توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
خانه داری

آموزش کفش نمدی برای نوزادان: تصویری و مرحله به مرحله

به نظر من یک هدیه دست ساز یکی از دوست‌داشتنی‌ترین روش‌هایی است که می‌توان با آن به استقبال نوزاد نو رسیده رفت.

به نظر من یک هدیه دست ساز یکی از دوست‌داشتنی‌ترین روش‌هایی است که می‌توان با آن به استقبال نوزاد نو رسیده رفت. به همین منظور این کفش های نمدی دست دوز می‌تواند یک ایده‌ی جالب باشد. پاهای کودک را درون این کفش‌ها تصور کنید که تا چه اندازه دلبربا است. این کفش‌ها به نوعی طراحی شده‌اند که انگار پاهای نوزاد را در آغوش کشیده‌اند. در این مطلب از بخش هنرهای دستی آموزش کفش نمدی برای نوزادان را در نظر گرفته‌ایم تا خیلی سریع آن را برای کودکان نو رسیده تهیه کنید.

آموزش کفش نمدی برای نوزادان

آموزش کفش نمدی

شما می‌توانید چندین جفت کفش نمدی در رنگ‌های مختلف گرم و سرد درست کنید. دوخت موش دندانی در لبه‌های آن، یک حالت روستایی و زیبایی به کفش می‌بخشد.

من به شخصه عاشق این ایده و آموزش کفش نمدی برای نوزادان هستم، چرا که می‌توانم برای خوش‌آمد گویی بامزه‌های نو رسیده دست پر باشم. شما نیز می‌توانید با تهیه ابزار و وسایل زیر این آموزش ساده را امتحان کنید.

آموزش کفش نمدی

وسایل مورد نیاز برای دوخت کفش نمدی برای نوزادان:

جهت دوخت کفش نمدی برای یک نوزاد سه ماه ابزار و وسایل زیر مورد نیاز است.

  • تعدادی نمد در رنگ‌های پاییزی و یا هر رنگ دلخواه
  • نخ گلدوزی
  • الاستیک (کش) بافته شده
  • ماژیک پاک شونده
  • تهیه الگوی کفش نمدی

این ابزار و وسایل ساده برای دوخت کفش نمدی مورد بحث، نیاز خواهند بود. البته در ابتدا باید یک الگوی مناسب برای پای نوزاد تهیه کنید. ولی نوزاد هنوز به دنیا نیامده است. نگران نباشید. ما یک الگو برای اینکار در نظر گرفته‌ایم که می‌توانید از طریق لینک زیر آن را دانلود و پرینت بگیرید یا بر روی کاغذ ترسیم کنید.

دقت داشته باشید که قالب این الگوی برای نوزادان تا ۳ ماهه مناسب است که معمولا طول پای آن‌ها ۴ اینچ می‌باشد. البته در این جدول نیز می‌توانید اندازه‌ی مناسب برای هر کودک در سنین مختلف را بخوانید.

مراحل آموزش کفش نمدی برای نوزادان:

حالا به سراغ مراحل آموزش کفش نمدی برویم.

گام اول در دوخت کفش:

در اولین گام پس از تهیه الگو باید پارچه‌های نمدی را مطابق با الگوی به دست آمده برش بزنید. همانطور که بر روی الگو مشاهده می‌کنید نقاطی با نام X مشخص شده‌اند که باید با استفاده از ماژیک آن‌ها را  بر روی قطعه‌های بریده شده علامت بزنید. همچنین باید مانند تصویر زیر دو قطعه کش در اندازه ۱ اینچی تهیه کنید.

الگوی کفش نمدی

گام دوم:

در مرحله دوم آموزش کفش نمدی باید یک قطعه کفی و یک قطعه رویی را در نقطه مشخص شده با استفاده از سوزن ته گرد بهم پین کنید.

آموزش کفش نمدی

گام سوم آموزش کفش نمدی:

حالا مانند تصویر زیر قسمت انتهایی رویی را به قسمت جلویی کفی متصل کنید. دقت داشته باشید که در لنگه‌ی راست، قسمت چپ رویی در زیر سمت راست رویی قرار می‌گیرد و در لنگه‌ی چپ دقیقا بر عکس لنگه‌ی راست. این موضوع در تصاویر نیز کاملا مشهود است.

آموزش کفش نمدی

پس از این کار، آن‌ها را کاملا با سوزن به همدیگر متصل کنید. لنگه‌ی راست چپ را به طور کامل در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید.

کفش نمدی برای نوزادان

گام چهارم شروع دوخت کفش:

پس از پین کردن و آماده‌سازی کفش‌ها حالا به مرحله دوخت می‌رسیم. برای شروع پشت کفش مورد نظر را به سمت خودتان قرار دهید. برای دوخت از نخ گلدوزی هماهنگ با رنگ نمد استفاده خواهیم کرد.

آموزش کفش نمدی

در این مرحله از دوخت دندان موشی استفاده خواهید کرد. به این ترتیب با نخ کردن سوزن‌تان و زدن اولین دوخت، شروع کنید.

گام پنجم در آموزش دوخت کفش نمدی:

مانند تصویر زیر از قسمت پشت کفش شروع کنید و دور تا دور آن را دوخت دندان موشی بزنید تا دوباره به قسمت شروع برسید و دو دم باقی‌مانده را گره بزنید.

حالا مانند تصویر زیر نخ را در فواصل چند اینچی بین دوخت‌ها عبور دهید.

آموزش کفش نمدی برای نوزاد

در نهایت اضافات نخ را با قیچی به صورت تمیز ببرید. یک لنگه از کفش را درست کردید. حالا با تکرار مراحل بالا یک لنگه‌ی دیگر از آن را برای کفش مخالف درست کنید.

آموزش کفش نمدی برای نوزاد

گام آخر:

حالا زمان آن است که فقط کش‌ها را به کفش اضافه کنید. برای اینکار مانند تصویر زیر کش را در زیر لایه‌های رویی قرار دهید و با یک دوخت ضربدر شکل آن را بدوزید.

آموزش کفش نمدی برای نوزاد

سمت دیگر را نیز به همین ترتیب به اتمام برسانید.

کفش نمدی نوزاد

کفش نمدی نوزاد به این ترتیب آماده است. حالا برای رفتن به مراسم تولد نوزاد جدید، با یک هدیه کاربردی و زیبای اضافی آماده هستید.

آموزش دوخت کفش نمدی برای نوزاد

آموزش کفش نمدی برای نوزادان را مطالعه و مشاهده کردید. امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید. منتظر نظرات شما در این مورد هستیم.

لینک خبر

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا