توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
دانستنی حبوباتفواید ادویجات

با پودر سنجد صورت را تپل و خوشگل کنید

استفاده از پودر سنجد خواص و فواید فوق العاده ای را به همراه دارد، از خواص پودر سنجد می توان به درمان مشکلات کلیوی، چاقی صورت و درمان پوکی استخوان اشاره کرد.

با پودر سنجد صورت را تپل و خوشگل کنید

خواص پودر یا آرد سنجد برای سلامت بدن، زیبایی و رفع بیماری ها

سنجد میوه درخت سنجد بوده و سرشار از فیبر و کلسیم و ویتامین های فراوانی است. همه افراد می توانند به جای استفاده از خود سنجد از پودر سنجد استفاده کنند. مصرف پودر سنجد به زنان شیرده و افراد پیر بسیار توصیه می شود زیرا امروزه شیوع و گسترش پوکی استخوان و بیماریهایی مانند آرتروز در همه افراد به خصوص زنان تبدیل به کابوسی وحشتناک در بسیاری از کشورها شده است و چهارمین عامل مرگ و میر در جهان است. در این بخش از بهداشت و سلامت نمناک شما را با خواص بی نظیر پودر سنجد آشنا می کنیم.

خواص پودر سنجد

ویتامین های پودر سنجد

پودر سنجد مواد مغذی و ویتامین های فراوانی مانند ویتامین k، ویتامین c و آنتی اکسیدان های طبیعی را داراست.

پودر سنجد

خواص پودر سنجد

مبارزه با سرطان:

پودر سنجد حاوی آنتی اکسیدان طبیعی است و دارای یک ماده ضد سرطان بسیار قوی می باشد که با رادیکال های آزاد مبارزه نموده و از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن:

پودر سنجد دارای ویتامین C فراوانی است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و استفاده از پودر سنجد به صورت روزانه سبب می شود که دیگر بیمار نشوید.

چاقی صورت:

برای داشتن صورتی پر با پوست صاف و زیبا لازم نیست پروتز نمایید بلکه بهتر است مخلوط پودر سنجد و آب و یا مخلوط پودر سنجد به همراه شیر، کنجد و عسل را بنوشید.

تهیه پودر سنجد

با پودر سنجد صورت را تپل و خوشگل کنید

زیبایی پوست و مو:

پودر سنجد شما را زیباتر می کند. برای زیبایی بیشتر پوست و موی خود از پودر سنجد استفاده نمایید.

درمان مشکلات کلیوی:

پودر سنجد عفونت های مجاری ادرار در خانم ها را کنترل و درمان می کند پس اگر مشکل دفع ادرار دارید، پودر سنجد مصرف نمایید.

درمان عفونت ریه:

مصرف مخلوط پودر سنجد با شیر عفونت ویروسی در مجاری ادرار یا دستگاه تنفسی را درمان می کند.

شیر و پودر سنجد

پاکسازی روده:

پودر سنجد باعث دفع سموم روده و معده ( کرم روده ) می شود و معده و روده شما را پاکسازی و ویتامین K موجود در آن از خونریزی جلوگیری می کند.

درمان اسهال:

پودر سنجد اسهال را درمان می کند.

درمان پوکی استخوان و آرتروز:

پودر سنجد یک بمب کلسیم است و اگر با شیر مخلوط شود، نیروبخش است و مشکل آرتروز یا پوکی استخوان را درمان و از شکستگی استخوان ها و زانو درد جلوگیری می کند.

با پودر سنجد صورت را تپل و خوشگل کنید
با پودر سنجد صورت را تپل و خوشگل کنید

ماده ضد التهاب:

پودر سنجد ضد التهاب، ضد میکروب و ضد سرطان است.

درمان زردی و سردرد:

مصرف پودر سنجد با شیر زردی را برطرف می کند و ورم و التهاب کیسه صفرا را کاهش داده و برای درمان سردرد هایی که ریشه و دلیل خاصی ندارند بسیار مفید خواهد بود.

خواص سنجد برای دیابت:

پودر سنجد جایگزین خوبی برای شیرینی، قند و شکر است و برای مبتلایان به دیابت خنثی عمل می کند. مصرف ترکیب شیر و پودر سنجد با دارچین برای کنترل دیابت بسیار مفید است.

با پودر سنجد صورت را تپل و خوشگل کنید
با پودر سنجد صورت را تپل و خوشگل کنید

ترمیم زخم از خواص پودر سنجد:

پودر سنجد برای رفع زخم و آسیب های پس از آن مفید است. پودرسنجد به عنوان درمان دارویی برای کنترل خونریزی و تسریع روند بهبود زخم مورد استفاده قرار می گیرد.

مصرف پودر سنجد با شیر برای خانم ها:

زنانی که در روز های پریود خونریزی شدیدی دارند احتمالا دچار کم خونی خواهند شد. اگر چنین افرادی از روز سوم پریود خود از شیر و پودر سنجد استفاده کنند هم خونریزی آن ها کاهش یافته و لکه بینی آن ها رفع خواهد شد.

خواص پودر سنجد در بارداری:

پودر سنجد، غضروف ساز و یک منبع غنی از کلسیم است و باعث تراکم استخوان ها شده و کمردرد های دوران بارداری را درمان و تهوع بارداری را کنترل و درمان می کند.

با پودر سنجد صورت را تپل و خوشگل کنید
با پودر سنجد صورت را تپل و خوشگل کنید

با پودر سنجد صورت را تپل و خوشگل کنید

خواص پودر سنجد برای کودکان:

سیستم دفاعی و ایمنی بدن کودکان بسیار حساس و آسیب پذیر است، مخلوط شیر و پودر سنجد باعث تقویت سیستم دفاعی و افزایش ایمنی بدن کودکان می شود.

برای کودکانی که دچار سکسکه می شوند، مخلوط پودر سنجد با شیر سکسکه را درمان می کند.

پودر سنجد برای استحکام استخوان های کودکان در حال رشد مفید است.

پودر سنجد کمبود ویتامین ث را در کودکان برطرف می کند.

پودر سنجد از ورود عفونت به بدن کودکان پیشگیری می کند.

پودر سنجد برای تکرر ادرار کودکان مفید و موثر است.

پودر سنجد دارای ویتامین K است و ازخونریزی جلوگیری می کند.

پودر سنجد برای ترمیم غضروف ها، کلاژن ها و همچنین کاهش درد ناشی از التهاب مفید است.

با پودر سنجد صورت را تپل و خوشگل کنید
با پودر سنجد صورت را تپل و خوشگل کنید

طرز تهیه پودر سنجد

پودر سنجد را در خانه تهیه نمایید تا از سلامت پودر سنجد اطمینان یابید زیرا برخی از پودر سنجدهای آماده که در مغازه ها و یا عطاری ها به فروش می رسد تازه نیست و کیفیت خوبی ندارند. برای تهیه پودر سنجد، تعدادی سنجد تازه را با پوست، گوشت و هسته آسیاب کنید و پودر سنجدی سالم و مقوی تهیه نمایید.

با پودر سنجد صورت را تپل و خوشگل کنید
با پودر سنجد صورت را تپل و خوشگل کنید

شیر و پودر سنجد و عسل

برای تهیه ترکیب مقوی و جادویی یک قاشق غذا خوری پودر سنجد را در یک لیوان شیر بریزید و با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و آن را به عنوان میان وعده میل کنید. این ترکیب ضد پوکی استخوان و ضد التهاب است و انرژی بدن را افزایش می دهد و برای درمان آرتروز، پوکی استخوان مفید است و تمام خواص بالا را دارد. با مصرف این معجون با آلزایمر خداحافظی کنید. برای استفاده از این ترکیب برخی افراد شیر گرم و برخی افراد شیر سرد را ترجیح می دهند، مطابق مزاجتان از شیر با دمای مناسب استفاده کنید.

استفاده از عسل برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند توصیه نمی شود.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا