توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
اطلاعات داروییسلامت

معرفی پماد برای خارش واژن

معرفی پماد برای خارش واژن

خارش واژن به دلایل مختلفی مثل عفونت قارچی واژن می‌تواند بروز کند. از جمله انواع پماد برای خارش واژن می‌توان به پماد کلوتریمازول (clotrimazole) و پماد هیدروکورتیزون (Hydrocortisone) اشاره کرد.

خارش واژن


سیرافی ها| سرویس سلامت – 
خارش واژن عارضه ناخوشایندی است که به دلایل مختلفی ممکن است در خانم‌ها ایجاد شود. عدم رعایت بهداشت، روابط جنسی آلوده، تماس واژن با مواد بهداشتی تحریک‌کننده، وجود عفونت‌ واژن یاقرار داشتن در دوران یائسگی همگی می‌توانند از دلایل بروز این عارضه باشند. برای رفع خارش می‌توانید تحت نظر پزشک از داروهایی تحت عنوان پماد برای خارش واژن استفاده کنید.

همانگونه که گفته شد، عوامل مختلفی می‌توانند باعث بروز خارش واژن شوند. در این بین، عفونت قارچی واژن را می‌توان عمده‌ترین دلیل بروز خارش واژن به حساب آورد. از هر ۴ زن، ۳ نفر در طول زندگی خود در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. ابتلا به این بیماری علاوه بر خارش، می‌تواند باعث ترشحات غیرطبیعی سبز یا زرد رنگ و درد به هنگام ادرار شوند. در این شرایط توصیه می‌شود به پزشک مراجعه و درمان دارویی آغاز گردد. در صورتیکه خارش واژن ناشی از عفونت قارچی باشد؛ پزشک برای برطرف شدن آن، داروهای ضد قارچ که می‌توانند به صورت خوراکی یا موضعی باشند را تجویز می‌کند. در ادامه به معرفی دو نمونه از پمادهای برطرف‌کننده خارش واژن می‌پردازیم.


معرفی پماد برای خارش واژن

۱. پماد کلوتریمازول

پماد کلوتریمازول


پماد کلوتریمازول (clotrimazole)
 از داروهای ضدقارچ است که به منظور درمان بیماری‌های قارچی همچون کچلی بدن، استفاده می‌شود. این دارو، برای درمان عفونت‌های دستگاه تناسلی زنان نیز تجویز می‌شود و با برطرف کردن عفونت، خارش واژن را رفع می‌کند. به طور معمول این پماد، دو بار در روز استفاده می‌شود. لازم است قبل از استفاده محل مورد نظر را شسته و کاملا خشک کنید. سپس یک لایه نازک دارو را به منطقه آسیب دیده بمالید و به آرامی آن را بشویید. توجه داشته باشید که به منظور درمان سریع‌تر در عفونت‌های قارچی مربوط به واژن رعایت بهداشت ضروری است. بنابراین توصیه می‌شود طی درمان با این دارو، نزدیکی جنسی نداشته و در صورت لزوم از وسایل حفاظتی مثل کاندوم استفاده کنید.

مناسب‌ترین زمان مصرف پماد کلوتریمازول قبل از خواب است.

عوارض: سوزش، خارش و سایر تحریکات واژن، قرمزی، پوسته پوسته شدن، تکرر ادرار و درد در قسمت پایین شکم از عوارض مصرف این داروست.

در صورتی که قصد مصرف این دارو را دارید، بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این دارو و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید، اختصاص دارد.


۲. پماد هیدروکورتیزون

پماد هیدروکورتیزون

پماد هیدروکورتیزون (Hydrocortisone) از داروهای مرطوب‌کننده و ضدالتهاب است کع در رفع مشکلات التهابی پوست مانند اگزما، درماتیت، جوش، نیش حشرات، خارش اندام تناسلی خارجی در زنان و معرفی پماد برای خارش واژن مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور معمول پماد هیدروکورتیزون را می‌توانید یک تا دوبار در روز مصرف نمایید. برای استفاده از این دارو به عنوان پماد برای خارش واژن، ابتدا دست‌ها را شسته و خشک کرده و همچنین ناحیه آسیب دیده را تمیز و خشک کنید. سپس مقدار کمی از این دارو را به ناحیه آسیب‌ دیده اعمال کرده و آن را به آرامی مالش دهید. اگر با مصرف این دارو پس از چند روز علائم التهاب بهبود نیافت، حتماً به پزشک مراجعه نمایید.

عوارضسوزش، قرمزی، خشکی، ایجاد جوش، رشد غیر معمول مو، برآمدگی مو یا التهاب فولیکول، نازک شدن پوست، تغییر رنگ پوست و علائم کشیدگی پوست برخی از عوارض مصرف این داروست.

در صورتی که قصد دارید از این دارو استفاده کنید، بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این دارو و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید اختصاص دارد.

 


خارش واژن را با روش‌های خانگی درمان کنید

سیر

بسیاری از داروهایی که روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنیم حاوی ترکیبات گیاهی هستند که در لابراتوارهای مجهز با دیگر مواد ترکیب‌شده و به شکل دارو به دست ما می‌رسند. طبیعت داروخانه بزرگی است که در مواقعی که بیماری پیشرفت چندانی نکرده باشد، می‌توان به آن رجوع و درمان‌های گیاهی را جایگزین درمان‌های شیمیایی کرد. سیر یکی از خوراکی‌های مفید در زمینه از بین بردن عفونت‌های قارچی است. در لینک زیر با نحوه استفاده از این خوراکی برای برطرف کردن عفونت و خارش واژن آشنا می‌شوید.

 


خواهشمندیم در صورتی‌که تجربه مصرف هر کدام از این داروها را داشته‌اید، نظرات و تجربیات خود را در انتهای همین صفحه در قسمت “ارسال نظر” با مخاطبان سیرافی ها در میان بگذارید.

 
 
صفورا دادخواه

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا