توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
سلامت

من 33 ساله ام، می توانم از کرم ضدپیری استفاده کنم؟

من 33 ساله ام، می توانم از کرم ضدپیری استفاده کنم؟

 آیا استفاده از کرم‌های ضدپیری موثر هستند؟ پاسخ این سوال مثبت است. اما باید در نظر داشته باشید زمان صحیح استفاده از این نوع کرم‌ها، قبل از ایجاد آسیب‌های جدی و پدیدار شدن چین و چروک‌های روی پوست است.

چه زمانی باید شروع کنید؟
به طور ایده‌آل، در سن ۳۵ سالگی. اما زمان مصرف صحیح این نوع کرم ها بیشتر متناسب با نوع پوست و میزان آسیب دید‌گی آن است و نه سن و سال. در حقیقت، کرم‌های مخصوص دور چشم می‌توانند خیلی زودتر هم مورد استفاده قرار بگیرند، زمانی که لکه‌های سیاه دور چشم، چین و چروک‌ها و یا پف زیر چشم به عنوان نشانه‌های پیری کم‌کم شروع به پدیدار شدن می‌کنند باید بدانید هنگام استفاده و کمک گرفتن از این نوع کرم‌ها فرا رسیده است. تمام نشانه‌های ذکر شده می‌توانند خیلی زود حتی در سنین ۱۸ تا ۲۰ سالگی ظاهر شوند و اگر از مواد تشکیل دهنده این کرم‌ها باخبر نباشید ممکن است فکر کنید آن‌ها فقط نوعی مرطوب کننده پوست هستند. اما واقعا مواد تشکیل دهنده این نوع کرم‌ها چیست؟

توصیه می‌کنیم هنگام خرید هر یک از این کرم‌ها بر روی جلد یا پشت کِرم به دنبال کلماتی مثل رتینول (نوعی ویتامین آ از نوعویتامین‌های محلول در چربی)، اسید هیالورونیک (یک ترکیب شیمیایی آلی)، پپتید (پلیمرهای کوچکی هستند که از به هم پیوستناسیدهای آمینهبا ترتیب مشخصی و با پیوند پپتیدیتشکیل شده‌اند.)، کوآنزیمQ۱۰ (کمک آنزیم)، ویتامین‌ C، ویتامین E، ویتامین K اِستم سِل ( سلول‌های بنیادی)، اسیدگلیکولیک (ترکیب طبیعی موجود در شکر) و لاکتیک اسید باشند بگردید و در انتها اگر تمایل دارید پوست‌تان روشن‌تر هم به نظر برسد به دنبال کرمی‌ با ترکیباتی شامل لیکوریس و یا کوجیک اسید باشید.

سرم، کرم و یا ژل؟
مواد اصلی تشکیل دهنده سرم‌ها آب است و آن‌ها غلیظ‌تر هم هستند. علاوه بر این سرم‌ها خیلی سریع به پوست‌تان نفوذ می‌کنند. اگر پوست‌تان طبیعی و یا خشک است از کرم‌های مرطوب‌کننده‌ و یا سرم استفاده کنید. ژل‌ها برای پوست‌های چرب مناسب هستند.

کرم‌های شب در مقایسه با کرم‌های روز؟
ممکن است شما عادت به استفاده از کرم‌های شب داشته باشید و تصور کنید کرم‌های شب تاثیر بیشتری بر روی پوست‌تان خواهند داشت. اما لازم است بدانید پوست ما فرق بین روز و شب را احساس نمی‌کند. یک برهه زمانی ۷x ۲۴ لازم است تا پوست به ترمیم کافی خود بپردازد. در حقیقت، به دلیل ترکیبات ویژه و ضد نور خورشید، استفاده از کرم‌های روز فواید بیشتری برای پوست‌تان خواهد داشت.

پس چرا اغلب متخصصین توصیه می‌کنند شب‌ها از کرم‌ استفاده کنیم؟
برای اثربخشی مفید و موثر یک کِرم، حداقل چهار ساعت زمان لازم است تا کرم تاثیر مثبت خود را بر روی پوست بگذارد. از این جهت یک کرم شب می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد. بنابراین لازم نیست آماده‌سازی گاه زمان‌بر استفاده از کرم‌های روز و یا حاوی رتینول وقت زیادی از شما بگیرد.

آیا به غیر از کرم‌های روز یا شب به تقویت کننده‌های بیشتری هم نیاز دارید؟
نیاز نیست بیش از این هزینه کنید و پول بیشتری خرج کنید. در حقیقت مواد تشکیل دهنده بسیاری از کرم‌های گران‌قیمت تنها متشکل از مرطوب‌کننده‌ها و رایحه و بوی خوش است. می‌توانید از پزشک متخصص خود بخواهید کرم مناسب با پوست شما را معرفی کند و بعد خودتان آن را با یک مرطوب کننده خوب، ترکیب کنید و قبل از خواب آن را روی صورت‌ و گردن‌تان به آرامی و با حرکت دایره‌وار ماساژ دهید.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا