توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیه

سس پستو ایتالیایی چیست؟ طرز نهیه دوغذای خوشمزه با سس پستو

سس پستو یک سس خوشمزه و راحت از سری سس های ایتالیایی است که به آسانی در منزل قابل تهیه است.

سس پستو یک سس خوشمزه و راحت از سری سس های ایتالیایی است که به آسانی در منزل قابل تهیه است.

بانوی شهر در ادامه طرز تهیه دو غذای خوشمزه و متفاوت با سس پستو را آموزش می دهد.

بروسکتا با پنیر ریکوتا

سس پستو

بروسکتا یک پیش غذای ایتالیایی است که منشا آن به ناحیه توسکانی باز می گردد. بروسکتا معمولا با نان گریل شده و مخلفاتی نظیر گوجه فرنگی، روغن زیتون، سبزیجات و انواع ادویه درست می شود. تهیه بروسکتا با این سس نیز بسیار ساده است.

مواد لازم برای تهیه سس پستو

  • ۱ عدد نان باگت
  • ۲ یا ۳ قاشق غذاخوری سس زیتون
  • ۱ عدد پیاز کوچک خرد شده
  • گوجه گیلاسی خرد شده به تعداد دلخواه
  • ½ پیمانه پنیر ریکوتا
  • ۱/۳ پیمانه سس پستو
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • سرکه بالزامیک

طرز تهیه بروسکتای ایتالیایی با سس پستو

۱) فر را روی ۲۰۰ درجه سلسیوس قرار دهید تا گرم شود. نان باگت خانگی را به اندازه های مساوی برش داده و یک سمت آن را روغن زیتون بمالید.

۲) سپس نان های برش داده شده را در سینی مخصوص فر که کف آن را آغشته به روغن کرده اید، داخل فر قرار داده و بگذارید ۵ دقیقه بماند. دقت داشته باشید که نباید بیش از این نان در فر بماند چرا که خشک می شود.

۳) برای تهیه محتویات داخل بروسکتا،۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک ماهی تابه با درجه متوسط گاز گرم کنید. پیازچه های کوچک خرد شده را در روغن بریزید و هم بزنید تا کمی نرم شوند. معمولا ۲ دقیقه برای این کار کافیست.

۴) گوجه گیلاسی های خرد شده را به همراه نمک و فلفل اضافه کنید. بگذارید بماند تا گوجه ها کمی آب بیندازند و شل شوند اما شکل خود را از دست ندهند. معمولا ۳ یا ۴ دقیقه کافیست. مخلوط بدست آمده را کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

۵) حالا نوبت به مرحله نهایی می رسد. روی هر تکه نان باگت۱ یا ۲ قاشق چایخوری پنیر ریکوتا قرار دهید. سپس ۱ قاشق چایخوری سس پستو روی آن بریزید و در نهایت مخلوط گوجه را به همراه مقداری سرکه بالزامیک به آن اضافه کنید.

بروشکتا با سس پستو آماده سرو است نوش جان!

سیب زمینی سرخ شده با سس پستو

سیب زمینی سرخ شده با سس پستو

یکی از ساده ترین غذاهایی که می توانید با این سس درست کنید ترکیب آن با سیب زمینی سرخ کرده است. برای این کار به مواد زیر نیاز است:

  • ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • سیب زمینی خرد شده (به تعداد دلخواه، مثلا ۲ عدد بزرگ برای دو نفر)
  • ½ یک پیاده قرمز کوچک ریز شده
  • ۱ یا ۲ عدد تخم مرغ
  • پنیر پارمژان به میزان لازم

۱) ابتدا روغن زیتون را در یک ماهیتابه روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. سپس پیازهای خرد شده را به آن اضافه کنید و بگذارید تا کمی نرم شود. معمولا ۳ الی ۵ دقیقه کافیست.

۲) حالا نوبت به سیب زمینی های خرد شده می رسد، آنها را داخل ماهیتابه ریخته و حرارت را کم کنید و بگذارید حداقل ۸ دقیقه بماند تا سرخ شده و رنگ آن طلایی شود.

۳) وقتی سیب زمینی ها سرخ شدند، سس را به آن اضافه کنید. معمولا ۱ پیمانه از این سس کافیست اما بستگی به ذائقه شما دارد.

برخی افراد دوست دارند سس پستوی بیشتری به ترکیب خود اضافه کنند. این سس باید سیب زمینی ها را پوشش دهد.

 

بیشتر بخوانید:  دستور پخت پاستا با سس آلفردو

 

سیب زمینی سرخ شده با سس پستو

۴) پس از اینکه سیب زمینی و سس ترکیب شد به تعداد دلخواه تخم مرغ به آن اضافه کنید و بگذارید بماند تا سفیده تخم مرغ سفت شود.

۵)در انتها ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و قبل از اینکه مواد درون آن سرد شود مقداری پنیر پارمسان به آن اضافه کنید و سیب زمینی سرخ شده و سس پستو را سرو کنید.

نوش جان!

مطلب را به اشتراک بگذارید

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا