توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
روانشناسی زنانعشق و ازدواجمشاوره خانواده

چه‌طور با آرامش به رابطه خود پایان بدهید؟

چه‌طور با آرامش به رابطه خود پایان بدهید؟

 
چه‌طور با آرامش به رابطه خود پایان بدهید؟

پایان تلخ می تواند جدایی را آزاردهنده تر و سخت تر کند و خط سیاهی بر همه آن خاطرات جذاب بکشد اما سؤال اینجاست که آیا روشی برای یک جدایی صادقانه و با آرامش وجود دارد؟ آیا با ایمیل و پیام‌های متنی می‌توان به یک رابطه خاتمه داد یا بهتر است رودررو صحبت کنید؟ ممکن است ۵۰ راه مختلف برای جدا شدن و پایان دادن به یک رابطه وجود داشته باشد؛ ولی برخی از این راه‌ها از بقیه بهترند. اگر می‌خواهید به رابطه‌ای خاتمه دهید، بایدها و نبایدها را در خاتمه دادن به رابطه بیاموزید.با ما همراه باشید تا نظرات کارشناسان را در این زمینه بدانیم. 

هر جدایی، جدایی نیست

طبق نظر دکتر یانیس لیبرمن (Janice Lieberman)، روانکاو و روان‌درمانگر ، طبیعت نحوه عمل و رفتار شخص در هنگام جدایی با چگونگی رابطه، مرتبط است. هر رابطه‌ای ارزش یک جدایی نمایشی و پر سروصدا را ندارد! درباره اینکه چه چیزی یک رابطه را تشکیل می‌دهد یا تعریف می‌کند، قانون صریح و محکمی وجود ندارد. برخی افراد پس از دو بار جلسه آشنایی تصور می‌کنند، در یک رابطه هستند و برخی پس از ۲۰ بار جلسه آشنایی چنین تصوری پیدا نمی‌کنند. اگر شما تنها یک، دو یا سه بار با یک نفر جلسه آشنایی داشته‌اید، ختم این رابطه به معنای جدایی نیست ولی اگر در رابطه شما، صمیمیتی ایجاد شده، می‌توانید ختم رابطه را جدایی بنامید.  

هر جدایی جدایی نیست

دردسرهای اینترنتی

امروزه وجود آشنایی‌های اینترنتی نیز مفهوم جدایی روابط را مبهم کرده است. طبق نظر دکتر لیبرمن برخی افراد به مدت طولانی از طریق اینترنت باهم رابطه برقرار می‌کنند و سپس رابطه‌شان را به صحبت تلفنی ارتقاء می‌دهند. گاهی اوقات مدت‌زمان طولانی می‌گذرد تا به‌صورت رودررو باهم برخورد و آشنا شوند. این‌گونه آشنایی‌ها می‌تواند مشکل‌ساز باشد، چراکه افراد از طریق روابط اینترنتی و تلفنی باهم درگیر می‌شوند و ممکن است دلبسته هم شوند و زمانی که درنهایت با هم ملاقات می‌کنند با علائمی برخورد می‌کنند که نشان می‌دهد برای هم ساخته نشده‌اند.

از ایمیل برای خاتمه دادن به رابطه استفاده نکنید.

ایمیل، پیغام‌های متنی یا سایر سیستم‌های پیام‌رسانی کنونی، وسایل و روش‌های ارتباطی مناسبی برای خاتمه دادن به یک رابطه نیست. شبکه‌های اجتماعی به کاربران اجازه ارسال نظرات روی صفحات دیگران را می‌دهد ولی این شبکه‌ها هرگز نباید برای خاتمه دادن به یک رابطه عاشقانه استفاده شوند. اگر رابطه دو فرد تنها یک رابطه معمولی بوده، استفاده از پیام متنی مشکلی ندارد ولی بهتر است که در این مورد نیز دو طرف تلفنی یا رودررو باهم صحبت کنند. دکتر آلیسون آرنولد، متخصص درمان‌شناسی در فینیکس آمریکا معتقد است استفاده از پیام متنی برای جدا شدن نشان‌دهنده ترسویی و بزدلی شخص است.     

فرستادن ایمیل برای پایان رابطه

صادق باشید 

دکتر آرنولد معتقد است درصورتی‌که یک رابطه به آستانه جدایی رسید، ارتباط رودررو یا از طریق تماس تلفنی یک باید است. بسیار مهم است که به‌طرف مقابل شانس پرسیدن سؤالات و همدردی با احساساتش را از طریق حرف زدن بدهید. تا می‌توانید صادق و روراست باشید. به‌هیچ‌عنوان درگیر بحث‌های حاشیه‌ای در رابطه‌تان نشوید. به حقایق بچسبید: اینکه رابطه‌تان درست نیست، تقصیر هیچ‌کدام از شما نیست.

نسخه‌ای برای روزهای بعد جدایی

دکتر آرنولد معتقد است سعی کنید از هر رابطه‌ای که به شکست منجر می‌شود، بیاموزید. پنج مورد که در رابطه شکست‌خورده تحسین می‌کردید و دوست دارید در رابطه بعدی‌تان هم داشته باشید را در نظر بگیرید و همچنین پنج مورد آزاد دهنده در این رابطه، که دوست ندارید در رابطه بعدی‌تان تکرار شود.

به‌جای مشغول کردن فکرتان با رابطه تمام‌شده، حرص خوردن و جست و جو برای بهانه‌هایی تا ارتباط مجدد با نامزد سابق‌تان برقرار کنید، خودتان را با فعالیت‌های جدید، دوستان قدیمی و سرگرمی‌های سالم مشغول کنید. درست پس از شکست یک رابطه و جدایی به دنبال یک رابطه جدید نباشید. سعی نکنید غم و اندوه خودتان را با شروع یک رابطه جدید تسکین داده و درمان کنید چراکه این امر نه برای شما و نه برای این شخص جدید شادی آور نیست.

شادی در بین دوستان

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا