توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
بهداشتسلامت

فواید سلامتی عناب برای کودکان

فواید سلامتی عناب برای کودکان

عناب یک میوه سبز و بیضی شکل در ابتدا و بعد از رسیده شدن دارای پوست چروکیده و قهوه ای می باشد. در شرایط رسیده، آن دارای طعمی مانند خرما است. عناب همراه با مزایای بسیاری برای کودکان و همچنین برای بزرگسالان می باشد. در ادامه برخی از این مزایای سلامتی را بررسی می کنیم.

سلامت روده را افزایش می دهد

سلامت دستگاه گوارش به میزان قابل توجهی با مصرف ۴۰ میلیگرم عناب در روز افزایش می یابد. قرار گرفتن در معرض آمونیاک سمی و سایر عناصر مضر به طور قابل توجهی با بهبود کلی محیط گوارشی در اثر مصرف عناب کاهش می یابد. شانس ابتلا به زخم ها نیز به طور قابل توجهی با مصرف این میوه کاهش می یابند.

تقویت ایمنی

تقویت ایمنی یک مزیت عالی مصرف میوه عناب است. با آنتی اکسیدان های طبیعی مانند ویتامین A و ویتامینC، میوه به مبارزه با آسیب های رادیکال آزاد کمک می کند. با افزایش ایمنی بدن، یک کودک سالم باقی می ماند. او با موفقیت قادر به مبارزه با بیماری ها و عفونت ها در بدن است.

کمک  به روند گوارش

فرایند هضم با جذب منظم ترکیبات عناب افزایش می یابد. مواد مغذی تریترپروئید و ساپونین در میوه به خوبی توسط بدن جذب می شوند. همچنین محتوای فیبر در عناب باعث تحرک روده می شود. انواع مختلف مشکلات گوارشی می تواند با مصرف این میوه جلوگیری شود.

بهبود استحکام استخوان و سلامت

سلامت استخوان خوب برای رشد هر کودک لازم است. اگر ترس دارید که فرزند شما دارای استخوانهای بسیار قوی نباشد، عناب را در رژیم غذایی او وارد کنید. این کار از احتمال پوکی استخوان در آینده پیشگیری خواهد کرد. این میوه یک منبع غنی از فسفر و کلسیم است و به بهبود کلی سلامت استخوان کمک می کند.

کمک به سم زدایی خون

مواد مضر در خون می تواند انواع مختلفی از مشکلات بدن را ایجاد کند و این امر برای کودک نیز امکان پذیر است. عناب حاوی سابینون ها است که به سم زدایی از خون کمک می کند و تمام اجزای سمی مضر بدن را از بین می برد. با حفظ سلامت بدن، فشار بر سیستم ایمنی با این امر به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

کمک به تنظیم گردش خون در بدن

با گردش خون مناسب، تمام ارگان های موجود در بدن اکسیژن مناسب دریافت می کنند و از این رو عملکرد آنها بهبود می یابد. مصرف روزانه کمی عناب موجب بهبود گردش خون در بدن می شود. عناب در فسفر و آهن غنی است که این کمک می کند تا سلول های جدید خون  تشکیل شده و گردش خون کلی در بدن تنظیم شود.

عملکرد بهتر مغز و سلامت روان

در کنار رشد و توسعه فیزیکی، سلامت روان و عملکرد مغز در کودک نیز اهمیت دارد. عناب دارای اثرات محافظتی عصبی عالی است و به شدت به ارتقای یادگیری و حافظه کمک می کند. اثرات مثبت بر روی انتقال دهنده های مختلف مغز با این میوه ایجاد می شود. به لطف ترکیبات این میوه سلول های عصبی در برابر آسیب محافظت می شوند.

ضد حساسیت و کاهش سرفه

عناب دارای خواص آنتی هیستامین است. در نتیجه، می تواند از واکنش های آلرژیک جلوگیری کند و سلول های دفاعی را تثبیت کند که خواص ایمنی را مدون می کند. این میوه حاوی یک آنزیم مخصوص به نام بروملین است که به کاهش ساخت موکوس و خلط کمک می کند. حفره های سینوسی و مسیرهای تنفسی به این ترتیب پاک می شوند.

کمک به حفاظت از کبد

کبد یکی از ارگان های اصلی سیستم گوارش است که در حال حاضر و در آینده با تهاجم مواجه است. عناب شرایط محافظت از کبد ناشی از اکسیدان های مختلف را فراهم می کند. آنتی اکسیدان ها در عناب برای کمک به مبارزه با اثرات مواد مضر در کبد و حفظ آن در شرایط مطلوب مفید است.

کمک به خواب بهتر

این ممکن است تعجب آور باشد، اما درست است که بسیاری از کودکان از بی خوابی و بیقراری رنج می برند. دلايل دقيق اين مشکل بايد در جهت درمان آنها تعیین شود.  با این حال، به عنوان یک درمان طبیعی، دانه میوه عناب می تواند شگفت انگیز باشد. ترکیبات ارگانیک در میوه دارای طبیعت آرام بخش است و به خواب بهتر کمک می کند.

کمک به جلوگیری از سرطان

این یکی از بزرگترین مزایای عناب است. ثابت شده است که این میوه دارای توانایی شگفت انگیز در پیشگیری از مرگ سلول ها همراه با مهار رشد سلول های سرطانی در افرادی است که دارای سلول های تومور هستند. با توجه به ویژگی های سیتوتوکسیک، عناب به حفاظت بدن از سرطان کمک می کند.

اختصاصی روزنه آنلاین 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا