توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

بهترین روش‌های پاکسازی پوست خشک

پوست یکی از مهم‌ترین عوامل زیبایی هر فرد محسوب می‌شود. در واقع با داشتن پوستی زیبا، نیمی از راه زیبایی را پیموده‌ایم! پاکسازی پوست خشک یا چرب و معمولی، غیر از اینکه آلودگی‌ها و سلول‌های مرده را برطرف می‌سازد از بهترین روش‌ها برای زیباسازی پوست صورت به حساب می‌آید.

در اینجا روش‌هایی خانگی برای پاکسازی پوست خشک را معرفی خواهیم کرد.

پاکسازی پوست خشک چطور انجام می‌شود؟

برای پاکسازی پوست خشک صورت، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا صورت خود را به خوبی با یک صابون ملایم و آب ولرم شسته و خوب خشک کنید. (بهترین روش خشک کردن پوست، آن است که اجازه دهید آب روی آن خود به خود خشک شده و از حوله یا دستمال کاغذی استفاده نکنید.)
  • در صورتی که برایتان امکان آن وجود داشته باشد، بخور گرم نیز فوق العاده تاثیرگذار خواهد بود. توصیه می‌شود که از چنین بخوری به‌طور هفتگی استفاده کرده و ضمن رطوبت رسانی به پوست خود، آلودگی‌های جذب شده آن را نیز به سطح آورده و سپس پاک نمایید.
  • بعد از این مرحله، یکی از ماسک‌های پیشنهادی زیر را روی صورت خود قرار داده و اجازه دهید برای مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه، روی پوست صورت شما باقی بماند.

پاکسازی پوست خشک

۱. ماسک آلوئه ورا

به کمک ماسک آلوئه ورا می‌توانید سلول‌های مرده پوست خود را جدا ساخته، آلودگی‌ها را رفع کنید و منافذ باز شده پوست را ببندید.

۲. آب لیمو و شکر

ترکیب آب لیمو و شکر، یک لایه بردار عالی و طبیعی‌ است که می‌تواند به پاکسازی پوست خشک نیز کمک زیادی نماید. دانه‌های شکر به حذف پوست‌های مرده کمک کرده و آبلیمو درخشش و نفس تازه‌ای به آن می‌بخشد.

ماسک آبلیمو و شکر

۳. انگور قرمز

ماسک انگور قرمز از بهترین ماسک‌ها برای پاکسازی پوست خشک به شمار می‌رود. این ماسک دانه‌های سیاه پوست را به خود جذب کرده و لایه مرده سطحی را جدا می‌سازد.

۴. ماسک عسل برای پاکسازی پوست خشک

خواص عسل برای پوست بی‌شمار هستند و ماسک آن، کاربردهای فراوانی دارد. یک لایه از ماسک عسل را روی پوست خود پخش کرده و اجازه دهید برای مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، باقی بماند. این عسل تمام آلودگی‌ها را از پوست شما بیرون کشیده و درخششی عالی برجای می‌گذارد.

پس از پاکسازی

در پی استفاده یکی از ماسک‌های پاکسازی کننده پوست صورت که در بالا گفتیم یا ماسک‌های مشابه دیگر، باید صورت خود را با آب ولرم شستشو داده و از مرطوب کننده استفاده کنید.

به جز این ها ماسک‌های دیگری از جمله ماسک شیر و جوانه گندم، ماسک جوش شیرین، ماسک جو دوسر و … را نیز می‌توانید برای پاکسازی پوست خود، به کار برید.

پاکسازی پوست خشک

به خاطر داشته باشید که پوست صورت شما پس از پاکسازی، بسیار لطیف و آسیب پذیر شده و حتما باید به وسیله مرطوب کننده مناسب محافظت و آبرسانی شود.

مرطوب کننده ها

برای مرطوب کردن پوست خشک خود، می‌توانید به سراغ مرطوب کننده‌های تجاری رفته و یا از محصولات طبیعی استفاده کنید. در صورتی که قصد استفاده از کرم‌های مرطوب کننده آماده و کارخانه‌ای را دارید، حتما مرطوب کننده بدون عطر و اسانس انتخاب کنید و گزینه خود را از میان برندهای معتبر جستجو نمایید. در غیر این صورت می‌توانید یکی از انواع مرطوب کننده‌های خانگی از جمله برش‌های خیار، ماسک شیر و عسل، ماسک ماست و خیار، روغن زیتون، روغن نارگیل و … را جهت مرطوب ساختن پوست خود برگزینید.

همین طور پیشنهاد می‌شود که یکی از محصولات مرطوب کننده و آبرسان قوی زیر را برای پوست خشک خود، استفاده کنید:

  • کرم مرطوب کننده و مغذی میوه‌ای برند مای مدل Nutri Touch
  • مرطوب کننده عصاره آلوئه ورا و جوانه گندم آردن
  • کرم کلاژن آردن مناسب برای پوست‌های خشک
  • Jasmin از برند سی گل
  • Vita Rich از برند مای
  • و …

هر یک از این کرم‌های مرطوب کننده، پس از پاکسازی اولیه پوست، قادر هستند تا آبرسانی کامل کرده و حالت کشسانی قابل توجهی به پوست شما ببخشند.

معرفی بهترین شوینده‌های پوست خشک

برای پاکسازی روزانه پوست خشک خود می‌توانید از شوینده‌های مناسب در بازار استفاده کنید. بهترین شوینده‌هایی که برای پوست‌های خشک می‌توانید استفاده کنید، شامل صابون‌های کرم‌دار و ژل‌های مرطوب کننده شستشو هستند. شما هرگز نباید پوست خشک صورت خود را با صابون‌های تند و تیز شستشو دهید، زیرا در این حالت زمینه خشکی را بیشتر ساخته و آسیب‌های پوستی را در پیش خواهید داشت.

پاکسازی پوست خشک

به طور نمونه از بهترین محصولات داخلی مناسب شستشوی پوست خشک، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صابون گلیسیرینه فیروز
  • صابون کرم دار سی گل
  • صابون فیروز حاوی آلوئه ورا
  • صابون شیر و عسل سیو
  • ژل شستشوی صورت سینره مناسب پوست خشک
  • ژل شستشو صورت هیدرودرم مدل Very Dry Skin پوست خشک
  • ژل شستشوی صورت سروینا مخصوص پوست‌های خشک و معمولی مدل Normal and Dry skin
  • ژل شستشوی صورت پوست‌های خشک و حساس آدرا
  • کرم ژل پاک کننده لامینین مناسب پوست خشک و حساس
  • و …

توصیه‌های نهایی

از یاد نبریم که پوست‌های خشک، نیازمند مراقبت بیشتری هستند. خشک بودن ذاتی این نوع پوست‌ها، باعث می‌شود که سطح آسیب پذیری بیشتری داشته باشند و به همان نسبت مراقبت بیشتری نیز می‌طلبند. در پاکسازی پوست خشک، مرطوب سازی و نگهداری آن دقت بیشتری ورزیده و هرگز اجازه ندهید پوست صورت شما بی‌رطوبت و سفت و خشن گردد. در این صورت مراحل تغذیه مجدد و احیای پوست، زحمت بیشتری داشته و شاید هرگز نتوانید کیفیت و جلای اولیه را به آن بازگردانید.

اگر روش‌های دیگری برای پاکسازی پوست می‌شناسید و تجربه موفقی از به کار بستن آن‌ها دارید؛ از طریق ارسال پیام این روش‌ها را با ما و مخاطبین به اشتراک بگذارید. برای داشتن صورتی شفاف و زیبا توصیه می‌کنیم ماساژ صورت را نیز در مجله انگیزه بیاموزید.

لینک خبر

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا