توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهنان و شیرینی

طرز تهیه چیز کیک مخصوص شب یلدا(2)

طرز تهیه چیز کیک مخصوص شب یلدا

برای تهیه چیز کیک مخصوص شب یلدا حتما نیازی نیست که از انار یا ژله انار استفاده کنید، گاهی اضافه کردن ادویه‌ای مانند دارچین رنگ و بویی مخصوص به دسر شما خواهد داد.

سیرافی ها | سرویس آشپزی –
 
چیز کیک مخصوصی که برای شب یلدا تدارک دیده‌ایم، نیویورک استایل و از نوع پختنی است. یعنی برخلاف چیز کیک‌های یخچالی، این چیزکیک درون فر پخته می‌شود و در نهایت به مدت چند ساعت در یخچال استراحت داده می‌شود.

نکاتی که قبل از تهیه چیز کیک مخصوص شب یلدا بهتر است بدانید:

  • برای تهیه کراست چیز کیک مخصوص شب یلدا، از پودر دارچین استفاده خواهیم کرد؛ که علاوه بر عطر و طعم مطبوعی که دارد، رنگ و بویی پاییزی و صد البته یلدایی به چیزکیک خواهد داد. توصیه می‌کنیم دارچین را حذف نکنید.
  • همچنین، در فرآیند پخت این چیزکیک در فر، از حمام آب استفاده خواهیم کرد. حمام آب اصطلاحا به روشی اطلاق می‌شود که بدنه قالب کمربندی چیزکیک را با فویل آلومینیومی کاملا کاور می‌کنیم تا مانع از ورود آب به داخل قالب شود، سپس سینی یا قالب جداره بلندی را تا نیمه از آب پر کرده و قالب چیزکیک را درون این سینی قرار می‌دهیم. حمام آب باعث می‌شود تا بافت چیزکیک لطافت خود را از دست ندهد.

 

مواد لازم

مواد لازم برای کراست چیز کیک
بیسکوییت پودر شده ۲ پیمانه
کره ذوب شده ۱۱۵ گرم
پودر دارچین ۱ قاشق چایخوری
مواد لازم برای فیلینگ چیز کیک
پنیر خامه‌ای ۴۵۰ گرم
ماست خامه‌ای یک پیمانه
تخم مرغ ۳ عدد
شکر یک پیمانه
رنده پوست لیمو ۱ قاشق چایخوری
وانیل ¼ قاشق چایخوری

 

طرز تهیه چیز کیک مخصوص شب یلدا

  • برای تهیه کراست می‌توانید از بیسکوییت شکلاتی یا ساده پتی بور و یا دایجستیو بسته به ذائقه خود استفاده کنید. بیسکوییت را به کمک غذاساز پودر کنید.
  • پودر دارچین و کره ذوب شده را به بیسکوییت پودر شده اضافه کنید.
  • مواد کراست را درون قالب کمربندی بریزید و به کمک قاشق یا استکان کاملا مواد را یکدست کنید. توجه داشته باشید که کراست جداره‌های قالب را نیز بپوشاند.
  • قالب را درون یخچال استراحت دهید تا کره خودش را بگیرد.
  • در این مرحله برای تهیه فیلینگ، ابتدا پنیر خامه ای، وانیل و شکر را بزنید تا بافتی نرم و یکنواخت پیدا کند.
  • تخم مرغ‌ها را یکی یکی به پنیر اضافه کنید و هربار تا زمانی که تخم مرغ کاملا جذب مواد شود به همزدن ادامه دهید.
  • در این مرحله رنده پوست لیمو و ماست خامه‌ای را اضافه کنید.

  • کرم پنیری را درون قالب کمربندی که از قبل کراست را درون آن درست کرده اید بریزید و با فویل آلومینیوم جداره قالب را کاملا کاور کنید.
  • قالب را درون حمام آب قرار دهید و درون فر با درجه حرارت ۱۷۰ درجه که از قبل گرم شده است به مدت یک ساعت تا یک ساعت و نیم قرار دهید. 
    زمان پخت بسته به درجه حرارت فر‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد. نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که بعد از خارج کردن کیک از فر ممکن است هنوز کمی بافت کیک نرم باشد که این امری است طبیعی و پس از خنک شدن کامل و قرار گرفتن درون یخچال رفع خواهد شد.
    چیزکیک را به مدت ۳ تا ۶ ساعت درون یخچال استراحت دهید و در نهایت با میوه‌های دلخواه تزیین و سرو کنید.

 


شما کدام یک از انواع چیزکیک را بیشتر می‌پسندید؟ در صورتی که رسپی‌های ارائه شده در سرویس آشپزی ستاره را امتحان کرده اید، نظرات و تجربیات خود را در پایین همین صفحه در بخش “ارسال نظر” با ما و همراهان سیرافی ها به اشتراک بگذارید.

 
 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا