توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
سلامت

از خواص روغن بنفشه پایه زیتون چه می‌دانید؟

از خواص روغن بنفشه پایه زیتون چه می‌دانید؟

روغن بنفشه پایه زیتون به روغنی می‌گویند که از ترکیب گل‌های بنفشه و روغن زیتون به دست می‌آید و پس از مدتی صاف می‌شود. خواص این روغن برای رفع مشکلات مختلفی از میگرن گرفته تا موخوره مفید است.
سیرافی ها| سرویس سلامت – اگر از طرفداران روغن بنفشه باشید حتما می‌دانید که این روغن می‌تواند با استفاده از دو روغن تهیه شود، یکی روغن زیتون و دیگری روغن کنجد. روغن بنفشه ما بسته به اینکه با چه روغنی تهیه شده باشد خواص متفاوتی می‌تواند داشته باشد. امروز به خواص روغن بنفشه با پایه زیتون می‌پردازیم.

روغن بنفشه پایه زیتون

شاید برای شما هم این سوالپیش آمده باشد که چرا از روغن پایه استفاده می‌شود. جوابش ساده است، چون خود بنفشه از خودش روغن ندارد؛ بنابراین حتما باید از یک روغن به عنوان روغن پایه استفاده کنیم. از میان این دو روغن، روغن کنجد طبع گرم و‌ تر دارد و روغن زیتون طبع گرم و خشک. همین عامل باعث می‌شود که هر یک وقتی با بنفشه ترکیب شوند خواص متفاوتی از خودشان نشان بدهند. طبع بنفشه هم سرد و‌ تر است؛ بنابراین طبع روغن بنفشه‌ای که با روغن زیتون تهیه شده باشد معتدل است و کمی رو به خنکی می‌رود (ترکیب یک چیز گرم و خشک با یک چیز سرد و‌تر معتدل می‌شود) و طبع روغن بنفشه‌ای که با روغن کنجد تهیه شده است از نظر گرمی و سردی معتدل و از نظر رطوبت و خشکی بسیار‌ تر است، به همین خاطر اثر خواب‌آور دارد.
 

روغن بنفشه پایه زیتون خواصی متفاوت از روغن بنفشه پایه کنجد دارد.
 

خواص روغن بنفشه پایه زیتون

  • این روغن، چون اندکی به سمت خنکی می‌رود برای درمان تب خصوصا تب‌های سخت بسیار مفید است. برای تب‌های مقاوم باید کاسنی تازه یا خشک (که تازه‌اش بسیار بهتر است) را بدون اینکه از قبل بشویید بکوبانید و سپس روغن بنفشه پایه زیتون را با آن مخلوط کنید. سپس مخلوط به دست آمده را روی پیشانی و شقیقه‌های بیمار قرار دهید. تب او فورا پایین می‌آید. این دارویی که گفته شد برای میگرن هم بسیار مفید است. درمان تکمیلی هم این است که همزمان با این کار چند قطره روغن بنفشه پایه کنجد در بینی بچکانید و حجامت سر، انجام بدهید.

 

خواص روغن بنفشه پایه زیتون برای مو. این روغن برای ریزش مو مفید است.

 

  • روغن بنفشه پایه زیتون برای مو هم خاصیت بسیاری دارد. برای جلوگیری از ریزش مو (خصوصا ریزش موی صفراوی‌ها) مردان می‌توانند هفته‌ای دو بار شب‌ها مو را با این روغن چرب کنند و سپس صبح‌ها مو را حتما شستشو دهند، چون خود چربی می‌تواند باعث ریزش مو بشود. برای خانم‌ها استعمال هر روزه این روغن بر روی مو اشکال ندارد. افرادی که در انجام این کار مداومت به خرج بدهند موهایشان دیرتر سفید شده و حتی رشد موهای‌شان افزایش می‌یابد. این روغن برای مو‌هایی که گرفتار موخوره هستند نیز مفید است. برای گرفتن بهترین نتیجه از این روغن باید هر بار پس از استحمام انتهای مو‌ها را با این روغن چرب نمود. بهتر است روغن بنفشه‌ای که برای مو‌ها استفاده می‌کنید روغن بنفشه ۶ ماهه باشد.


خواص روغن بنفشه پایه زیتون برای پوست، می‌توان چند قطره از این روغن را هر شب در ناف چکاند تا خشکی پوست دست و پا و لب‌ برطرف شود.

 

  • معمولا پوست صفراوی مزاج‌ها و سوداوی‌مزاج‌ها بسیار خشک می‌شود. برای این افراد روغن بنفشه پایه زیتون یک گزینه خوب است، چرا که به طبع‌شان ساخته و عوارضی هم برای ایشان در پی ندارد. چاره لب‌های ترک خورده و دست‌های خشک نیز چکاندن دو سه قطره از این روغن در ناف است. این روغن با ویتامین‌ها و خواصی که دارد از چین و چروک صورت نیز جلوگیری می‌کند. ولی بهتر است خانم‌ها این روغن را به پوست صورت نزنند، چون باعث رویش مو‌های زائد می‌شود.
  • برای پیشگیری از کک و مک و حتی جوش می‌توانید قبل از وارد شدن به حمام بدن را آغشته به این روغن کنید و ماساژ دهید. 


روغن بنفشه پایه زیتون در پیشگیری از کک و مک و جوش هم مفید و موثر است.

 

  • برای درمان آلرژی‌ها هم از روغن بنفشه پایه زیتون استفاده می‌کنند. اکثر آلرژی‌ها منشا صفراوی دارند. در طب سنتی اول باید پرهیزات را رعایت کرد و بعد تا ۵ روز منضج صفرا و سپس مسهل مصرف کرد. قبل از خواب هم باید در هر بینی یک قطره از روغن بنفشه پایه زیتون ریخت.
  • از دیگر کاربر‌های این روغن کمک به درمان رماتیسم مفصلی است. افراد مبتلا به این بیماری باید رژیم غذایی خاصی را رعایت کنند که پزشک طب سنتی متناسب با شدت بیماری و طبع آن‌ها این رژیم را تنظیم می‌کند و شب قبل از خواب یک قاشق مرباخوری روغن بنفشه پایه زیتون بخورند و با همین روغن کل بدن‌شان را ماساژ بدهند.

  • برای تقویت چشم باید ابرو‌ها را با این روغن چرب کرد. البته چرب کردن ابرو‌ها با روغن بنفشه پایه زیتون به درمان سردرد و شفاف کردن پوست صورت نیز کمک می‌کند.
  • برای درمان یبوست مزمن می‌توان صبح ناشتا یا شب موقع خواب یک قاشق مرباخوری از این روغن را میل کرد. این درمان به باز کردن انسداد روده نیز کمک می‌کند.
  • معروف است که افرادی که دچار ضربه مغزی شده‌اند اگر هر شب یکی یا دو قطره از روغن بنفشه پایه زیتون در هر سوراخ بینی‌شان بچکانید احتمال دارد به زندگی بازگردند.
آیا شما هم از طرفداران روغن بنفشه هستید؟ از آن در چه مواردی استفاده می‌کنید؟ سوالات و نظرات خود را در بخش نظرات سایت سیرافی ها با ما در میان بگذارید.
 
 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا