توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهفواید غذاهامربا و ترشی

کاربردهای سس کچاپ: ۱۰ کاربرد جالب و عجیب سس کچاپ

سس کچاپ می‌تواند کاربردهای جالب و باورنکردنی داشته باشد و به نوعی می‌تواند هر کاری که فکرش را بکنید، انجام دهد! مزه‌های مختلف کچاپ که از شوری گرفته تا تندی می‌تواند از صبحانه تا هبرگر شام را مزه‌دار کند.

سس کچاپ می‌تواند کاربردهای جالب و باورنکردنی داشته باشد و به نوعی می‌تواند هر کاری که فکرش را بکنید، انجام دهد! مزه‌های مختلف کچاپ که از شوری گرفته تا تندی می‌تواند از صبحانه تا هبرگر شام را مزه‌دار کند. این چاشنی خوشمزه خارج از بحث آشپزی کاربردهای فوق‌العاده‌ای دارد. در این مطلب قصد داریم، کاربردهای سس کچاپ را معرفی کنیم.

کاربردهای سس کچاپ

کاربردهای سس کچاپ

در ادامه برخی از این کاربردهای سس کچاپ در مسائلی به جز آشپزی را برایتان معرفی می‌کنیم که شاید تا به حال آن‌ها را نمی‌دانستید. همراه ما بوده و کاربردهای سس کچاب را بخوانید.

کاربردهای سس کچاپ

تمیز کردن جواهرات نقره با سس کچاپ:

سس کچاپ حاوی موادی است که به درخشان کردن جواهرات کمک می‌کند. برای بازگرداندن درخشش به جواهرات مورد علاقه خود از می‌توانید سس گوجه فرنگی استفاده کنید. این روش به ویژه برای جواهرات نقره بسیار کاربردی است.

برای اینکار روی جواهر را را با یک لایه کچاپ بپوشانید و بگذارید در حدود ۱۰ دقیقه بماند سپس با آب بشویید. البته دقت داشته باشید که این روش را برای نقره‌ها به کار ببرید و نه طلاجات!

کاربردهای سس کچاپ

گرفتن سختی لکه‌های ظروف

یکی دیگر از کاربردهای سس کچاپ در خانه‌داری مربوط به بحث تمیز کردن ظروف است. بعد از یک وعده غذایی لذیذ این لکه‌های چرب و سخت غذا روی ماهی‌تابه و ظروف است که انتظارمان را می‌کشد. سس کچاپ به شل شدن و از بین بردن لکه‌های غذایی پخته شده در ظروف و قابلمه‌ها کمک می‌کند.

کمی از سس را بر روی لکه‌ها بریزید و بگذارید حدود ۱۰ دقیقه بماند. سپس با همان اسفنجی که برای تمیز کردن بقیه ظروف استفاده می‌کنید، آن را به خوبی تمیز کنید.

کاربردهای سس کچاپ

از بین بردن زنگ زدگی فلز یکی از کاربردهای سس کچاپ:

همانطور که کچاپ باعث از بین بردن لایه اکسید روی مس می‌شود، تاثیر مشابهی را روی آهن و باقی فلزات خواهد گذاشت. البته سس کچاپ یک روش کاملا ایده‌آل برای از بین بردن اثر زنگ زدگی نیست، اما برای اکسیدهای جزئی که ظاهر وسایل را خراب می‌کنند، می‌تواند موثر باشد.

از یک برس برای لکه‌دار کردن سس کچاپ روی نقاط زنگ خورده استفاده کنید و بگذارید آن‌ها ۳۰ دقیقه بماند. سپس آن‌ها را با یک برس دیگر تمیز کنید.

کاربردهای سس کچاپ

جلا دهنده‌ی مس

Ketchup می‌تواند برای بهبود ظاهر مس به کار رود. پس از اینکه فلز در معرض هوا و آب قرار می‌گیرد، لکه‌هایی روی سطوح مس از اکسیداسیون ناشی می‌شود. نمک و سرکه در کچاپ به حذف این لایه از اکسیداسیون کمک می‌کند. از یک پارچه برای تمیز کردن سس کچاپ روی سطوح مختلف مس استفاده کنید.

کمک به بهبود بینایی

از کاربردهای سس کچاپ در خانه‌داری که بگذریم، کچاپ می‌تواند کاربردهای درمانی و بهداشتی فوق‌العاده‌ای داشته باشد. گوجه فرنگی، یکی از منابع سرشار از ویتامین A است. همان‌گونه که همه می‌دانند، مصرف خوراکی‌های سرشار از ویتامین A می‌تواند به افزایش قدرت بینایی فرد کمک کند. همچنین، این ویتامین، یکی از موادی است که با تباهی لکه زرد که می‌تواند به نابینایی بینجامد، مبارزه می‌کند.

کاربردهای سس کچاپ

رنگ سالم برای کودکان

هیچ بچه‌ای نمی‌توان پیدا کرد که بازی کردن با غذایش را دوست نداشته باشد. بچه‌ها معمولا عاشق کچاپ هستند و احتمالا در مواجه با آن دوست دارند که انگشتانشان را در آن فرو ببرند.

بچه‌ها را تشویق کنید که تکالیف املا یا ریاضیات خود را با استفاده از سس گوجه فرنگی بر روی سطوح سخت از پیش تعیین شده انجام دهند یا بر روی آن نقاشی بکشند. اگر از رنگ واقعی استفاده کنید خطر اینکه آن را به دهن خود فرو ببرند، وجود دارد. با این کار هم از انجام دادن این کار راضی شده‌اند و هم تمرین کوچکی از نقاشی، ریاضی یا املا داشته‌اند.

کاربردهای سس کچاپ

با سس کچاپ ظروف نقره‌ای را درخشان کنید

استفاده از سس کچاپ یک روش موثر برای تمیز کردن گلدان‌ها یا ظروف نقره است. همچنین می‌توان از آن برای بازگرداندن درخشش به ظروف نقره‌ای و سایر اشیاء تزئینی نقره استفاده کرد. اگر به دنبال راهی مطمئن و غیر سمی برای ایجاد درخشش دوباره در نقره هستید، این، روش خوبی است.

بستنی خانگی:

همین الان اگر کشوی آشپزخانه‌تان را نگاه کنید حتما یک یا چند عدد سس تک نفره کچاپ درون آن پیدا می‌کنید. از این سس‌ها می‌توانید به عنوان بستنی یا آیس پک خانگی استفاده کنید. برای این کار آن‌ها را در فریزر قرار دهید تا منجمد شوند.

کاهش کلسترول و خطر بیماری قلبی از دیگر کاربردهای سس کچاپ:

کچاپ، چربی و کالری پایینی دارد و می‌تواند به کاهش سطح کلسترول خون و در نتیجه داشتن قلبی سالم کمک کند. لیکوپن موجود در کچاپ، دلیل این خواص شگفت‌انگیز است زیرا لیکوپن از اکسید شدن چربی در رگ‌های مسدود شده جلوگیری می‌کند.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا