توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
بیماری هاتوصیه های پذشکی

فواید مصرف گلابی و سلامت سیستم گوارش

فواید مصرف گلابی و سلامت سیستم گوارش

فواید مصرف گلابی و سلامت سیستم گوارش

فواید مصرف گلابی و سلامت سیستم گوارش 
گلابی ها منبع بسیاری خوبی از مواد مغذی مانند ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، الیاف رژیمی، فلاونوئیدها، فیتونوتایدرها و غیره هستند. آنها تعدادی از مزایای بهداشتی را ارائه می دهند و در این مطلب ما در مورد این مزایا با جزئیات بیشتری آشنا خواهیم شد.
سلامت سیستم گوارش 
مصرف منظم و متوسط ​​گلابی برای معده ما بسیار مفید است و به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک می کند. این مزیت گلابی عمدتا به دلیل وجود الیاف رژیمی در آن است. اکثر الیاف رژیمی که در گلابی یافت می شوند، پلی ساکارید غیر محلول هستند، به این معنی که آنها به عنوان عامل بازدارنده در روده عمل می کنند. این الیاف رژیمی نقش مهمی در تنظیم جذب مواد مغذی بازی می کنند. این عمل به عنوان یک ملین طبیعی و تضمین کننده صاف شدن حرکات روده است و در نتیجه خطر ابتلا به یبوست را کاهش می دهد. همچنین اسهال و مدفوع سست را درمان می کند.
کاهش وزن 
خوردن گلابی به طور منظم برای افرادی که دارای رژیم غذایی کم وزن هستند مفید است. این به این دلیل است که گلابی ها کالری کمی دارند و خوردن ۱۰۰ گرم گلابی تنها دارای ۵۷ کالری است. علاوه بر این، آنها دارای فیبر کم آب هستند که نقش مهمی در مدیریت وزن دارند. آب موجود در گلابی حاوی کالری نیست و در عین حال، شکم ما را پر می کند. به همین ترتیب، فیبر رژیمی که در گلابی وجود دارد، گرسنگی ما را برای مدت طولانی رفع می کند و بنابراین خوردن بیش از حد کنترل می شود. همانطور که خوردن بیش از حد علت عمده چاقی است، بنابراین با کنترل آن، گلابی به مدیریت وزن کمک می کند.
مزایای آنتی اکسیدانی 
استفاده از گلابی به طور منظم به حفظ علائم پیری زودرس مانند خطوط صورت، چین و چروک، لکه های تیره، لکه های پوستی و غیره کمک می کند. این مزیت گلابی به طور عمده به دلیل وجود آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C، ویتامین A و سایر ترکیبات آنتی اکسیدانال مانند فیتونوتیت، فلاونوئیدها، لوتئین و غیره موجود در آنها است. این آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد در بدن ما مبارزه می کنند، آنها را تثبیت می کنند و مانع از ایجاد آسیب اکسیداتیو به سلول های بدن می شوند. رادیکال های آزاد یون های ناپایداری هستند که در طول فرایند اکسیداسیون در بدن ما تشکیل می شوند.
کاهش خطر ابتلا به سرطان های مختلف
گلابی ها دارای طبیعت ضد سرطانی هستند و مصرف آنها در بشقاب میوه ما به صورت منظم برای سلامتی بسیار مفید است. این مزیت ضد سرطان گلابی عمدتا به دلیل فراوانی آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین C و ترکیبات آنتی اکسیدانال در آنها است. با محافظت از سلول های بدن ما از آسیب اکسیداتیو، آنها همچنین از بدن در برابر انواع مختلف سرطان مانند سرطان روده بزرگ، سرطان پستان، سرطان رکتوم، سرطان پروستات و سرطان ریه ها محافظت می کنند.
تقویت سیستم ایمنی بدن 
سیستم ایمنی بدن ما نقش مهمی در حفظ سلامتی ما دارد زیرا با پاتوژن هایی مانند باکتری، ویروس و غیره مبارزه می کند و از ورود آنها به بدن جلوگیری می کند. حتی اگر آنها به نحوی موفق به وارد شدن در بدن ما شوند، این سیستم ایمنی است که علیه آنها مبارزه می کند و دوباره سلامتی ما را بهبود می بخشد.
خوردن گلابی به طور منظم و متوسط ​​باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و بنابراین خطر
بیماری های مختلف مانند سرماخوردگی، آنفولانزا، سرفه و غیره را کاهش می دهد. این مزیت گلابی عمدتا به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها مانند ویتامینC، ویتامین A و دیگر ترکیبات آنتی اکسیدانال مانند فلاونوئیدها، مواد غذایی طبیعی و غیره موجود در آنها است.
تنظیم فشار خون
مصرف منظم گلابی برای قلب ما بسیار مفید است و به حفظ سلامت سیستم قلب و عروق کمک می کند. این مزیت گلابی به طور عمده به دلیل وجود پتاسیم آن است. پتاسیم یک ماده معدنی حیاتی است که نقش مهمی در حفظ سلامت سیستم قلبی عروقی دارد. این عمل به عنوان یک واسازودیلاتور طبیعی انجام می شود و عروق ما را گشاد می کند و در نتیجه باعث کاهش استرس و فشار خون می شود. این کمک می کند تا فشار خون بالا که علت اصلی مشکلات مختلف قلب و عروق مانند حمله قلبی، سکته مغزی قلبی، ضربان قلب نامنظم و غیره است، کنترل شود. با آرام کردن رگ های خونی، نه تنها فشار خون ما را کاهش می دهد، بلکه جریان خون را در سراسر بدن بهبود می بخشد و عملکرد ارگان های مختلف را بهبود می بخشد.
درمان زخم ها و بافت ها
یکی دیگر از مزیت های مهم گلابی توانایی آنها در بهبود زخم سریع و بافت آسیب دیده است. این مزیت گلابی به طور عمده به دلیل حضور ویتامین C در آن است. ویتامینC یک آنتی اکسیدان مهم است که تعدادی از مزایا را به ارمغان می آورد و یکی از مزایای آن توانایی در ارتقای سنتز بافت های جدید در اندام های مختلف و ساختارهای سلولی بدن است.
منبع خوب اسید فولیک
گلابی ها منبع خوبی از اسید فولیک یا فولات هستند و حضور این ترکیب باعث می شود که میوه بسیار مفیدی برای زنان باردار باشد. این به این دلیل است که اسید فولیک خطر ابتلا به نقص لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا را در نوزادان کاهش می دهد.
محافظت از چشم ها
چشمان ما پنجره هایی برای دیدن جهان است و برای ما مهم است که اطمینان حاصل کنیم به خوبی از آن ها مراقبت می کنیم، زیرا آنها به ما اجازه می دهند از زیبایی جهان لذت ببریم.
خوردن گلابی به صورت منظم و متوسط برای چشمان ما بسیار مفید است و به حفظ سلامت دید کمک می کند. این مزیت گلابی به طور عمده به دلیل حضور ویتامین A در آن است.
ضد آلرژیک طبیعی 
گلابی به دلیل ماهیت ضد حساسیتی که دارد، به عنوان یک میوه سالم محسوب می شود، به این معنی که خوردن آنها باعث ایجاد حساسیت نمی شود. به این دلیل، گلابی به طور کلی به عنوان میوه سالم برای نوزادان محسوب می شود. با این حال، لازم به ذکر است که مطالعات بیشتری در مورد این موضوع باید انجام شود.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا