توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
اطلاعات داروییبیماری هابیماری ها و راه درمانسلامت

شربت برونسبان موثر در درمان سرفه

شربت برونسبان موثر در درمان سرفه

 
شربت برونسبان (Bronsban) یکی از انواع داروهای خلط آور است که جهت درمان التهابات تنفسی و بر طرف کردن سرفه‌های حاد استفاده می‌شود. برونسبان دارویی مناسب برای بیماری‌های رایج برونشیت، نفس‌های کوتاه، سوزش گلو و سرفه است. مصرف این دارو، در مواردی ممکن است باعث بروز مشکلات گوارشی شود.


سیرافی ها| سرویس سلامت – سرماخوردگی
 در فصول سرد سال امری اجتناب‌ناپذیر است. این عارضه ممکن است چند روز شما را درگیر علائمی همچون آبریزش بینی، سرفه، گلودرد و تب کند. برای برطرف شدن چنین علائم ناخوشایندی ناگزیر به استفاده از دارو هستید. علت ابتلا به سرفه‌های پشت سر هم را نمی‌توان تنها به سرماخوردگی نسبت داد. برخی از حساسیت‌ها هم باعث بروز سرفه می‌شوند. استفاده از داروهای خلط آور می‌توانند سرفه‌های مداوم را بهبود بخشند. افزایش خلط باعث خروج ویروس‌های بیماری سرماخوردگی می‌شوند و سرفه‌ها نیز به مرور کمتر شده و صدا به حالت عادی برمی‌گردد. اگر سرفه‌های مداوم شما را کلافه کرده است بد نیست این مقاله را دنبال کنید تا با یکی از داروهای ضد سرفه گیاهی تحت عنوان شربت برونسبان آشنا شوید.

سرماخوردگی

شربت برونسبان چیست؟

شربت برونسبان (Bronsban) از داروهای خلط آوری است که به منظور درمان التهابات تنفسی و برطرف کردن سرفه‌های حاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو حاوی عصاره خشک گیاه عشقه (پیچک) با نام علمی (Hedera helix) است. استفاده از گیاه در درمان برونشیت و پنومونی، سابقه‌ای طولانی دارد. شربت برونسبان از داروهای گیاهی ضد سرفه است که در صورت مصرف صحیح و به اندازه، عوارض جانبی خاصی نخواهد داشت و به دلیل داشتن همین ویژگی مورد مصرف و استقبال گسترده‌ای در کشورهای اروپایی قرار گرفته است. برونسبان دارویی مناسب برای بیماری‌های رایج برونشیت، نفس‌های کوتاه، سوزش گلو و سرفه‌های رنج‌آور و دردناک است.

توجه داشته باشید که بیماری‌هایی مثل عفونت‌های تنفسی، تومورهای قفسه سینه و ریه و… ممکن است تنها با سرفه خود را نشان دهند و بنابراین رفع علائم آن‌ها با استفاده از این دارو تنها باعث پیشرفت بیماری و از دست دادن زمان می‌شود.

نام‌های دیگر، موارد مصرف، عوارض و تداخل دارویی

 نام‌های دیگر  –
 موارد مصرف  درمان سرفه
 عوارض  مشکلات گوارشی (در موارد نادر)
 تداخل دارویی  تداخل دارویی خاصی گزارش نشده است

مقدار و نحوه مصرف شربت برونسبان

میزان دقیق مصرف این دارو، حتما باید توسط پزشک متخصص تعیین گردد. به طور معمول مقدار این دارو برای درمان سرفه در بزرگسالان و افراد بالای ۱۲ سال، در حدود یک قاشق غذاخوری پر و سه مرتبه در طی روز است. این دارو برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال نیز باید در حدود یک قاشق غذاخوری نیمه پر و سه نوبت در روز مصرف شود. بهتر است که دارو، بعد از وعده‌های صبحانه، نهار و شام مصرف شود.

شربت برونسبان

نکاتی که در رابطه با مصرف شربت برونسبان باید بدانید

  1. مصرف این دارو در دوران بارداری و شیردهی، تنها پس از مشورت با پزشک مجاز است.
  2. افرادی که مشکل عدم تحمل لاکتوز دارند، بهتر است از این دارو استفاده نکنند؛ چرا که شربت برونسبان حاوی سوربیتول است.
  3. هر نوع سابقه حساسیت دارویی که داشته‌اید، به پزشک اطلاع دهید.
  4. قبل از مصرف این دارو، فهرست کلیه داروهای مصرف خود را در اختیار پزشک قرار دهید. ممکن است برخی از داروها با داروی برونسبان تداخل داشته باشند.
  5. در صورتی که مصرف یک وعده از برونسبان را فراموش کردید، به محض یادآوری، داروی خود را مصرف کنید. اگر به زمان مصرف بعدی نزدیک هستید، دوز فراموش شده را رها کنید و به برنامه دارویی خود بازگردید.

  6. قبل از مصرف، شیشه شربت را به خوبی تکان دهید.
  7. مصرف شربت برونسبان برای کودکان زیر یک سال مناسب نیست.
  8. طول دوره درمان با این شربت بسته به علائم و شدت بیماری متفاوت است. دوره معمول مصرف آن، یک هفته است.
  9. اگر بعد از گذشت ده روز بهبودی مشاهده نشد، حتما به پزشک مراجعه شود.
  10. مصرف این شربت در افرادی که معده حساس دارند، ممکن است باعث اسهال شود.
  11. در صورت مشاهده هر گونه علائم غیر عادی بعد از مصرف داروی پروسپان، به یک مرکز اورژانس مراجعه کنید.
  12. مصرف همزمان این شربت با داروهای آنتی‌بیوتیک باعث تاثیرگذاری بهتر شده و روند درمانی را بهبود می‌بخشد.

رفع سرفه با استفاده از روش‌های طبیعی و خانگی

 بسیاری از داروهایی که در قفسه داروخانه‌ها وجود دارد و پزشک برایمان تجویز کرده است، حاوی ترکیبات گیاهی هستند. بنابراین می‌توان در کنار مصرف چنین داروهای گیاهی، از خوراکی‌ها و گیاهان موجود در طبیعت که به وفور در دسترس همگان قرار دارد هم استفاده کرد. برای درمان سرفه، علاوه بر استفاده از شربت برونسبان که خود یک ضد سرفه گیاهی است، می‌توان از روش‌های خانگی و مصرف دیگر گیاهان دارویی هم استفاده کرد اگر با چنین روش‌هایی آشنایی ندارید، پیشنهاد ما به شما مطالعه لینک‌های زیر است.


امیدوارم از این مطلب استفاده کافی را برده باشید. درصورتیکه تجربه مصرف این دارو را داشته و دیدگاهی در این باره دارید با دیگر خوانندگان مجله “ستاره” به اشتراک بگذارید.

 
 
صفورا دادخواه

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا