توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
فواید غذاها

اثرات معجزه گر ماهی تیلاپیلا

اثرات معجزه گر ماهی تیلاپیلا

اثرات معجزه گر ماهی تیلاپیلا

 

اثرات معجزه گر ماهی تیلاپیلا
ما می دانیم خوردن ماهی برای سلامتی خوب است. ماهی تیلاپیلا غذایی مفید برای مغز است که دارای پروتئین بالا و چربی کم می باشد و حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ اضافی است. اما چه چیزی باعث می شود تیلاپیلا بسیار ویژه شود؟ در اینجا فقط برخی از دلایل بهتر بودن تیلاپیلا را بررسی می کنیم.

آشپزی راحت
تیلاپیلا با هر روش پخت و پز خواص خود را حفظ می کند. اما آنچه واقعا خوب است این است که روش های سالم تر مانند بخارپز و یا سرخ کردن آن را بهتر نگه می دارند.

مناسب برای بدنسازی
اگر شما یک برنامه تناسب اندام جدید را شروع کرده اید که شامل خوردن غذاهای خوب است، شما خوش شانس هستید. تیلاپیلا دارای پروتئین بالایی می باشد. علاوه بر این، مصرف ۲۳ گرم تیلاپیلا تنها بین ۱۱۰-۱۸۰ کالری دارد و بدون کربن است. آن یک غذای کامل پروتئین پس از تمرین است، به ویژه از آنجایی که تیلاپیلا دارای پتاسیم است می تواند به کاهش درد عضلانی کمک کند.

مناسب برای بچه های رو به رشد 
این ماهی حاوی تمام چیزها به ویژه پروتئین است که بچه ها به آن ها نیاز دارند. پروتئین برای کمک به رشد بچه ها مفید است. طعم ملایم آن باعث می شود که آن ها طعم و مزه آن را دوست داشته باشند.

جزو غذاهای خوب هستند 
بیشتر تیلاپیلا در رژیم های گیاهی مصرف می شود، که نه تنها طعم ماهی و مواد مغذی موجود
را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه همچنین گامی در مسیر درست است تا آنجا که دارای منابع کارآمد تر می شود. تیلاپیلا نه تنها از سویا، ذرت و دانه های سالم تغذیه می کند، بلکه آنها بدون افزودنی ها، مواد نگهدارنده، هورمون رشد و یا مواد شیمیایی – در هر مرحله از رشد، تغذیه می شوند.

بدون جیوه، بدون مشکل
تیلاپیلا معمولا بدون جیوه است. در واقع اگر شما به دنبال خوردن غذاهای دریایی بیشتر هستید، می توانید با خیال راحت از مصرف دو بار تیلاپیلا در هفته لذت ببرید. تیلاپیلا همچنین انتخاب سالم و امن برای زنان باردار و یا کودکان است که خواستار مصرف ماهی با سطح جیوه بالا نیستند.

حاوی ویتامین B۱۲ 
ویتامین B۱۲ یک ویتامین مهم برای عملکرد شناختی است و به سلول های قرمز خون کمک می کند. یک تیلاپیلا در اندازه معمولی دارای ۲.۴ گرم ویتامین B۱۲ است و بدن شما به طور منظم به حدود ۲.۴ گرم از آن نیاز دارد.

مناسب برای سلامت استخوان ها
تیلاپیلا دارای یک ترکیب پویا از کلسیم و فسفر است. کلسیم به استخوان ها و دندان های شما کمک می کند تا قوی و سالم بمانند و فسفر به استخوان ها و ناخن ها کمک می کند تا شکننده نشوند.

پیشگیری از قلب
همانطور که قبلا ذکر شد، ماهی تیلاپیلا غنی از اسیدهای چرب امگا ۳، یک ماده ضروری برای کاهش کلسترول و محافظت از سیستم قلبی و عروقی است. افراد مبتلا به بیماری قلبی نیاز به یک تن از اسیدهای چرب امگا ۳ دارند و خوردن ماهی تیلاپیلا می تواند به پیشگیری کمک کند و حتی علائم چندین بیماری قلبی را کاهش دهد. اما به طور عمده، ماهی تیلاپیلا و غنای آن در اسید امگا ۳ از سکته مغزی، حملات قلبی و آترواسکلروز جلوگیری می کند. علاوه بر این، ماهی تیلاپیلا شامل پتاسیم است، ماده ای که سطوح فشار خون را کاهش می دهد زیرا رگ های خونی را رقیق می کند.

جلوگیری از سرطان پروستات
یکی دیگر از مزایای سلامتی ماهی تیلاپیلا پیشگیری از سرطان پروستات است. مانند بسیاری دیگر از ماهی ها و غذاهای دریایی، تیلاپیلا دارای سلنیوم زیادی است، که منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات شده است. سلنیوم از دیگر انواع سرطان ها و بسیاری از بیماری های قلبی جلوگیری می کند. سلنیوم یک آنتی اکسیدان فعال است و ما می دانیم که به آنتی اکسیدان هایمان احتیاج داریم زیرا آن ها روند پیری سلول ها را کند می کنند. ماهی تیلاپیلا بیش از ۲۰ درصد از مصرف روزانه توصیه شده سلنیوم را تامین می کند.

سیستم ایمنی
مصرف ماهی تیلاپیا باعث بهبود سیستم ایمنی بدن و عملکرد تیروئید می شود. یکی دیگر از مزایای سلنیوم موجود در ماهی است، زیرا این ماده باعث افزایش فعالیت گلبول های سفید خون شما می شود. بیشتر سلول های سفید خون شما، بدن شما را بیشتر محافظت کرده و امن می کنند. سلول های سفید خون، داروی اصلی بدن هستند که با سموم، ویروس ها و باکتری ها مبارزه می کنند.
بنابراین اگر شما به دنبال یک ماهی که سالم است هستید، به راحتی می توانید تیلاپیلا را امتحان کنید.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا