توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهفواید غذاها

با خواص معجزه آسای سرکه سیب برای پوست آشنا شوید!

سرکه سیب طبیعی راه حل خوبی برای طیف گسترده ای از مشکلات پوستی است. به عنوان یک درمان برای آفتاب سوختگی، لکه های ایجاد شده بر اثر پیری، آکنه، زگیل، گزش حشرات، شوره سر مناسب است در ادامه به برخی از مزایای سرکه سیب برای پوست اشاره می شود.

سرکه سیب طبیعی راه حل خوبی برای طیف گسترده ای از مشکلات پوستی است. به عنوان یک درمان برای آفتاب سوختگی، لکه های ایجاد شده بر اثر پیری، آکنه، زگیل، گزش حشرات، شوره سر مناسب است در ادامه به برخی از مزایای سرکه سیب برای پوست اشاره می شود.

آیا آکنه ، زگیل و شوره سر با سرکه سیب درمان می شود؟

برای از بین بردن لکه ها بر روی دندان ها، می توانید یک توپ پنبه آغشته به سرکه سیب را بر روی دندان ها بمالید. سرکه سیب از زمان های قدیم استفاده می شده است. پزشکان یونان باستان برای درمان بیماری های خاصی سرکه سیب را تجویز می کردند.

سرکه سیب از قسمت گوشتی سیب خرد شده در بشکه های چوبی بدست می آید. سرکه سیب طبیعی سرشار از مواد معدنی مختلف است و عناصری مانند کلسیم، فسفر ، پتاسیم، منیزیم ، سدیم، گوگرد ، مس، آهن و سیلیکون در آن یافت می شوند.. این سرکه غنی از ویتامین B، ویتامین C ، اسید استیک، و اسید سیتریک است.

درمان موثری برای دیابت، فشار خون بالا، مشکلات گوارشی و همچنین برای کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد . سرکه سیب طبیعی برای بوی بد دهان و بوی بد بدن مناسب است.

خلاص شدن از آکنه با سرکه سیب برای پوست :

پوست انسان در حالت طبیعی اسیدی است اما هنگامی که قلیایی شود پوست را مستعد مشکلاتی مختلفی نظیر آکنه می کند. سرکه سیب برای حفظ تعادل PH پوست مناسب است. یک ضد عفونی کننده موثر با خواص ضد باکتریایی می باشد. یک بطری سرکه سیب رقیق را با مقدار مساوی آب درست کنید و با پنبه بر پوست خود بزنید بعد از ۵ تا ده دقیقه بشویید.نتایج حاصل از سرکه سیب پس از یک ماه خود را نشان می دهد.

درمان پوست خشک و چرب با سرکه سیب برای پوست:

وقتی از سرکه سیب استفاده می کنید PH پوست را در حالت طبیعی نگه می دارد و پوست را بیش از حد خشک یا بیش از حد چرب نمی کند. یک سهم از سرکه سیب را با دو سهم از آب مخلوط کنید. کسانی که پوست حساسی دارند یک سهم سرکه سیب را با سه سهم آب مخلوط کنند. برای شستشوی موهای خود نیز می توانید در آخرین مرحله شستشو از سرکه سیب استفاده کنید.

از بین بردن لکه هایی که بر اثر کهولت سن ایجاد شده اند :

مخلوط مقدار مساوی از سرکه سیب و آب پیاز و استفاده از آن به طور مستقیم بر روی پوست باعث از بین رفتن لکه ها می شوند. پس از نیم ساعت آن را بشوئید می توانید نیم قاشق غذاخوری سرکه سیب به دو قاشق غذاخوری آب پرتقال اضافه کنید و بعد از ۳۰ دقیقه بشوئید. روش دیگر این است سرکه سیب رقیق را با مقدار مساوی از آب مقطر و چند قطره عسل مخلوط کنید باید از قرارگرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید و از کرم های ضد آفتاب نیز استفاده کنید . این مخلوط را باید یک بار در روز برای مدت یک استفاده کنید.

از بین بردن آفتاب سوختگی مخلوط سرکه سیب یک درمان عالی برای آفتاب سوختگی است. یک پارچه تمیز را بردارید مقدار مساوی از سرکه سیب و آب سرد را مخلوط کنید. این پارچه را در این مخلوط خیس کنید و بر محل آفتاب سوخته بگذارید این درمان باعث کاهش سوزش در محل آفتاب سوخته می شود. اجازه دهید چند دقیقه بر روی پوست شما بماند. پس از اینکه محل آفتاب سوخته را شستید و خشک کردید چند قطره روغن نارگیل بزنید زیرا روغن نارگیل هم برای درمان آفتاب سوختگی مناسب است. به جای روغن نارگیل از مرطوب کننده آلوئه ورا نیز می توانید استفاده کنید. روش دیگر، ریختن یک یا دو فنجان سرکه سیب در آب وان حمام است مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در این آب بمانید در این حین سرکه سیب را بر قسمت های آفتاب سوخته اسپری کنید.

با خواص معجزه آسای سرکه سیب برای پوست آشنا شوید!
با خواص معجزه آسای سرکه سیب برای پوست آشنا شوید!

کاهش چربی ( چربی زیر پوستی که برخی برای برداشتن آن عمل جراحی انجام می دهند) :

سه سهم از سرکه سیب را با یک سهم از روغنی که برای ماساژ مناسب است مخلوط کنید آن را بروی پوست بگذارید و به آرامی ماساژ بدهید. این کا را یک یا دو بار در روز انجام دهید. می توانید بعد از استفاده از این مخلوط قسمتی که می خواهید چربی آن کاهش یابد را ببندید و برای مدت حداقل نیم ساعت گرم نگه دارید و بعد بشورید . پس از شستشو از یک مرطوب کننده استفاده کنید. این روش درمانی را یک یا دو ماه تکرار کنید تا نتیجه ی مطلوب بگیرید.

می توانید سرکه سیب را با نمک دریایی مخلوط کنید به این طریق که آب مقطر و سرکه هر یک ۱۰۰ میلی لیتر همراه با ۱.۵ قاشق چای خوری نمک دریایی. یک پارچه را در این مخلوط خیس کنید و بر بر روی محل مورد نظر بگذارید. می توانید با یک وسیله ی پلاستیکی محلی که می خواهید چربی آن کاهش یاید را ببندید و آن قسمت را با پتو گرم نگه دارید. پس از یک یا دو ساعت بشویید و بعد از آن از مرطوب کننده استفاده کنید.

Source link

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا