دکوراسیون و چیدمان

چیدمان در پذیرایی | چیدمان اتاق پذیرایی | دکوراسیون اتاق پذیرایی | دکوراسیون پذیرایی

افراد اهمیت زیادی به اتاق پذیرایی می‌دهند و با بهترین و شیک‌ترین وسایل آن را چیدمان می‌کنند. مجلل‌ترین بخش خانه پذیرایی آن است.

توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.

چیدمان در پذیرایی | چیدمان اتاق پذیرایی | دکوراسیون اتاق پذیرایی | دکوراسیون پذیرایی

افراد اهمیت زیادی به اتاق پذیرایی می‌دهند و با بهترین و شیک‌ترین وسایل آن را چیدمان می‌کنند. مجلل‌ترین بخش خانه پذیرایی آن است.

چیدمان در پذیرایی

دکوراسیون پذیرایی مهمان نوازی شما را نشان می‌دهد. از رنگ و چیدمان تا مبلمان در این اتاق مهم هستند. با ترفندهای دکوراسیون و دیدن بهترین نمونه‌ها می‌توانید یک دکوراسیون شیک و ایده‌آل داشته باشید. در این مطلب از مجله دلتا به نکات چیدمان در پذیرایی پرداخته می‌شود.

انتخاب سبک اتاق پذیرایی

انتخاب سبک پذیرایی قدم اول است. ممکن است خانواده‌ای پر جمعیت به همراه فرزندان کوچک داشته باشید. در این صورت چیدمان اتاق پذیرایی که پر از اشیای تزئینی باشد، عملی نیست. بنابراین سبک اتاق پذیرایی شما باید مدرن باشد و از عناصر دکوری کمتری استفاده شود.

چیدمان در پذیرایی

اگر سبک کلاسیک و رسمی را انتخاب می‌کنید، باید همه مبلمان، وسایل و اشیای تزئینی اتاق شما هم به این سبک باشند. همچنین جلوه و شکوه وسایل بر راحتی و عملکردشان اولویت داشته باشد.

چیدمان مبل اتاق پذیرایی

هنگام دکوراسیون و چیدمان اتاق پذیرایی باید به نکات مهمی همانند نقشه اتاق توجه کنید. اتاق پذیرایی مربع، مستطیل و ال شکل هر کدام قاعده چیدمان خود را دارند. همچنین باید مسیر رفت و آمد، انتخاب نقطه کانونی و فضایی برای گفتگو را در نظر بگیریم. حتی اگر در اتاق پذیرایی به اندازه کافی فضا دارید، از آن برای تقسیم‌بندی اتاق استفاده کنید.

چیدمان در پذیرایی

مبل مناسب اتاق پذیرایی

در انتخاب مبل راحتی، علاوه بر زیبایی بر روی جنبه‌های کاربردی‌تر آن تمرکز کنید. اکثر ما مبل‌هایی با رنگ‌های خنثی انتخاب می‌کنیم چرا که ترکیب آن با دکوراسیون راحت‌تر است.

چیدمان در پذیرایی

کاناپه‌های روشن با رنگ‌های جسورانه هم نقاط کانونی خوبی را در فضا ایجاد می‌کنند. مبل‌های راحتی با پشتی کوتاه، غیررسمی به نظر می‌رسند و فضای کمتری را در مقایسه با مبل‌های سنتی و رسمی‌تر اشغال می‌کنند.

نقش فرش ها در دکوراسیون اتاق پذیرایی

هنگام چیدمان در پذیرایی از فرش‌ها غافل نشوید. فرش‌ها بافت و بعد را به یک فضا اضافه می‌کنند. مهم‌ترین نکته در مورد هر فرش توجه به ابعاد و اندازه است. فرشی را انتخاب کنید که نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ باشد.

چیدمان در پذیرایی

یک قاعده خوب که باید رعایت کنید این است که فرش باید به اندازه کافی بزرگ باشد. به‌گونه‌ای که حداقل پایه‌های جلوی مبلمان بر روی آن قرار داشته باشند و در حدود ۲۵ تا ۵۰ سانتی‌متر از دیوارها فاصله داشته باشد.

رنگ در اتاق پذیرایی

از نکات چیدمان در پذیرایی انتخاب رنگ مناسب است. هنگام انتخاب رنگ اتاق پذیرایی به اندازه و ارتفاع سقف توجه کنید. اگر اتاق پذیرایی شما کوچک است برای بزرگ‌تر و روشن‌تر به‌نظر رسیدن اتاق، باید از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید.

رنگ در اتاق پذیرایی

اگر یک اتاق پذیرایی بزرگ‌تر دارید، می‌توانید با ترکیب رنگ‌های گرم یک فضای گرم و صمیمی برای دورهمی‌های خانوادگی ایجاد کنید.

 

 

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا