توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
تازه های روانشناسیدانستنی های ازدواجروانشناسی عمومیعشق و ازدواج

آیا واقعا عاشق شدن در یک پنجم ثانیه اتفاق می افتد؟

عاشق شدن در یک پنجم ثانیه اتفاق می افتد. در واقع تنها یک پنجم ثانیه طول می کشد که هورمون های عشق ترشح شوند. این اتفاق زمانی رخ می دهد که شما به مرد یا زن رویاهایتان نگاه می کنید. این مواد در مغز عملکردی مشابه کوکائین دارند.

برای تحقیق در مورد عشق تصویر برداری از مغز انجام شد. نتایج نشان داده که ۱۲ نقطه ی مختلف از مغز در این امر دخالت دارند. وقتی به فرد مورد نظر فکر می کنیم و یا به او نگاه می کنیم این ۱۲ نقطه وارد عمل می شوند و معجونی از اکسی توسین، دوپامین، وازوپرسین و آدرنالین تولید می کنند. تاثیری که مغز از این معجون می گیرد مشابه زمانی است که ما کوکائین مصرف می کنیم.

انواع عشق

عشق انواع مختلفی دارد. چیزی که عشق آتشین را به مهر عمیق تبدیل می کند، سال ها زندگی مشترک است.

این بررسی نشان می دهد که عشق آتشین بخش هایی از مغز را فعال می کند که به ما پاداش می دهند. بالاخره ما به تنهایی از تمام دودلی های ملاقات کردن با فرد مورد نظر با موفقیت بیرون آمده ایم و استحقاق این پاداش را داریم.

عشق آتشین ما را تشویق می کند که روی تصویر بدنی که داریم و رفتار اجتماعی که در مقابل او نشان می دهیم تمرکز کنیم. عشق آتشین می تواند فعالیت بخش هایی از مغز را که به سوگواری، ترس و اضطراب مربوط می شود کاهش می دهد.

 

در نهایت محققان معتقد هستند که عاشق شدن یک احساس عادی نیست. بلکه عملکردی پیچیده است که شامل ارزیابی، انگیزه، پاداش، مدیریت خود و تصویر بدنی می شود.

پس اگر در اولین قرار توانستید زن یا مرد رویاهایتان را ملاقات کنید و او با شما تماس چشمی برقرار می کند، مدام لبخند می زند، مکالمه را ادامه می دهد و می خندد بدانید که عاشق شدن دو طرفه اتفاق افتاده است.

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا