توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
سلامت

میوه های نفخ دار را بشناسید،میوه هایی که باعث نفخ معده می شوند · جدید 98

گروهی از افراد با وجود داشتن وزن متعادل، شکم نسبتا بزرگی دارند و با مشکل نفخ معده مواجه می شود که بایست از نظر غذایی مراعا کرد در ادامه ما چند تو از  میوه های نفخ دار را به شما معرفی می کنیم برای افرادی که مشکل معده دارند ترجیحا از خوردن آنها خودداری کنند

میوه های نفخ دار را بشناسید

549091 Gahar ir میوه های نفخ دار را بشناسید،میوه هایی که باعث نفخ معده می شوند

میوه هایی که باعث نفخ معده می شوند

نفخ مشکلی است که اکثر افراد گاهی به آن دچار می شوند. حدود ۳۰ درصد آمریکایی از این مشکل رنج می برند.

البته باد کردن شکم بعد از غذا تا حدی طبیعی است اما اگر این ورم به حدی شد که احساس ناراحتی می کنید باید کمی در برنامه غذایی خود دقت بیشتری کنید و غذاهایی که باعث نفخ می شود را بشناسید.

کلم بروکلی، هویج، کلم پیچ

کلم بروکلی ، هویج و کلم پیچ بسیار نفاخ هستند چرا که دارای ماده ای به نام رافینوز هستند.

رافینوز گونه ای قند است که تا زمانی که بر اثر باکتری های موجود در معده تخمیر نشوند هضم نمی شوند.

همین فرایند باعث نفخ شکم می شود. البته از خوردن این غذاها به طور کلی صرف نظر نکنید چرا که این خوراکی ها در طولانی مدت به دلیل داشتن فیبر بالا دستگاه گوارش شما را قوی می کنند.

اگر می خواهید بعد از خوردن این سبزیجات دچار نفخ نشوید می توانید آنها را کمی آب پز کنید.

حبوبات

حبوباتی مانند لوبیا، عدس و نخود فرنگی خوراکی های بسیار نفاخی هستند. این خوراکی ها هم حاوی قند هایی هستند که هضم نمی شود و بعد از ورود به روده باکتری های روده آنها را تخمیر می کند.

برای رفع این مشکل بهتر است حبوبات را با غلاتی مانند برنج مصرف کنید.

لبنیات

اگر بعد از خوردن تکه ای پنیر یا کمی شیر احساس نفخ می کنید باید بدانید که به لاکتوز حساسیت دارید.یعنی بدن شما فاقد آنزیم لازم برای شکستن لاکتوز است و همین باعث نفخ می شود.

سیب

خوردن یک سیب در روز شما را از دکتر بی نیاز می کند. اما سیب با همه فوایدی که دارد به دلیل دارا بودن مقادیر بالایی فروکتوز بسیار نفاخ است.
یک سیب ۴٫۵ گرم پروتئین و ۱۰ درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می کند به همین دلیل به شما توصیه نمی شود که به دلیل نفاخ بودن، این میوه را از لیست غذاهای خود حذف کنید.

سیب خطر ابتلا به بیماری های قلبی، برونشیت و بیماری های تنفسی را کاهش می دهد. سعی کنید در خوردن سیب زیاده روی نکنید و با فاصله زمانی از وعده غذایی تان از این میوه استفاده کنید.گلابی، هلو وآلو هم نفاخ هستند.

غذاهای پر نمک

غذاهای پر نمک منجر به ورم کردن معده می شود. فست فود ها جزو غذاهای پر نمکی هستند که بسیار نفاخ هستند. برای رفع این مشکل از این غذاها دوری کنید و در صورتی که نتوانستید از این غذاها چشم پوشی کنید سعی کنید بعد از میل کردنشان مقدار زیادی آب بنوشید.

بهترین ها: 

خیار

گفته می شود خیار پف زیر چشم را رفع می کند. جالب است بدانید که این میوه پف شکم را هم رفع می کند. می توانید برای رفع مشکل نفخ ، خیار را ماننده میوه های دیگر میل کنید یا از آن شربت درست کنید و استفاده کنید.

موز

خوراکی های غنی از پتاسیم مانند موز، آواکادو، کیوی، پرتقال و پسته با تنظیم سطح سدیم در بدن باعث کاهش نفخ می شوند.همچنین فیبر موجود در این میوه ها از بروز یبوست جلوگیری می کند. یبوست خود از عوامل دچار شدن به نفخ است.

مارچوبه

مارچوبه ضد نفخ است.البته مارچوبه باعث بوی بد ادرار می شود اما منافع بسیار زیادی دارد.
مارچوبه حاوی پروبیوتیک هایی است که باعث رشد باکتری های مفید در دستگاه گوارش می شوند و باعث ایجاد تعادل در این دستگاه و ضد نفخ است.

ماست

همانطور که گفته شد پروبیوتیک باعث رشد باکتری های مفید در دستگاه گوارش می شود. برای رسیدن به این منظور باید مکمل های حاوی پروبیوتیک مصرف کنید. مخلوط ماست و عسل و ماست و مربا می تواند بسیار مفید باشد.

زنجبیل

زنجبیل داروی سرماخوردگی، بدن درد،گرفتگی عضلات و همچنین ضد نفخ است.این ماده غذایی دارای آنزیم هایی است که باعث جذب پروتئین می شود. کاهش میزان پروتئین موجود در دستگاه گوارش باعث کاهش نفخ می شود.

نعنا و چای بابونه

اگر بعد از شام احساس نفخ می کنید یک لیوان چای بابونه یا کمی عرق نعنا می تواند مشکل را حل کند.چای بابونه علاوه بر اینکه ضد نفخ است باعث تسکین اعصاب و همچنین کاهش معده درد هم می شود.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا