توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
سلامت

شیردهی در کنار همسر

 

شیردهی در کنار همسر

همراهی همسر در دوران شیردهی به نوزاد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مهر و محبت همسر ، زنان شیرده را ترغیب به ادامه شیردهی خواهد کرد. فرآیند شیردهی در کنار همسر بسیار دلنشین تر و خواستنی تر خواهد بود. به  برخی از وظایف همسر در دوران شیردهی اشاره خواهیم کرد.

اولین کاری که برای همسرتان می‌توانید انجام دهید این است که با فواید شیردهی آشنا شوید. شیر مادر، متعادل‌ترین مقدار مواد مغذی را برای کودک‌تان دارد و به بالا رفتن سیستم ایمنی او کمک می‌کند. انجمن امریکایی طب اطفال، توصیه می‌کند که مادران، شش ماه کامل به نوزاد شیر بدهند و پس از آن تا یک سالگی به همراه غذای جامد به شیردهی ادامه دهند. شیردهی می‌تواند تا هر زمانی که همسر یا فرزندتان می‌خواهد ادامه پیدا کند. به خاطر داشته باشید که استفاده از شیشه شیر،پستانک یا شیر خشک بر میزان تقاضا نوزاد و در نتیجه تولید شیر مادر اثر می‌گذارد. اما شما به عنوان همسر می‌توانید کارهایی برای کمک انجام دهید:

 

– دیدگاه شما نسبت به شیردهی می‌تواند بر انگیزه همسرتان در ادامه شیردهی اثر بگذارد. به او بگویید که از تصمیمش برای ادامه شیردهی حمایت می‌کنید. به او یادآوری کنید که به خاطر تلاشی که می‌کند او را تحسین می‌کنید.

– زمانی که همسرتان می‌خواهد به نوزاد شیر بدهد برای او بالش، روانداز، یک لیوان آب یا هرچیزی که او دوست دارددر دسترسش باشد آماده کنید.

– نوزاد را شما برای شیر دادن به همسرتان بدهید و پس از شیرخوردن آروغ او را بگیرید، پوشکش را عوض کنید و او را بخوابانید.

– از همسرتان بخواهید که تا وعده شیر بعدی استراحت کند و شما از نوزاد مراقبت کنید.

 

– کارهای خانه را بیشتر بر عهده بگیرید و به همسرتان زمان بیشتری برای استراحت بدهید.

– فرآیند شیردهی بسیار دلنشین و آرامش‌بخش است. کنار همسرتان بنشینید و او را در این لذت همراهی کنید.اگر همسرتان نگرانی خاصی در رابطه با شیردهی دارد، به او گوش دهید و اگر لازم بود او را تشویق کنید تا از کسی کمک بگیرد.

 

– زمانی که همسرتان به نوزاد شیر می‌دهد رابطه عاطفی خاصی بین آن‌ها برقرار می‌شود و این مسئله ممکن است حسادت شما را برانگیزد. به خاطر داشته باشید که رابطه شما و فرزندتان نیز خاص است. از هر فرصتی استفاده کنید تا نوزادتان را در آغوش بگیرید، پوست او را لمس کنید، برایش آواز بخوانید، او را راه ببرید و با او بازی کنید.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا