توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهدانستنی حبوباتفواید ادویجات

خواص ترکیب دارچین و عسل

از زمان های بسیار دور تا کنون، مردم همواره از دارچین و عسل برای حفظ سلامتی خود استفاده می نمودند و این دو ماده ی طبیعی اسرار آمیز به کرات در رژیم های غذایی ما انسان ها مورد استفاده قرار گرفته است.

خواص ترکیب دارچین و عسل

خاصیت های دارچین و عسل

خاصیت های دارچین و عسل

از زمان های بسیار دور تا کنون، مردم همواره از دارچین و عسل برای حفظ سلامتی خود استفاده می نمودند و این دو ماده ی طبیعی اسرار آمیز به کرات در رژیم های غذایی ما انسان ها مورد استفاده قرار گرفته است.

عسل دارای قدرمت تاریخی غنی ای است زیرا در تاریخچه ی یونان، روم، هند و مصر باستان به کرات از آن نام برده شده، در حالی که قدمت دارچین به بیش از دو هزار سال باز می گردد و این ماده ی جادویی در طب چینی و طب سنتی آیورودا به طور مداوم مورد استفاده قرار می گرفته است.

در واقع هر دوی این مواد طبیعی دارای قدمت بسیار زیادی هستند و گویا از سالیان بسیار دور با زندگی انسان ها عجین شده اند. بنابراین ما به خوبی می دانیم که دارچین و عسل به طور جداگانه دارای خواص درمانی غنی و اثرات حیات بخش فراوانی هستند. اما سوالی که در این جا پیش می آید این است که اگر این دو ماده را با هم و یا در ترکیب با هم استفاده کنیم آن گاه چه اتفاقی خواهد افتاد؟

اگر هر یک از آن ها به تنهایی دارای چنین اثرات فوق العاده ای هستند پس این بدان معناست که ترکیب آن ها با هم دارای اثرات چند برابری ای خواهد بود؟


ترکیب عسل و دارچین با هم چه خواص دارد؟


عسل و دارچین هر دو دارای خواص ضد میکروبی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی هستند و از این جهات عناصری کارامد و حیات بخش به حساب می آیند. به همین دلیل است که آنها در طب باستانی برای درمان زخم و جلوگیری از عفونی شدن زخم به کار گرفته می شدند. در واقع این دو ماده خاصیت ضد میکروبی قوی ای دارند که از عفونی شدن زخم جلوگیری می کند.

دلایلی که سبب می شوند این دو ابر غذا تأثیر قوی ای بر روی بدن داشته باشند بسیار متنوع و بی شمار هستند اما اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم تاثیر شگرف این دو ماده به توانایی آنها در کنترل التهاب، مبارزه با رادیکال های آزاد و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن باز می گردد.

در این مقاله از مجله سلامت ما ۸ خاصیت اصلی عسل و دارچین را عنوان خواهم کرد که دانستنشان خالی از لطف نیست پس بهتر است آن ها را مطالعه کنید تا لااقل با برخی از مزایای این دو ماده استثنایی آشنا شوید:


  1. ترکیب دارچین و عسل برای مبارزه با انواع آلرژی ها

تاثیر مصرف دارچین برای از بین بردن آلرژی ها و توانایی این ماده غذایی در ریشه کن کردن آلرژن ها را می توان در یکی از مطالعاتی مشاهده نمود که توانایی این ماده را در کنترل کنه های خانگی آلرژی زا بررسی کرده بود.

این کنه های خانگی آلرژن به یکی از مشکلات بزرگ جهانی تبدیل شده اند و طبق گفته ی محققان کالج کشاورزی، غذا و محیط زیست دانشگاه کنتاکی، حداقل ۴۵ درصد از جوانان مبتلا به آسم نسبت به این کنه های خانگی آلرژی زا حساس هستند و هنگامی که در معرض این کنه ها قرار می گیرند آسم و آلرژی شان بدتر می شود.

محققان مصری اثرات روغن های اسانس مختلف را بر روی این کنه های خانگی آلرژی زا مورد آزمایش قرار دادند تا دریابند که کدام یک از آن ها می توانند به از بین بردن این کنه ها کمک کنند. این محققان پس از آزمایشات فراوان دریافتند که دارچین بیشترین اثر را بر روی این کنه های خانگی آلرژن دارد و می تواند باعث نابودیشان شود.

این اثر خارق العاده ی دارچین بدان علت است که دارچین حاوی ماده ای به نام سینامالدئید است که برای کنه ها مانند سم می باشد. عسل نیز یک ماده ی درمانی طبیعی است که می توان از آن برای مبارزه با آلرژی ها استفاده کرد. مصرف یک قاشق چای خوری عسل خام محلی به صورت روزانه می تواند قدرت سیستم ایمنی بدن ما انسان ها را افزایش داده و با بروز حساسیت، با گرده های محلی آلرژی زا مبارزه کند.

در واقع عسل نیز همانند دارچین دارای اثر ضد آلرژیکی است که می تواند آن را به ماده ای موثر برای مبارزه با انواع آلرژن ها تبدیل نماید.

مرکز بین المللی مبارزه با آلرژی و ایمونولوژی مقاله ای را منتشر کرده که در آن این نظریه مورد آزمایش قرار گرفته است. این مرکز به این نتیجه رسیده است که استفاده پیش فصلی از عسل گرده توس به افرادی که نسبت به گرده ی گل درخت توس (birch) حساسیت دارند کمک می کند تا حساسیتشان به میزان ۶۰ درصد کاهش یابد.

افرادی که چنین عسلی را مصرف نموده بودند دو برابر سایر افراد مطالعه، روزهای عاری از علایم حساسیت را تجربه کردند ونسبت به سایر افراد، ۷۰ درصد علائم شدید کمتری داشتند و در مقایسه با گروه هایی که داروهای معمولی ضد آلرژی را مصرف می کردند، ۵۰ درصد آنتی هیستامین کمتری مصرف نمودند.

این امر به وضوح نشان می دهد که مصرف عسل تا چه حد می تواند در کاهش علائم آلرژی و از بین بردن حساسیت افراد موثر باشد و تا چه حد مصرف آن می تواند به افراد دارای معضل حساسیت کمک کند تا علائم حساسیت کمتری را تجربه نمایند.


  1. استفاده از ترکیب عسل و دارچین برای بهبود علائم دیابت

تحقیقات انجام شده در نشریه تحقیقات طبیعی، نشان می دهد که مصرف ۱۵۰۰ میلی گرم مکمل دارچین در رژیم غذایی رورزانه، باعث کاهش چربی، آنزیم های کبدی، مقاومت به انسولین و پروتئین واکنشی C دارای حساسیت بالا در افراد مبتلا به دیابت و افراد مبتلا به بیماری های کبد چربی غیر الکلی خواهد شد.

بر اساس یکی از مطالعات منتشر شده در مجله غذاهای دارویی، مشاهده شد که در افراد دیابتی، عسل نسبت به دکستروز و ساکارز باعث بیشتر شدن سطح گلوکز پلاسما خواهد شد.

برخی معتقدند که قدرت تقویت انسولین توسط دارچین می تواند با افزایش قند خون توسط عسل خنثی شود و همین امر باعث می شود که ترکیب عسل و دارچین به غذایی با شاخص گلیسمی پایین تبدیل گردد و لذا غذای مناسبی برای بیماران مبتلا به دیابت و کبد چرب و همچنین انسان های عادی باشد.


  1. مبارزه با آلودگی و جوش های پوستی و آکنه

با توجه به خاصیت ضد میکروبی این ترکیب، ترکیب روغن دارچین با عسل در سراسر جهان برای درمان بیماری های پوستی ای مانند آکنه و جوش و یا آلودگی های پوست مورد استفاده قرار می گیرد. جمعی از محققان ایرانی نیز کشف نموده اند که ویژگی های ضد باکتریایی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی عسل که برای درمان زخم ها و سوختگی ها مورد استفاده قرار می گیرد می تواند باعث کاهش عفونت های پوستی شده و دارای تاثیر بیشتری نسبت به داروهای معمولی است.

با این تفاسیر می توان دریافت که تاثیر عسل و دارچین در درمان زخم های عفونی پوستی و جوش و آکنه بسیار بیشتر از داروهای شیمیایی است و این دو ماده ی معجزه آسا دارای هماهنگی بیشتری با بدن انسان هستند.

یکی از مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۷ نیز نشان داد که اسانس دارچین به طور قابل توجهی باعث مهار چندین نوع از نشانگرهای التهابی درگیر در التهاب پوستی و بازسازی بافت ها می شود. و لذا این ماده به عنوان یک عامل ضد التهابی قوی عمل می کند که می تواند برخی از بیماری های پوستی را تسکین دهد و پاسخ ایمنی را بهبود بخشد.

در نتیجه می توان دریافت که اسانس دارچین در امر بازسازی بافت های پوست تاثیر بسزایی داشته و می تواند از بروز بسیاری از بیماری های پوستی جلوگیری کند.


دارچین

خواص شگفت انگیز دارچین و عسل

  1. تسکین سرماخوردگی و مسایل تنفسی مرتبط با آن

در یکی از مطالعات منتشر شده در مجله آمریکایی ای که به طب سنتی چینی می پردازد، چنین عنوان شده است که اسانس دارچین در از بین بردن و جلوگیری از رشد برخی از باکتری ها و قارچ ها بسیار موثر است و از این جهت می توان گفت که گنجاندن آن در رژیم غذایی روزانه می تواند سیستم ایمنی بدن را قوی تر کند.

این مطالعه نشان داده که روغن دارچین باعث جلوگیری از رشد میکروب های خطرناکی نظیر باکتری ای کولی، کاندیدا و استافیلو کوکوس اورئوس می شود که همه ی این میکروارگانیسم ها می توانند باعث بروز بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا شوند و سیستم ایمنی بدن را مورد تهاجم قرار دهند.

تحقیقات نشان داده اند که درمانی بهتر از عسل برای تسکین سرفه وجود ندارد و حتی ممکن است این ماده ی طبیعی از دیفن هیدرامین و آنتی هیستامین نیز برای کاهش سرفه ی افرادی که به سرماخوردگی و آنفولانزا مبتلا شده اند موثرتر باشد.

به علاوه، عسل حاوی آنتی اکسیدان هایی است که با اثر محافظی خود به مبارزه با بیماری های تنفسی پرداخته و بسیاری از مشکلات مربوط به سلامتی را بر طرف نموده و سیستم ایمنی فرد را در مقابل بیماری ها مقاوم تر می کنند.

بنابراین ترکیبات ضد میکروبی دارچین به همراه اثر مقاوم کننده ی سیستم ایمنی بدن توسط عسل خام طبیعی سیستم ایمنی بدن را بسیار مقاوم و نفوذ ناپذیر ساخته و توانایی فرد را برای مبارزه با عفونت های تنفسی ای مانند سرماخوردگی افزایش خواهد داد.

بنابراین اگر از لحاظ تنفسی دچار مشکل شدید و یا این که سرما خوردید، مصرف ترکیب دارچین و عسل به شما کمک می کند تا در مدت زمان اندکی بیماری را پشت سر گذاشته و سلامتی خود را باز یابید.


  1. مبارزه با عفونت های مجاری ادرای با ترکیب دارچین و عسل

عصاره دارچین یکی از عوامل ضد باکتریایی قوی ای است که می تواند باکتری هایی که بدن انسان را مورد تهاجم قرار می دهند به سرعت نابود کند.

تحقیقات نشان داده اند که این عنصر به نحو موثری به مهار رشد باکتری های گرم منفی ای مانند ای کولای که یکی از علل اصلی ابتلا به عفونت های مجاری ادراری است می پردازد و می تواند از دستگاه ادرای انسان در برابر ابتلا به این باکتری جلوگیری کند.

تحقیقات آزمایشگاهی انجام شده در یکی از دانشگاه های الجزایر نشان داده اند که وقتی از عسل طبیعی برای از بین بردن ۱۱ سویه ی باکتریایی مقاوم در برابر چند دارو که باعث بروز انواع عفونت های مجاری ادراری در زنان باردار می شدند استفاده شد، این ماده ی طبیعی توانست اثرات ضد باکتریایی قوی ای را از خود نشان دهد و این باکتری ها را تا حد زیادی نابود کند.

بنابراین آن طور که از آزمایشات انجام شده پیداست مصرف ترکیب عسل و دارچین می تواند تا حد زیادی از ابتلا به باکتری های مجاری ادراری ممانعت کند و در واقع دیوار محافظی را در برابر این گونه باکتری ها به وجود آورد. لذا تجویز معجونی که از ترکیب پودر دارچین و عسل تهیه شده باشد نه تنها به از بین بردن باکتری های موجود در درون دستگاه ادراری انسان کمک می کند، بلکه می تواند از رشد میکروب هایی که در مثانه ی همه ی انسان ها وجود دارند جلوگیری نموده، و لذا مصرف این مخلوط می تواند به عنوان یک اقدام پیشگیرانه بالقوه در برابر ابتلا به عفونت های مثانه عمل نماید.


عسل

مزایای مصرف عسل با دارچین

  1. مصرف این ترکیب می تواند از بروز مشکلات مربوط به گوارش جلوگیری نماید

ترکیب عسل و دارچین به کاهش مشکلات مربوط به گوارش، مانند یبوست، حالت تهوع و زخم های گوارشی که بیماری های رایج دستگاه گوارشی هستند کمک نموده و بسیاری از مسائل دیگر را نیز درمان می کند. این بدان معنی است که می توان از این ابر غذاها به عنوان داروهای طبیعی ای استفاده نمود که می توانند بسیاری از بیماری های گوارشی را درمان کنند بنابراین بی دلیل نیست که اجداد و نیاکان ما از این مواد طبیعی برای درمان بیماری های مختلف خود استفاده می نمودند.

از آنجایی که عسل یک نوع شهد آماده ی مصرف است، بدن انسان به آسانی آن را جذب نموده و دارای سازگاری بالایی با بدن ما انسان ها می باشد و همین امر سبب می شود که بتوان از آن به راحتی برای درمان بیماری های مختلف استفاده نمود.

دارچین نیز دارای ویژگی های ضد میکروبی است که به از بین بردن باکتری های موجود در دستگاه گوارشی انسان ها کمک نموده و سیستم گوارشی را تقویت می کند. این امر به خصوص در مورد افراد مبتلا به اشریشیا کلی که باعث ابتلا به بیماری های دستگاه گوارشی و مجاری ادراری می شود صدق می کند.

بنابراین ترکیب دارچین و عسل می تواند معجون معجزه آسایی را تشکیل دهد که نه تنها سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت نموده بلکه بسیاری از باکتری های گوارشی و مجاری ادراری را نابود می کند.


  1. افزایش و تقویت انرژی بدن

در طب سنتی چینی از دارچین برای تقویت و افزایش انرژی بدن استفاده می شود در واقع دارچین به علت دارا بودن موادی که باعث افزایش انسولین می شوند، به مردم انرژی می دهد زیرا قند خون انها را تثبیت نموده و باعث بهبود عملکرد انسولین موجود در مغز می شود.

عسل که حاوی مواد مغذی و آنتی اکسیدان های زیادی است باعث افزایش سطح انرژی بدن می شود و از این طریق به مبارزه با التهاب و کاهش علائم پیری کمک می نماید. بنابراین هنگامی که یک قاشق چای خوری از مخلوط این دو ماده ی اسرار آمیز را مصرف می کنید، ترکیبات موجود در آن ها باعث افزایش انرژی کم گلیسمی ای می شوند که سوخت و ساز بدنتان را افزایش داده و سبب می شوند که شما از انجام فعالیت های روزانه یا تمرین های ورزشی لذت ببرید.


  1. درمان بیماری های مرتبط با لثه

در چند سال گذشته چندین مطالعه انجام شده بر روی عسل و دارچین نشان داده که عسل مانوکا می تواند به درمان بیماری های عفونت لثه و بیماری ورم لثه کمک کند. با توجه به خواص ضد میکروبی برتر این نوع عسل، محققان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه اوتاگو واقع در نیوزیلند کشف کرده اند که خوردن عسل مانوکا نه تنها سبب کاهش ۳۵ درصدی پلاک های لثه می شود، بلکه موجب کاهش ۳۵ درصدی نواحی خون ریزی کننده در افراد مبتلا به عفونت لثه خواهد شد.

هنگامی که این نوع عسل با مواد ضد میکروبی دارچین ترکیب شود، می تواند تاثیر معجزه آسایی داشته باشد و تمام نواحی عفونی لثه را نابود کند. در واقع نمی توان از مزایای عسل و دارچین برای درمان بیماری های مرتبط با لثه قافل شد چرا که این ترکیب تاثیر معجزه آسایی بر روی لثه ها دارد.

majalesalamat.com

 

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا