توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهنان و شیرینی

طرز تهیه مربای انار ساده خوشمزه و خوشرنگ با طعم ملس

مربای انار یکی از انواع مربای های بسیار خوشرنگ ایرانی است که طعم آن نسبت به نوع اناری که استفاده می شود، شیرین، ملس و ترش است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای انار در ادامه با سایت آموزشی سیراف همراه باشید.

طرز تهیه مربای انار ساده خوشمزه و خوشرنگ با طعم ملس

 

مربای انار , طرز تهیه مربای انار شیرین بدون هسته آپارات

مربای انار یکی از انواع مربای های بسیار خوشرنگ ایرانی است که طعم آن نسبت به نوع اناری که استفاده می شود، شیرین، ملس و ترش است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای انار در ادامه با سایت آموزشی سیراف همراه باشید.

مواد لازم مربای انار
دانه انار ترش ۷ پیمانه (۱۶۰۰ گرم)
شکر سه و نیم پیمانه (۷۵۰ گرم)
جوهر لیمو ۱ قاشق چای خوری سرخالی
میوه به (اختیاری) ½ به متوسط
مغز گردو (اختیاری) به مقدار دلخواه

طرز تهیه مربای انار

مرحله اول

برای تهیه مربای انار خوشمزه در ابتدای کار، انار دان شده و شکر را داخل یک قابلمه مناسب می ‌ریزیم، سپس درب قابلمه را می ‌گذاریم و آنرا روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم که شکر به طور کامل حل شود.

مرحله دوم

پس از اینکه آب انار شروع به جوشیدن کرد، جوهر لیمو را اضافه می‌ کنیم و دوباره درب قابلمه را می‌ گذاریم تا چند جوش ریز بزند. در ادامه قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس مواد را از صافی رد می ‌کنیم.

مرحله سوم

حالا آب انار صاف شده را دوباره درون قابلمه می ریزیم، سپس قابلمه را مجددا روی حرارت ملایم می ‌گذاریم و اجازه می دهیم آب انار کمی غلیظ شود. وقتی که آب انار غلیظ شد، میوه به را شسته و به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله به خرد شده را به قابلمه اضافه می ‌کنیم و وقتی به به طور کامل پخت، دانه های انار را دوباره به قابلمه اضافه می ‌کنیم. حالا باید صبر کنیم که شهد مربا به غلظت مناسب برسد و به خوبی غلظ شود.

مرحله پنجم

برای اینکه متوجه شویم مربا به قوام رسیده است، مقداری از شهد مربا را بین دو انگشت تست می کنیم، اگر مربا بین دو انگشت کش دار شود، یعنی مربا به قوام رسیده است و می توانیم آنرا از روی حرارت کنار بگذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله در صورت تمایل مقداری مغز گردوی خرد شده و گلپر نیز به مربا اضافه می کنیم. در نهایت مربا را در محیط آشپزخانه کنار می گذاریم تا به طور کامل خنک شود، سپس درون ظرف مناسب می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

مرحله هفتم

نکته ای که باید در مورد این مربا به آن توجه داشته باشید این است که با ۷۵۰ گرم شکر طعم مربا تقریبا ترش می شود. در صورتی که می خواهید طعم مربا ملس تر باشد، بهتر است حدود ۱ کیلوگرم شکر اضافه کنید.

chishi.ir

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا