توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
فواید ادویجات

مزایای مصرف زعفران بر سلامت جسم

مزایای مصرف زعفران بر سلامت جسم

مزایای مصرف زعفران بر سلامت جسم

مزایای مصرف زعفران بر سلامت جسم
کاهش ریزش مو: استفاده از زعفران بر روی پوست سر برای درمان طاسی (آلوپسی) خوب است. ترکیبی از زعفران، شیر و پودر شیرینی در هنگام استفاده بر روی پوست سر، در جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد مو مفید است. این ترکیب همچنین در تحریک رشد مو مفید است.
مفید برای پوست در برابر تابش آفتاب: زعفران برای پوست در برابر تابش آفتاب بسیار مفید است. پیشنهاد شده است که باید یک ترکیب از زعفران (۲ تا ۳ رشته)، شیر (۳ قاشق چایخوری) و پودر شیرینی (یک قاشق چایخوری) را تهیه کنید. خمیر را بر روی صورت خود بمالید، به آرامی ماساژ دهید و آن را به مدت ۱۵ دقیقه باقی بگذارید و سپس با آب شستشو دهید. باید یک بار در هفته این کار انجام شود تا صورت صاف و درخشش داشته باشد.
 مناسب برای پوست درخشان: ۴-۵ رشته زعفران را بشویید و آن را به مدت ۲-۳ ساعت خیس کنید. حالا، از این ترکیب را بر روی صورت خود استفاده کنید و به آرامی ماساژ دهید. بعد از ۵ دقیقه آن را بشویید. این فرایند ممکن است دو بار یا سه بار در هفته برای پوست تکرار شود.
 مناسب برای جوش ها: یک خمیر زعفران (۱۰ رشته) و برگ ریحان (۶-۷ برگ) را آماده کنید. خمیر را روی چهره خود قرار دهید و بعد از ۱۰ دقیقه شستشو دهید. این برنامه در پیشگیری از آکنه، لکه ها، جوش ها، چین و چروک ها و از بین رفتن سایر نقاط سیاه پوست مفید است.
خاصیت آنتی اکسیدانی: زعفران دارای بسیاری از آنتی اکسیدان ها است که در مقابله با رادیکال های آزاد مفید هستند و در نتیجه به پیشگیری از بیماری ها و ارتقای سلامت کمک می کنند.
کنترل ضربان قلب: پتاسیم موجود در زعفران برای کنترل ضربان قلب با آرام کردن، از قلب محافظت می کند.
مناسب برای فشار خون: زعفران شامل بسیاری از مواد معدنی مانند کوپر، پتاسیم، کلسیم، منگنز، آهن، منیزیم، روی و سلنیوم است. برخی از این ها در کنترل فشار خون و همچنین در تشکیل هموگلوبین مفید هستند.
پیشگیری از سرطان: زعفران شامل ترکیبات زیست شیمیایی مانند زئاکسانتین، لیکوپن، α- و β-کاروتن است. همه این ها مانند مدولاسیون ایمنی عمل می کنند و بدن انسان را از سرطان محافظت می کنند.
کاهش استرس: حضور کاروتنوئید ها برای افزایش سطح ایمنی بدن مفید است و استرس ناشی از اکسیدان را کاهش می دهد.
 ضد افسردگی: زعفران حاوی سافرانال و آلفا کروکین، یک ترکیب روغنی فرار است که در کنترل افسردگی موثر است و خاصیت ضد انعقادی دارد.
پیشگیری از بیماری: زعفران حاوی بسیاری از ترکیبات بیوشیمیایی به عنوان آنتی اکسیدان ها است که با کنترل رادیکال های آزاد، باعث بهبود سلامت کلی بدن می شود.
سم زدایی: زعفران در بسیاری از کاربردهای درمانی و سم زدایی بدن استفاده می شود. همچنین در بهبود گرفتگی و اسپاسم کاربرد دارد.
مفید برای هضم: زعفران به علت وجود ترکیبات دارویی متعدد و ضد تشنج، برای هضم مناسب است. آن هضم را تحریک می کند. پیشنهاد شده است که برای تقویت عملکرد معده باید ترکیبی از آب (۱ لیتر) و زعفران (۱ گرم ) ایجاد شود.
مناسب برای عملکرد سلولی: با توجه به حضور بسیاری از مواد مغذی مانند کلر، به خصوص پتاسیم و منیزیم، زعفران در رشد سلول ها و بافت ها مفید است. همچنین در ترمیم سلول های بدن مفید
است.
مفید برای تشکیل هموگلوبین: زعفران حاوی آهن است که برای تشکیل هموگلوبین خون مفید است.
بهبود سلامتی کلی: وجود مواد معدنی مانند کیمیا، پتاسیم، کلسیم، منگنز، آهن، منیزیم، روی و سلنیوم، باعث افزایش سلامت کلی بدن می شود.
کمک به کنترل درد: از زمان های قدیم، زعفران به عنوان داروی آرام کننده استفاده می شود. با خوردن چای یا شیر همراه با زعفران، می توان دردهای مرتبط با دوره را کاهش داد.
کاهش دندان درد: ماساژ دندان با زعفران و عسل کمک می کند تا درد لثه ها کاهش یابد. این نیز ممکن است با عسل و همچنین گلیسیرین برای آرام کردن قسمت هایی از دهان استفاده شود.
حفظ لب های سالم: زعفران یکی از محصولات کمیاب است که بزرگترین منبع ویتامین B۲ (ریبوفلاوین) است. مصرف منظم زعفران در پیشگیری از درد گلو، تورم زبان ها، ترک خوردگی لب ها، ترک خوردگی پوست و تحریک پوست مفید است.
خاصیت ضد درد: زعفران شامل یک ترکیب آرام بخش به نام سافرانال است که تأثیر بیشتری بر سیستم عصبی دارد و به عنوان ضد درد عمل می کند.
 درمان سرماخوردگی: زمانی که زعفران (۰.۵ تا ۱ گرم) با آب گرم (ا لیتر) مخلوط شود، نوشیدن آن برای درمان سرفه و سرماخوردگی مفید است.
افزایش ایمنی بدن: زعفران دارای درصد مناسب ویتامین C است که مانند تقویت کننده ایمنی عمل می کند و شما را از بیماری های مختلف محافظت می کند.
۲۸ گرم زعفران حاوی مواد غذایی زیر است: کالری (۸۷)، کربوهیدرات (۱۸ گرم)، پروتئین (۳ گرم) و فیبر (۱ گرم).
درمان مشکلات عضلانی: زعفران برای درمان دژنراسیون عضلانی مرتبط با سن استفاده می شود. آن نه تنها فرآیند انحطاط را کاهش می دهد، بلکه باعث بهبود سلول های آسیب دیده نیز می شود.
مفید برای سلامتی جنسی: زعفران برای افزایش توانایی جنسی مردان استفاده می شود. حتی این گیاه جادویی نیز توانایی افزایش قدرت جنسی در افراد سالخورده را دارد.
درمان مشکلات عصبی: از زمان های قدیم، زعفران به دلیل مزایای عصبی آن در پیشانی استفاده می شود.
مفید برای قاعدگی: زعفران برای کنترل خونریزی در طی چرخه قاعدگی استفاده می شود.
مفید برای آرتریت: پزشکان اووروئید، زعفران را برای بیماران آرتریت تجویز کردند. همچنین برای کنترل آسم خوب است.زعفران به پاک کردن نفس کمک می کند.
زعفران برای بارداری: زعفران در دوران بارداری با شیر برای افزایش جریان خون لگنی و کاهش بروز جوش، که در دوران بارداری معمول است، مصرف می شود. شیر زعفران باعث تقویت تولید سروتونین می شود که سبب کنترل تغییرات خلقی، تنش، استرس و افسردگی در مادر باردار می شود.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا