توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
سلامت

خواص و طرز تهیه دمنوش جعفری

از جمله خواص دمنوش جعفری جوان کردن پوست، از بین بردن سنگ کلیه، تقویت قوای جنسی، کاهش وزن و رفع افسردگی است. دمنوش جعفری خواص جعفری را در خود حفظ می‌کند.

سیرافی ها| سرویس سلامت  جعفری گیاهی با خواص دارویی بسیار و طعمی دلنشین است. اکثر مردم جعفری را به عنوان یک چاشنی در غذا‌ها و سالادها و یا به عنوان تزیین غذا استفاده می‌کنند. اما آیا تا به حال از دمنوش جعفری و خواص آن چیزی شنیده اید؟ در این مقاله قصد داریم شما را با خواص دمنوش جعفری آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

خواص دمنوش جعفری برای سلامتی

  • تقویت سیستم ایمنی
    جعفری ویتامین C فراوانی دارد و از این نظر جزء گیاهان رتبه اول است. همچنین جعفری با داشتن آهن و ویتامین‌های گروه B، می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. دمنوش جعفری همچنین می‌تواند بدن را از رادیکال‌های آزاد که سمی هستند پاک کند. با مصرف دمنوش جعفری، بدن با بازیابی متابولیسم خود مواد مفید و سالم را جذب کرده و دوباره انرژی می‌گیرد.
  • کاهش وزن
    اگر دمنوش جعفری را به صورت روزانه مصرف کنید به میزان زیادی سوخت و ساز بدن خود را افزایش داده اید. به این سبب است که چربی‌های بدن شما با سرعت بالاتری می‌سوزند و عملکرد دستگاه گوارش شما نیز بهتر می‌شود. استفاده از دمنوش جعفری در کنار رژیم غذایی که انتخاب کرده اید می‌تواند سریعتر شما را به نتیجه برساند. 

اگر دمنوش جعفری را به صورت روزانه مصرف کنید به میران زیادی سوخت و ساز بدن خود را بالا برده اید.

 

  • حفظ سیستم عصبی

    دمنوش جعفری سرشار از ویتامین‌های B یا ب کمپلکس است. B کمپلکس گزینه مهمی برای حفظ سیستم عصبی است و در رفع تحریک پذیری، عصبی بودن و افسردگی نقش مهمی ایفا می‌کند و باعث می‌شود آرام‌تر و شاد‌تر باشید. همچنین دمنوش جعفری با ایجاد تعادل در میزان استروژن بر سیستم عصبی تاثیر می‌گذارد و بنابراین برای زنانی که دوران یائسگی را آغاز کرده‌اند مفید است.

  • دفع سنگ کلیه
    دمنوش جعفری می‌تواند کلیه را پاکسازی کند و سنگ کلیه را از بین ببرد. اگر به مدت ۴۰ روز دمنوش جعفری مصرف کنید، سنگ‌ موجود در کلیه شما دفع خواهد شد.با مصرف دمنوش جعفری دستگاه ادراری سالم تری نیز دارید. 
  • پاکسازی خون
    دمنوش جعفری به پاکسازی بافت‌ها می‌پردازد و خون و کبد را از سموم پاک می‌گرداند. همچنین دمنوش جعفری جریان خون را بهبود داده و به سلامت عروق کمک کند.
  • ضد سرطان
    دمنوش جعفری با داشتن مواد مغذی مانند اسید آمینه های ضروری بدن می‌تواند به جنگ سرطان رفته و بدن را در برابر تومور‌های سرطانی مقاوم کند. از جمله سرطان‌هایی که با مصرف دمنوش جعفری از بروز آن‌ها جلوگیری کرده اید سرطان کبد، سرطان ریه، سرطان ریه و سرطان کلیه است.

 

دمنوش جعفری با داشتن مواد قوی و مغذی مانند اسید آمینه‌های ضروری می‌تواند به جنگ سرطان می رود.

 

  • رفع ناتوانی جنسی مردان

    دمنوش جعفری قوای جنسی را تقویت می‌کند. همچنین دمنوش جعفری به درمان اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی می‌پردازد. جعفری با داشتن مواد مغذی موجود در خود از طرفی متابولیسم بدن شما را متعادل می‌کند و از طرف دیگر افسردگی و درگیری‌های ذهنی را در شما از بین می‌برد و به این سبب می‌تواند در بهبود قوای جنسی موثر خواهد بود.

  • رفع ناتوانی جنسی زنان 

    دمنوش جعفری می‌تواند مشکلات جنسی را در زنان رفع کند. زنان می‌توانند با مصرف دمنوش جعفری گرفتگی قاعدگی را باز کنند و درد کمتری داشته باشند. همپنین دمنوش جعفری علایم یائسگی را کم می‌کند. از خواص دمنوش جعفری که بسیار مهم است این است که قدرت باروری را بالا می‌برد و به سریع‌تر باردار شدن زنان کمک می‌کند.

  • رفع نفخ شکم
    دمنوش جعفری دستگاه گوارش را نیز از سموم پاک می‌کند. با مصرف دمنوش جعفری؛ کم شدن و از بین رفتن نفخ و گاز شکم خود را به خوبی احساس می‌کنید و احساس سبکی و کم وزنی خواهید کرد.
  • پیشگیری و درمان تیروئید
    «ید» برای تیرویید بسیار مهم است و حرف اول را می‌زند. دمنوش جعفری با داشتن ید و همچنین تعادلی که در سطوح استروژن بدن ایجاد می‌کند بر غده تیرویید تاثیر قابل توجهی می‌گذارد.
  • تورم پا
    افرادی که پاهایشان متورم و سنگین شده و دردناک است با مصرف دمنوش جعفری می‌توانند درد و تورم پای خود را کاهش دهند. 
  • ادرارآوری
    دمنوش جعفری یک ادرار آور قوی است و متعاقبا این ویژگی بر دفع سموم و لاغری و پوست شفاف نیز تاثیر می‌گذارد.
  • کلسترول
    دمنوش جعفری می‌تواند با بهبود میزان چربی‌های سالم در بدن، کلسترول را که برای بدن مضر است به طور کامل از بین ببرد.

 

خواص دمنوش جعفری برای زیبایی پوست و مو

خواص دمنوش جعفری برای پوست

دمنوش جعفری با داشتن ویتامین‌های بسیار از جمله ویتامین ، ویتامین‌های ب و مواد معدنی همچون روی، پتاسیم و کلسیم؛ باعث تحریک کلاژن‌سازی پوست می‌شود و بر محافظت، پاکسازی و احیای پوست تاثیر دارد. برای از بین بردن لک و جوش‌ها نیز می‌توانید دمنوش جعفری را بر روی پوست خود بمالید. 

خواص دمنوش جعفری برای مو

مصرف دمنوش جعفری ویتامین‌هایی را به بدن شما می‌رساند که موجب تقویت ریشه‌ی مو می‌شوند. وجود مس فراوان در جعفری نیز به حفظ رنگ طبیعی مو کمک می‌کند و باعث درخشندگی موها می‌گردد.

دمنوش جعفری با داشتن ویتامین‌های مفید موجود در خود می‌تواند برای پوست فوق العاده باشد و جوانی را تمدید می‌کند.

 

طرز تهیه دمنوش جعفری

برای آماده کردن دمنوش جعفری می توانید از جعفری خشک شده استفاده کنید. ۲ قاشق چای خوری جعفری خشک شده را به یک لیوان آب‌جوش اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید دم بکشد. سپس آن را صاف کنید و بنوشید. 

سخن پایانی

جعفری یکی از گیاهان دارویی است و برای سلامتی و زیبایی مفید است. خواص جعفری در دمنوش جعفری حفظ می‌شود و شما می‌توانید خواص گیاه جعفری را در غالب دمنوش به بدن برسانید و سلامتی خود را تضمین کنید. لازم نیست برای دستیابی به خواص دمنوش جعفری به میزان زیاد از آن بنوشید. روزی یک فنجان آن نیز شما را از خواص دمنوش جعفری بهره‌مند خواهد کرد. برای اثر بخشی بیشتر، دمنوش جعفری را قبل از غذا میل کنید.

 

شما می‌توانید خواص گیاه جعفری را در غالب دمنوش جعفری به بدن برسانید.

 

آیا تا به حال با دم کردن جعفری از خواص دمنوش جعفری بهره برده اید؟ کدام یک از خواص آن را بیشتر موثر می‌دانید؟  با “ارسال نظر” ما و مخاطبان سیرافی ها را در تجربیات خود سهیم و از نظرات خود مطلع گردانید.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا