توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهغذاهای رژیمینان و شیرینی

طرز تهیه کره بادام زمینی رژیمی خانگی

اگر کره بادام زمینی یکی از خوراکی های مورد علاقه شما باشد به احتمال زیاد هزینه ماهیانه زیادی را برای آن صرف میکنید در این مقاله می خواهیم یک دستور آشپزی ویژه ارائه کنیم که هم میتوانید از طعم یک کره بادام زمینی خانگی لذت ببرید و هم در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

چه چیزی باعث شده که من بخواهم کره ی بادام زمینی را در خانه درست کنم؟ خب باید بگویم که من صبح ها از میل کردن کره بادام زمینی خانگی که بر روی نان تست مالیده شده باشد لذت می بردم و بهتر است بدانید که کره بادام زمینی خانگی بسیار بهتر از کره بادام زمینی خریداری شده از فروشگاه هاست.

کره بادام زمینی خانگی فوق العاده غلیظ و خامه ای است و طعم آن مانند بادام گرم و تازه بو داده شده است. حالا که تفاوت بین این دو کره را متوجه شدم ، دیگر دوست ندارم به فروشگاه مواد غذایی بروم و کره بادام زمینی آماده بخرم. علاوه بر این، من مقدار کمی دارچین، وانیل و شربت افرا نیز درون کره بادام زمینی خانگی ام می ریزم که طعم فوق العاده ای به آن می بخشند. پس چرا چنین چیز فوق العاده ای را درست نکنم. علاوه بر این من از شما هم دعوت می کنم تا این کار را در خانه انجام دهید و از طعم بی نظیر کره بادام زمینی خانگیتان لذت ببرید.

نکاتی در مورد درست کردن کره بادام زمینی خانگی

هنگام تهیه کره بادام زمینی، صبر مهم ترین چیز است. شاید در ابتدا این طور به نظر برسد که کل بادام هرگز به کره بادام زمینی خامه ای تبدیل نمی شوند ، اما این اتفاق به زودی خواهد افتاد پس بهتر است تسلیم نشوید. ترفند دیگر خرید بادام خام و بو دادن آنها در فر خودتان است. بادام گرم راحت تر خمیر می شود و طعم بادام تازه آن بسیار بیشتر از بادام بو داده شده ایست که می خرید. پخت بادام در فر فقط ۱۰ دقیقه طول می کشد و کاملا ارزش یک بار امتحان کردنش را دارد.

بادام بو داده شده دارای فواید و مواد مغذی همان بادام خام (پروتئین ، فیبر ، چربی سالم و ویتامین ها) است ، اگرچه مقدار ویتامین های آن اندکی کمتر هستند. البته به نظر من تفاوت موجود در طعم آنها کاملا ارزش یک بار امتحان کردنش را دارد.

در بادام “خامی” که از فروشگاه ها می خرید احتمالاً برای از بین بردن باکتری ها از گرما استفاده شده و حالا شما هم می توانید برای بو دادن آنها از گرمای فر استفاده کنید. تهیه کره بادام زمینی کار فوق العاده ساده ای است ، البته برای تهیه آن شما باید یک دستگاه غذاساز یا یک مخلوط کن داشته باشید و علاوه بر این ها به اندکی صبر هم نیاز دارید.

من کره بادام زمینی خودم را با استفاده از غذاساز و مخلوط کن خانگی ام تهیه می کنم و کاملا هم راضی هستم. البته شاید مخلوط کن چند دقیقه سریع تر کارها را انجام دهد ( از دستکش برای فشار دادن بادام به داخل پره ها استفاده کنید) ، اما من نمی توانم تفاوتی را در بافت یا طعم محصول نهایی پیدا کنم.

روش مورد علاقه من برای استفاده و لذت بردن از کره بادام زمینی چیست؟ من آن را بر روی نان تست سبوس دار می مالم و پس از آن روی آن را با انواع توت هایی که دوست دارم تزئین می کنم (انواع توت های تازه ، یخ زده یا مربای توت). علاوه بر این، شما می توانید کره بادام را بر روی نان های آماده ای مانند نان موز یا کلوچه پخش کنید. یا آن را با انواع اسموتی های خود مخلوط کرده و یا آن را درون ماست روزانه خود بریزید تا بتوانید پروتئین بیشتری را وارد بدن خود کنید.

این کره بادام زمینی تازه بو داده می تواند یک هدیه خانگی دوست داشتنی برای خودتان و عزیزانتان باشد. فقط کافی است یک روبان به دور شیشه کره بادام زمینیتان بپیچید تا آماده هدیه دادن شود. اگر از این دستور العمل خانگی خوشتان آمد سعی کنید رسپی های دیگر مرا هم امتحان نمایید. لطفا حتما برایم کامنت بگذارید و به من بگویید که تا چه حد از این دستورالعمل غذایی راضی بوده اید.

کره بادام زمینی خانگی

زمان پخت و پز: ۱۵ دقیقه

زمان بو دادن: ۱۰ دقیقه

کل زمان مورد نیاز: ۲۵ دقیقه

نتیجه: ۱۶ اونس یا یک شیشه کره بادام زمینی خانگی

کره بادام زمینی خانگی، یک کره سالم ، مقرون به صرفه و بسیار خوشمزه تر از کره بادام زمینی موجود در فروشگاه های مواد غذایی است! علاوه بر این، درست کردن این کره نیز بسیار آسان است فقط کافی است یک دستگاه غذاساز یا یک مخلوط کن خوب داشته باشید.

دستور تهیه حدود ۱ فنجان کره بادام زمینی خانگی (برابر با ۱۶ اونس ، معادل یک لیوان کره بادام زمینی خریداری شده از فروشگاه ها)

مواد لازم برای تهیه ی کره بادام زمینی خانگی

  • ۱۶ اونس (۳ فنجان) بادام زمینی خام
  • یک چهارم قاشق چای خوری نمک
  • یک چهارم قاشق چای خوری دارچین – اختیاری
  • اختیاری:  یک دوم قاشق چای خوری عصاره وانیل
  • اختیاری: ۲ قاشق غذاخوری شربت افرا یا عسل

دستورالعمل تهیه کره بادام زمینی خانگی

فر را از قبل بر روی دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. بادام را روی یک ورقه آلومینیومی بزرگ پخت و پز ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه در فر حرارت دهید تا خوب بو داده شود. سپس بادام زمینی را در گوشه ای بگذارید تا خنک شوند تا حدی که فقط اندکی گرم باشند. ۱۰ دقیقه برای این کار کافی است.

بادام زمینی را در یک مخلوط کن پر سرعت یا یک دستگاه غذاساز خانگی بریزید و تا زمانی که کاملا به صورت خامه ای در نیامده مخلوط کن را خاموش نکنید، سپس کمی مکث کنید تا بتوانید بادام زمینی چسبیده به دیواره های غذاساز را با کاردک جدا کنید. شاید این کار زمان ببرد و شما فکر کنید هرگز بادام زمینیتان به درستی مخلوط نمی شود اما بهتر است صبور باشید! به زودی بادام زمینی شما از یک توده  آرد مانند ، به یک توپ خمیری که در وسط دستگاه غذاساز شما قرار گرفته تبدیل خواهد شد، همچنان به مخلوط کردن بادام زمینی ادامه دهید و دست از کار نکشید تا زمانی که کاملا شکل خمیری و خامه ای به خود بگیرد و همان شکلی را به خود بگیرد که می خواهید.

اگر در طول مخلوط کردن، بادام زمینی شما بیش از حد داغ شد ، دستگاه را خاموش کنید و بگذارید مخلوطتتان چند دقیقه خنک شود. هنگامی که کره بادام شکل صاف و یکدست و خامه ای به خود گرفت (البته طول می کشد!) شما می توانید هر نوع افزودنی مورد نظر خود را به مخلوطتتان اضافه کنید. من دوست دارم به کره بادام زمینی ام نمک اضافه کنم ، زیرا دوست دارم طعم آن اندکی شور باشد.

شما می توانید علاوه بر نمک اندکی دارچین، انواع ادویه های مختلف و وانیل و / یا شربت افرا را به کره بادام زمینی خود اضافه کنید تا طعم خاص تری نسبت به فروشگاه ها داشته باشد. آنقدر مخلوط را هم بزنید تا ادویه های اضافه شده کاملا ترکیب شده و محو شوند.

من وقتی شربت افرا را اضافه کردم ، مجبور شدم مخلوط را دوباره خنک کنم و چند دقیقه دیگر هم بزنم تا کاملا یک دست و خامه ای شود. بگذارید کره بادام زمینیتان در دمای اتاق خنک شود ، سپس این مخلوط را به یک شیشه مرباخوری منتقل کنید و درب آن را بسته و با یک روبان تزئین نمایید. شما می توانید این کره را حداکثر تا ۲ هفته یا تا زمانی که نشانه هایی از خراب شدن را بر روی آن مشاهده کردید یا بوی آن در یخچال تغییر کرد در یخچال نگاه دارید.

توجه

شما می توانید از این دستورالعمل برای تهیه سایر کره های خانگی نیز استفاده کنید. تنها کافی است آنها را ابتدا تفت داده و سپس مطابق آنچه که در بالا گفته شد عمل کنید تا کره های خانگی طبیعی و سالمی داشته باشید.

منبع: کره بادام زمینی

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا