توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
دانستنی های بارداریدانستنی های نوزادانسلامتمادر و کودک

تعیین جنسیت جنین در هفته ۱۲ بارداری، از خرافه تا واقعیت

تعیین جنسیت جنین در هفته ۱۲ بارداری

تعیین جنسیت نوزاد در هفته ۱۲ بارداری امکان پذیر است. با استفاده از نظریه ناب و اندازه گیری زاویه ناحیه تناسلی با ستون فقرات از روی تصویر سونوگرافی، می‌توان جنسیت جنین را مشخص کرد.
 
 
سیرافی ها| سرویس مادر و کودک – اگر شما باردار هستید یا می‌خواهید که باردار شوید و تمایلی ندارید که جنسیت نوزاد خود را بدانید، از خواندن این مقاله صرف نظر کنید! اما برای آگاهی از روش تعیین جنسیت جنین در هفته ۱۲ بارداری با ما همراه باشید.
 

روش‌های غیر علمی تعیین جنسیت جنین

برای قرن ها، مردم ادعا می‌کردند که می‌توانند جنسیت نوزاد خود را در دوران بارداری پیش بینی کنند. برخی معتقد بودند، که اگر شکم شما به سمت جلو و پایین رشد کند، نوزاد شما پسر است و اگر شکم شما به سمت پهلو‌ها و بالا رشد کند، نوزادتان دختر است.
ترفند قدیمی حلقه ازدواج بر روی شکم نیز برای مدت‌ها جهت تعیین جنسیت نوزاد استفاده می‌شد. بدین ترتیب که حلقه ازدواج را به کراوات یا یک رشته نخ آویزان می‌کردند و بر روی شکم زن باردار نگه می‌داشتند و با توجه به نحوه نوسان حلقه روی شکم جنسیت نوزاد را تعیین می‌کردند. اگر حرکت حلقه دایره وار بود نشان دهنده نوزاد پسر و اگر حرکت حلقه خطی بود و از سویی به سوی دیگر می‌رفت، نوزاد دختر بود.
دیگر راه‌های پیش بینی جنسیت نوزاد شامل تفسیر وضعیت پوست و یا مو‌های زن باردار، تغییرات خلق و خوی او، ویار صبحگاهی، تمایل به خوردن شیرینی یا ترشی، تغییر شکل و تورم بینی، تغییر رنگ ادرار، سن بارداری و موقعیت زن و مرد در هنگام لقاح بود. متأسفانه، هیچ یک از روش‌های یاد شده، نمی‌تواند جنسیت نوزاد را به درستی تعیین کند و خرافه‌ای بیش نیست.


روش‌های تعیین جنسیت جنین

جنسیت جنین با استفاده از روش‌های زیر قابل تشخیص است:

۱. انجام سونوگرافی در هفته ۱۶ تا ۲۰ بارداری

در این هفته‌ها آلت تناسلی جنین توسط متخصص سونوگراف تشخیص داده می‌شود.


۲. انجام آزمایش آمنیوسنتز.

این آزمایش نه به دلیل تشخیص جنسیت، بلکه به دلیل سابقه سقط‌های مکرر یا احتمال وجود نقص در جنین توسط پزشک تجویز می‌شود. انجام این آزمایش خطر سقط را به دنبال دارد. در اعلام نتیجه این آزمایش، جنسیت جنین نیز ذکر می‌شود.
 

۳. روش رمزی

براساس پژوهش انجام شده توسط دکتر سعد رمزی اسماعیل که شامل نتایج بیش از ۵۰۰۰ اسکن سونوگرافی است، با توجه به موقعیت جفت، جنسیت جنین در هفته ششم بارداری به درستی قابل تشخیص است. دکتر رمزی متوجه شد که ۹۷.۲ ٪ از جنین‌های پسر دارای جفت متصل به سمت راست رحم بود در حالیکه ۹۷.۵ ٪ جنین‌های دختر به سمت چپ رحم متصل بودند.
بنابراین، اگر تمایل شدیدی به دانستن جنسیت جنین خود دارید، هنگامی که برای نخستین سونوگرافی خود می روید، از سونوگراف سوال کنید که جفت به کدام سمت رحم متصل است.

۴. نظریه جمجمه

اگرچه مقالات علمی برای تایید این نظریه وجود ندارد، اما در مورد نظریه‌ی جمجمه و تعیین جنسیت جنین، مطالب و تجربیات زیادی وجود دارد. این نظریه بیان می‌کند که شما می‌توانید جنسیت نوزاد خود را بر اساس تصویر سونوگرافی اولیه و با مطالعه شکل جمجمه جنین تعیین کنید. ادعا می‌شود که جنین دختر دارای جمجمه گردتری است، در حالی که پسران پیشانی تخت و یا کمی شیب دار دارند. آیا تصویر واضحی از سونوگرافی جنین خود دارید که جمجمه جنین کاملا مشخص و واضح باشد؟ می‌توانید تصویر سونوگرافی را به یکی از انجمن‌های بحث و تبادل نظر پیرامون “نظریه جمجمه” ارسال کنید و نظرات آنها را جویا شوید.
 

۵. تعیین جنسیت جنین در هفته ۱۲ بارداری با استفاده از نظریه ناب (Nub Theory)

نظریه ناب ادعا می‌کند که بسیار دقیق‌تر از باور‌های خرافی پیشینیان می‌توان با نگاه کردن به تصویر سونوگرافی جنین ۱۲ هفته، جنسیت او را تشخیص داد.
تصاویر سونوگرافی معمولا در هفته‌های ۱۶ تا ۲۰ قادر به تشخیص آلت تناسلی و جنسیت جنین هستند. پس نظریه ناب چگونه می‌تواند تعیین جنسیت جنین در هفته ۱۲ بارداری را انجام دهد؟
بین ۱۱-۱۳ هفته بارداری، همه نوزادان منطقه‌ای به نام ناب (Nub) در بین پا‌های خود در منطقه تناسلی دارند. با توجه به زاویه‌ای که این قسمت با ستون فقرات می‌سازد، می‌توان تعیین کرد که جنین یک دختر یا پسر است.
اگر نوک منطقه ناب با ستون فقرات زاویه‌ای بیش از ۳۰ درجه بسازد، جنین پسر و اگر زاویه‌ای کمتر از ۳۰ درجه بسازد، جنین دختر است.
گیج شدید؟ برای درک بهتر نظریه ناب مثالی از روی تصاویر سونوگرافی می‌زنیم.

هنگامی که تئوری ناب جنسیت جنین را دختر تشخیص می‌دهد.

تعیین جنسیت جنین در هفته ۱۲ بارداری، از خرافه تا واقعیت
در این تصویر سونوگرافی، زاویه ناب جنین با ستون فقراتش کمتر از ۳۰ درجه است (در واقع تقریبا افقی است). بدین ترتیب پژوهشگران بر اساس نظریه ناب جنسیت جنین را دختر اعلام می‌کنند.

هنگامی که تئوری ناب جنسیت جنین را پسر تشخیص می‌دهد.

تعیین جنسیت جنین در هفته ۱۲ بارداری، از خرافه تا واقعیت
در این تصویر سونوگرافی، زاویه ناب جنین با ستون فقراتش بیشتر از ۳۰ درجه است. بدین ترتیب پژوهشگران بر اساس نظریه ناب جنسیت جنین را پسر اعلام می‌کنند.
 

دقت نظریه ناب در تعیین جنسیت جنین در هفته ۱۲ بارداری

اگر هنوز به نظریه ناب شک دارید، بهتر است بدانید که بر اساس آمارها، نظریه ناب از دقت خوبی در تعیین جنسیت جنین برخوردار است.
 
میزان دقت نظریه ناب در هفته‌های بارداری
در ۱۱ هفته، میزان دقت ۴۸ درصد است.
در ۱۲ هفته، میزان دقت ۹۱ درصد است.
در ۱۳ هفته، میزان دقت ۹۴ درصد است.

اگر به زودی برای سونوگرافی می‌روید، می‌توانید امیدوار باشید که با استفاده از نظریه ناب جنسیت جنین خود را تعیین کنید. در نظر داشته باشید که همه چیز به زاویه قرار گیری جنین بستگی دارد. زیرا باعث می‌شود که دقت اندازه گیری زاویه ناب تحت تاثیر قرار گیرد. بهتر است جنین به پهلوی راست باشد تا تصویر مناسب‌تری به دست آید. از سونوگراف بخواهید تا جهت دست یافتن به یک تصویر واضح و مناسب با شما همکاری کند.

 
برگرفته از: huffingtonpost و goodtoknow و dailymom
 
 
 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا