توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
ترفند های خانه داریخانه داری

راهنما برای انتخاب شیرینی و میوه مخصوص عروسی در سال 98

وسایل پذیرایی جشن عروسی، بسیار متنوع و گسترده است و همین گستردگی لزوم یک برنامه ریزی را به ما یادآور می شود.

وسایل پذیرایی جشن عروسی، بسیار متنوع و گسترده است و همین گستردگی لزوم یک برنامه ریزی را به ما یادآور می شود. اگر با یک برنامه ی جامع و درست پیش برویم، هیچ مشکل و کم و کاستی در منوی پذیرایی پیش نخواهد آمد. اغلب مشکل عروس و داماد ها در منوی پذیرایی  مقدار میوه و شیرینی است . اینکه باید از هر کدام چه مقدار باید تهیه کنند و اینکه چه میوه هایی باید حتما در منو باشند و چه شیرینی هایی برای چه فصولی مناسب هستند.

در ادامه ی مطلب با ما همراه باشید تا پاسخ روشنی برای سوالات خود بیابید.

شیرینی تر

شیرینی های تر، تنوع بسیاری دارند. اما نگهداری از آن ها هم اهمیت بالایی دارد، به نحوی که شکل ظاهری و کیفیت خود را تا پایان مراسم حفظ کنند. به همین جهت اغلب توصیه می شود که از شیرینی های تر در فصول سرد سال استفاده شود.

شیرینی های تر طرفدار بسیاری مخصوصا در میان کودکان دارند. شیرینی هایی از قبیل رولت، لطیفه یا شیرینی های میوه ای، جزو پر طرفدارترین شیرینی های عروسی به شمار می روند. معمولا باید شیرینی ها را 2 الی 3 عدد برای هر مهمان در نظر گرفت که معادل همان 100 الی 120 گرم خواهد بود. به سایز شیرینی های یکه سفارش می دهید هم دقت کنید؛ چرا که بعضی از شیرینی های تر حجم بزرگی دارند و در نتیجه مقیاس 100 الی 120 گرم ممکن است درباره ی این قبیل شیرینی ها صادق نباشد.

بیشتر بخوانید: جهاز عروس همراه با لیست کامل

شیرینی خشک

شیرینی خشک به دلیل تنوع بالا و شرایط نگهداری راحت تر، بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد. همچین چون کیک عروسی به منزله ی شیرینی تر محسوب می شود، اغلب مردم نیازی به قرار دادن شیرینی تر در منوی پذیرایی شان احساس نمی کنند. درباره ی مقدار تهیه ی شیرینی خشک، باید به همان نکات بالا دقت کرده شود.

در تهیه ی شیرینی حتما به شکل ظاهری آن ها هم توجه کنید. چرا که بعضی از شیرینی ها علی رغم طعم مطلوب، ظاهر دلفریبی ندارند.

شکلات

شکلات های فانتزی که به زیبایی تزئین شده اند، می توانند برای بچه ها جذاب باشند، حتما از شکلات های متنوع در منوی عروسی تان استفاده کنید. شکلات ها با بسته بندی های زیبا وشکیل در میز پذیرایی شما می توانند جلوه ی زیبایی داشته باشند.

بستنی

در فصل های گرم سال، بستنی جزو جذاب ترین خوراکی های مراسم عروسی به شمار می رود. معمولا برای مجالس عروسی، بستنی سنتی به شکل لیوانی سفارش داده می شود. اما شما می توانید ابتکار به خرج داده و برای تالار عروسی تان یک دستگاه بستنی ساز کرایه کنید و با این کار مهمانان تان را شگفت زده کنید. معمولا خاطره‌ی این ابتکار شما تا مدت ها در ذهن مهمانان تان باقی خواهد ماند.

آجیل

در بعضی از شهر های کشورمان، آجیل چهار مغز جزو منوی پذیرایی عروسی قرار می گیرد. اگر تصمیم دارید که برای مراسم عروسی تان آجیل تهیه کنید، باید دقت داشته باشید که آجیل کیفیت بالایی داشته باشد. سعی کنید آجیل را از آجیل فروش هایی تهیه کنید که تازگی و کیفیت آن تضمین شده باشد. مقدار آجیل برای هر مهمان 50 گرم می باشد.

آب میوه و شربت:

یکی دیگر از لوازم اصلی پذیرایی آب میوه و شربت است. اینکه کدام یک را ترجیح می دهید؛ کاملا به سلیقه ی شخصی خودتان بستگی دارد. حتی می توانید ترکیبی از هر دو را در منوی پذیرایی تان قرار دهید. در کنار نوشیدنی های سرد، به نوشیدنی های گرم هم فکر بکنید، چرا که برخی از مهمانان چای یا نسکافه را ترجیح می دهند.

میوه :

میوه های فصل بهترین انتخاب برای منوی عروسی هستند. هیچ گاه سعی نکنید از میوه های عجیب و غریب و ناشناخته در مراسم عروسی تان استفاده کنید. چون اغلب مهمانان تمایلی به خوردن شان نشان نخواهند داد و در این حالت کلی میوه روی دستتان می ماند.

میوه ی مجلسی مثل موز که در همه ی فصول قابل دسترس است، حتما باید در منوی میوه ها قرار بگیرد. معمولا برای هر نفر یک عدد خریداری می شود؛ ولی اگر تعداد مهمان های مراسم بیش از 200 نفر باشد؛ می توان به تعداد نصف مهمانان از این میوه خریداری کرد.

در فصل پاییز، پرتقال، خرمالو، سیب، انگور مخصوصا انگور سرخ، کیوی و خیار انتخاب های مناسبی هستند. تعداد میوه ها معمولا در هر منو 5 عدد است.

در فصل گرم سال هم میوه های تابستانی مثل، گیلاس و هلو و زرد آلو، به همراه موز در منوی پذیرایی قرار می گیرد. معمولا تالار های پذیرایی عنوان می کنند که بین 500 تا 700 گرم از مخلوط میوه ها برای هر مهمان مقدار مناسبی است.

دسر ها:

برای آنکه وقفه ی بین پذیرایی عصرگاهی تا شام را پر کنید می توانید از دسرهای متنوعی برای پذیرایی استفاده کنید، دسرهای شیرین، اسنک ها و سایر دسرهای مورد علاقه ی شما، حتما مورد توجه مهمانان قرار خواهد گرفت.


1- زیباترین عکس سرویس طلای عروسی

2- عکس های عروسی زیبا در سال جدید

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا