توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهمربا و ترشی

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه مربای زردآلو خوش طعم

مسلما طعم بی نظیر مربای زردآلو خیلی ها را به فکر انداخته تا بتوانند خودشان آن را در منزل تهیه کنند. همچنین کسانیکه از طرفداران این میوه خوشرنگ تابستانی هستند، دوست دارند حداقل تا چند ماه بعد از تمام شدن تابستان نیز آن را در خانه خود داشته باشند.

مسلما طعم بی نظیر مربای زردآلو خیلی ها را به فکر انداخته تا بتوانند خودشان آن را در منزل تهیه کنند. همچنین کسانیکه از طرفداران این میوه خوشرنگ تابستانی هستند، دوست دارند حداقل تا چند ماه بعد از تمام شدن تابستان نیز آن را در خانه خود داشته باشند.

تهیه مربای زردآلو و همچنین خشک کردن آن از جمله روش هایی است که می توان این میوه را حتی بعد از فصل تابستان نیز در دسترس داشت.

جالب است بدانید که فرانسوی ها انواع مربا مخصوصا مربای زرآلو را بسیار دوست دارند و اگر مهمان آنها باشید ممکن است هنگام صبحانه یا عصرانه با مربا و نان تست از شما پذیرایی کنند.

درست کردن مربای زردآلو راحت تر از چیزی است که تصور می کنید و بانوی شهر قصد دارد طرز تهیه آن را به شما آموزش دهد.

اگر می خواهید یک طعم یک مربای زردآلوی دلچسب را تجربه کنید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

مراحل تهیه مربای زردآلو

مواد لازم

  • ۱ کیلوگرم زردآلوی تازه
  • ¼ پیمانه یا ۶۰ میلی لیتر آب
  • ۳ پیمانه (حدود ۶۰۰ گرم) شکر
  • ۱ قاشق غذاخوری آب لیموی تازه فشرده شده

دستور پخت مربای زرشک و مربای هویج را بخوانید

مربای زردآلو

مراحل آماده سازی مربای زردآلو

۱) زردآلوها را از وسط نصف کرده و هسته آنها را جدا کنید. اگر تمایل دارید می توانید مجددا هر قسمت زردآلو را یک برش دیگر بزنید.

۲) یک بشقاب کوچک را داخل فریزر قرار دهید تا سرد شود.

۳) یک قابلمه بزرگ را روی اجاق با حرارت متوسط قرار داده، شکر، آب لیمو و آب را داخل آن ریخته، و بگذارید تا شکر در آب حل شده و به جوش بیاید.

۴) پس از جوش آمدن شکر، زردآلوها را داخل قابلمه ریخته اما در قابلمه را نگذارید. تا زمانیکه آب داخل ظرف کشیده شده و محتوای آن غلیظ شود، آن را هم بزنید تا شکرهای انتهای قابلمه نسوزند و مخلوط حاصل به قوام برسد.

مربای زردآلو

۵) دمای مناسب برای آماده شدن مربای زردآلو، حدود ۱۰۴ درجه سانتیگراد (۲۲۰ فارنهایت) می باشد که می توانید برای اندازه گیری آن از دماسنج مخصوص آشپزی استفاده کنید.

۶) برای اینکه متوجه شوید مربا آماده شده یا خیر، وقتی مخلوط اندکی غلیظ شد، مقداری از آن را برداشته، در بشقابی که قبلا در فریزر گذاشته اید ریخته و با انگشت آن را تست کنید. اگر پوست آن حالت چروکیده به خود گرفت، یعنی مربای شما آماده است و اگر اینطور نشد، بگذارید مخلوط به جوشیدن ادامه دهد.

۷) پس از اتمام کار، مربا را داخل شیشه های مناسب ریخته، درِ آنها را محکم بسته و اجازه دهید در دمای اتاق باقی بمانند تا خنک شوند. سپس برای نگهداری، آنها را به یخچال منتقل کنید. تهیه مربای زردآلو به این روش حداقل تا ۸ ماه ماندگاری دارد.

مربای زردآلو

مربای زردآلوی شما آماده است. نوش جانتان!

نکات

  • برخی برای تهیه این مربا، زردآلو، شکر و آب لیمو را در یک قابلمه بزرگ مخلوط کرده و آن را به مدت ۲۴ ساعت به همان حال باقی می گذارند تا مواد به خوبی باهم مزه دار شوند.
  • در بعضی دستورها شکر و آبلیمو همراه با زردآلو در قابلمه ریخته شده و همزمان باهم پخته می شوند.
  • اگر تکه های زردآلو را به صورت درشت دوست ندارید، می توانید آنها را له کرده و به صورت پوره درآورید.
  • می توانید برای خوش طعم تر شدن، اندکی گلاب و زعفران نیز به آن بیفزایید. (حدود ۵ دقیقه آخر کار)

مطلب را به اشتراک بگذارید

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا