توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهنان و شیرینی

نوشتن روی کیک – 7 نکته اساسی نوشتن روی کیک خانگی

نوشتن روی کیک یکی از کارهاییه که تا امتحانش نکرده باشین، احتمالا نمی دونین تا چه حد سخت و چالش برانگیزه. بعد از این که تمام مراحل آماده کردن کیک خوب پیش بره، فقط یه نوشته ی ناموزون و نافرم روی کیکه که می تونه روز شما رو خراب کنه.

نوشتن روی کیک یکی از کارهاییه که تا امتحانش نکرده باشین، احتمالا نمی دونین تا چه حد سخت و چالش برانگیزه. بعد از این که تمام مراحل آماده کردن کیک خوب پیش بره، فقط یه نوشته ی ناموزون و نافرم روی کیکه که می تونه روز شما رو خراب کنه. اما نگران نباشین. در این مقاله قراره هفت تا نکته اساسی رو بگیم که کار رو براتون خیلی خیلی آسون می کنه.

برای شروع شما باید مواد لازم برای نوشتن روی کیک رو تهیه کنین که شامل: ماسوره یا قیف مناسب با سر کوچک برای نوشتن، کاغذ روغنی، خلال دندون یا سیخ چوبی، کیکی که روی اون رویه (خامه فرم گرفته یا باترکرم) داشته باشه و البته مواد مورد نظرتون برای نوشتن. برای نوشتن روی کیک از شکلات ذوب شده و خامه سفید یا رنگی می تونین استفاده کنین. رنگ نوشته ها رو هم اگه متناسب با تزیینات دلخواهتون انتخاب کنین، قشنگ تر میشه. در انتها هم با روش های تزیین کیک با خامه یا هر روش دیگه ای که دوست دارین، مرحله تزیین کیک رو به اتمام برسونین.

7 نکته برای نوشتن روی کیک

1- اول نوشتن روی کیک و بعد تزیین آن!

ممکن است همیشه این وسوسه به سراغتان بیاید که اول، کار تزیینات کیک را تمام کرده و بعد نوشتن را آغاز کنید. اما این راه خوبی نیست. به خودتان لطف کنید و اول مرحله ی نوشتن روی کیک را انجام دهید. با این کار؛ اگر جایی از نوشته اشتباهی رخ داد، می توانید بدون این که تمام تزیینات کیک را تغییر دهید، اشتباه را اصلاح کنید.

اول نوشتن بعد تزیین

2- فونت و شکل نوشته ها را تمرین کنید.

اگر می خواهید نوشته های روی کیک شما مرتب و زیبا شوند، حتما قبل از شروع کار به حد کافی تمرین کنید. صبر نکنید تا کیک آماده شود و تازه در مورد شکل نوشته ها تصمیم گیری کنید. قبل از هر کاری، متن مورد نظرتان را با فونت، شکل و اندازه دلخواهتان روی کاغذی پرینت بگیرید. سپس روی آن کاغذ را با کاغذ روغنی بپوشانید. حالا شروع کنید به تمرین کردن روی کاغذ روغنی. ماسوره را در جهت خطوط نوشته روی کاغذ روغنی حرکت داده و فشار دهید. ممکن است زود دستتان راه بیافتد. شاید هم به تمرین بیشتری نیاز باشد. هر چه که شد ناامید نشوید. این روش یک تمرین عالی خواهد بود. در ضمن، سعی کنید در انتخاب شکل متن، از فونت و سایز نوشته ای استفاده کنید که کار را برایتان آسان تر کند.

انتخاب شکل نوشته ها

3- حواستان به فضای روی کیک باشد.

یکی دیگر از نکاتی که هنگام نوشتن روی کیک با خامه یا شکلات باید در نظر بگیرید اندازه کیک شماست. یک کاغذ روغنی به اندازه ابعاد کیکتان ببرید. کاغذ روغنی را روی کاغذ نوشته ای که پرینت گرفته اید بگذارید. با این کار متوجه خواهید شد که به هر کلمه چه قدر فضا باید اختصاص بدهید. هیچ کس از کیکی که تزیینات ناموزون داشته باشد خوشش نمی آید. این تمرین ها و برنامه ریزی ها کمک می کند تزیینات اصلی را با اعتماد به نفس پیش ببرید. پس نگران نباشید و تمرینات را جدی بگیرید.

تعیید فاصله های کلمات

4- برای نوشتن روی کیک اندازه ماسوره باید مناسب باشد.

اندازه ماسوره شما تاثیر زیادی در ظاهر نهایی نوشته دارد. می تواند آن را فوق العاده و یا به کلی خراب کند. همان طور که در عکس می بینید، نوشته ی سمت چب با ماسوره ویلتون شماره 3 و نوشته سمت راست با ماسوره ویلتون شماره 2 نوشته شده است. نوشته سمت راست ظاهری زیبا و ظریف دارد و نوشته سمت چب ظاهری ضخیم دارد. درست است؟ هیچ کدام از این طرز نوشتن ها لزوما غلط و یا اشتباه نیست. صرفا باید دقت کنید که ضخامت نوشته هایتان با بقیه تزیینات کیک تناسب داشته باشد و به زیبایی آن ها لطمه ای وارد نکند.

انتخاب ماسوره برای نوشتن روی کیک

5- حالا نوشتن را آغاز کنید.

وقتی در مورد فونت و ظاهر نوشته ها تصمیم گرفتید و بعد خوب تمرین کردید؛ دیگر زمان نوشتن روی کیک رسیده است. در ذهنتان مجسم کنید که یک خط افقی و یک خط عمودی مرکز کیک را قطع کرده و کیک را 4 قسمت کرده است. با این روش می دانید دقیقا وسط کیک کجاست و نوشتن را باید از کجا شروع کنید. حالا حروف نوشته ای که می خواهید بنویسید را بشمارید. برای مثال “تولدت مبارک” را بررسی می کنیم. کلمه “تولدت”، پنج حرف دارد و کلمه “مبارک”، پنج حرف دیگر. حالا می دانید حرف “ل” در کلمه “تولدت” باید دقیقا در مرکز قرار بگیرد. هم چنین حرف “الف” در کلمه “مبارک” باید در مرکز کیک و زیر کلمه ی “تولدت” باشد. حالا که فاصله ها را تعیین کردید، می توانید حرف ل یا الف را بنویسید و بعد بقیه کلمه را تکمیل کنید. با این کار نوشته دقیق و مرتبی خواهید داشت. از همین تکنیک برای نوشته های دیگر هم می توانید استفاده کنید.

همان طور که در عکس هم مشخص است، همین مراحل با حروف کلمه “happy birthday” انجام شده. برای تمرین می توانید کاغذ روغنی را دو تا در راستای عمودی و افقی بزنید تا مرکز آن مشخص شود. حالا مطابق عکس حرف “p” را درست روی خط بنویسید. همین فضا را برای حروف “t” و “h” تقسیم کنید طوری که خط عمودی درست در بین این حروف قرار بگیرد.

شمردن حروف نوشته روی کیک

حالا بقیه کلمه “Happy” را بنویسید. یعنی به حرف “p” اول، حروف “p” و “y” را اضافه کنید. سپس سراغ “h” و “a” بروید و آن  ها را بنویسید. اول حرف “a” و بعد حرف “h”. حالا کلمه “happy” تکمیل شده. همین کار را برای کلمه بعدی تکرار کنید.

تکمیل نوشته

در نهایت نتیجه نوشتن روی کیک به این شکل خواهد شد.

نوشتن روی کیک

6- تصویر نوشته روی کیک را منتقل کنید.

احتمالا برای منتقل کردن نوشته ها به روی کیک ایده های زیادی به ذهنتان می رسد. و صد البته که انتقال دادن آن را به نوشتن روی کیک ترجیح می دهید. اما راه دیگری هم هست که به نوشتن شما کمک می کند. یکی از این راه ها این است که می توانید به کمک یک خلال دندان یا سیخ چوبی اثر حروف را روی خامه کیک به جای بگذارید و بعد با ماسوره روی الگو و خط های تعیین شده حرکت کنید.

کمک گرفتن از خلال دندان

هم چنین ممکن است این ایده هم به سراغتان آمده باشد که نوشته ها را به صورت برعکس روی کاغذ روغنی بنویسید. سپس با فشار کمی کاغذ روغنی و نوشته را روی کیک قرار دهید تا اثر آن روی کیک بماند. استفاده از این اثر روی کیک برای تکمیل نوشته ها ریسک بالایی دارد. احتمال زیاد برای همه جوابگو نیست، اما شاید به شما کمک کند.

و اما راه حل دیگر برای نوشتن روی کیک با شکلات یا خامه این است که از ابزارهای تزیین مثل شابلون و یا کاترهایی که به شکل حروف هستند استفاده کنید. حروف مورد نظرتان را بردارید و به باتر کریم و یا فوندانت فشار دهید تا الگویی ایجاد کند. می توانید روی الگوها بنویسید یا بگذارید به همین حالت بمانند. این روش ریسک کمتری دارد و در آخر نتیجه تمیزتر و با کیفیت تری می دهد.

7- مهارت نوشتن با ماسوره را در خودتان تقویت کنید.

شاید شما روی کاغذ دست خط فوق العاده ای داشته باشید، اما نوشتن با خامه و ماسوره داستان دیگری است. در ابتدای کار تمرین کردن مرحله بسیار مهمی است که اصلا نمی توان از آن چشم پوشی کرد. حتی کسانی که در تزیین کیک حرفه ای هستند، قبل از نوشتن روی هر کیک زمانی را به تمرین اختصاص می دهند. سختی کار این جاست که فاصله بین کلمات، حروف و اندازه آن ها را رعایت کنید. نوشته را جوری بنویسید که در یک خط قرار بگیرند و در تمام متن، سایز کلمات یکسان بماند. اگر این اولین باری است که نوشتن روی کیک خانگی را امتحان می کنید، مطمئن شوید که زمان کافی برای تمرین این کار صرف می کنید.

اگر نکات گفته شده را خوب رعایت کنید، دیگر از بابت نوشتن روی کیک خیالتان راحت باشد. حالا وقت آن است که از سرو کیکی که خودتان تزیین کرده اید، لذت ببرید. در حالی نوشته دست نویس خودتان روی کیک به شما لبخند می زند.

منبع این نوشته: mybluprint.com

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا