توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

بهترین غذاهای ترکیه | ۱۰ خوشمزه ترین غذای ترکی

پادشاهی عثمانی علاوه بر آن که معماری بی نظیری از خود بر جای گذاشتند، غذاهایی را به جا گذاشتند و سعی بر زنده نگه داشتن آن ها کردند که حتی امروزه هم می توانید در بیشتر رستوران های ترکیه آن ها را نوش جان کنید.

بهترین غذاهای ترکیه | ۱۰ خوشمزه ترین غذای ترکی

پادشاهی عثمانی علاوه بر آن که معماری بی نظیری از خود بر جای گذاشتند، غذاهایی را به جا گذاشتند و سعی بر زنده نگه داشتن آن ها کردند که حتی امروزه هم می توانید در بیشتر رستوران های ترکیه آن ها را نوش جان کنید.

ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس، فرهنگ غذایی بسیار نزدیکی به فرهنگ غذایی ما ایرانی ها دارند. لذت بردن از مزه و عطر و بو غذاهای ترکیه، تجربه ای بی نظیر است که باید در لیست کارهای پیش رویتان باشد.

در این مطلب از شادیما مشهورترین و بهترین غذاهای ترکیه را برای شما خواهیم آورد تا اگر مسافر ترکیه شدید، برای هر وعده غذایتان برنامه خاص داشته باشید.


غذا در ترکیه

فرض کنید فردا اولین باری است که می خواهید به استانبول بروید. اگر می خواهید مکان های دیدنی استانبول را ببینید باید اول از همه غذای ترکیه را امتحان کنید تا ارتباطتان با تاریخ این کشور بیشتر باشد.

کوچه و پس کوچه های استانبول و کافه های دنج و خلوت و رستوران های شلوغ و بزرگ همگی انتخاب های شما هستند. اما سوال اصلی اینجاست که چه غذایی را کجا بخوریم؟

تمام غذاهایی که در ادامه برای شما آورده ایم را می توانید در اکثر رستوران های استانبول و یا دکه های خیابانی پیدا کنید اما ما به شما بهترین مکان ها را در استانبول پیشنهاد خواهیم کرد.

بهترین غذاهای ترکیه را باید کجا پیدا کنیم؟ اگر می خواهید از مسافرتتان لذت ببرید، مطمئن باشید باید در طول سفرتان، هر روز به این نوشته شادیما سر بزنید تا بهترین راهنما در سفر استانبول همراه شما باشد.


  1. لاهماجون (Lahmacun)

بهترین غذاهای ترکیه

لاهماجون (به عربی: لحم عجین) که به معنای خمیر گوشتی است و اصالتا غذایی عربی است و در زمان امپراطوری عثمانی به ترکیه وارد شده است، نماینده پیتزا در ترکیه است.

ظاهری شبیه به پیتزا دارد اما چند تفاوت عمده دارد. لاهماجون ترکیه، ترکیبی از گوشت چرخ کرده و فلفل و ادویه ترکی و رب است که روی لایه خیلی نازکی از خمیر می آید و در تنور سنتی پخته می شود.

مزه بی نظیر تند و شیرین این غذا به همراه دوغ چرب ترکیه (Aylin)، معجزه ای می کند که ممکن است غذای دیگری سفارش ندهید و تمام صورتحساب شما لاهماجون باشد.


  1. پیده (Pide)

بهترین غذاهای ترکیه

پیده را باید پسر خلف لاهماجون بدانیم، چون تقریبا به جز تفاوت ظاهری در مزه و مواد آن تفاوتی با هم وجود ندارد. اما یک فرق عمده در این بین وجود دارد که شما می توانید پیده را با تاپینگ های مختلف در ترکیه ببینید اما لاهماجون اصالت خود را همیشه حفظ کرده است و ترکیبی جدید ندارد.

پیده با پنیر و اسفناج، پیده گوشت و پنیر و هزاران نوع پیده دیگر که می توانید در استانبول پیدا کنید. بهترین پیده استانبول هم در ادامه برای شما آورده شده است.


  1. کومپیر (Kumpier)

بهترین غذاهای ترکیه

کومپیر، یکی از غذاهایی است که ما ایرانی ها با آن غریبه هستیم. سیب زمینی های بزرگ که که داخل آن را با هر چیزی که بخواهید برای شما پر می کنند.

سیب زمینی ها را داخل تنور های مخصوص می گذارند و بعد از به خوبی برشته شد، ان را باز می کنند و کره و پنیر پیتزا به آن اضافه می کنند و با هم مخلوط می کنند تا در نهایت بافت داخلی سیب زمینی کشدار می شود و آن وقت موقع انتخاب تاپینگ برای داخل سیب زمینی است.

تنوع تاپینگ ها برای کومپیر به حدی زیاد است که مطمئن باشید نمی توانید انتخاب درستی بکنید و در نهایت همه چیز را با هم قاطی می کنید.


  1. کوفته گوشت خام (Çiğ köfte)

بهترین غذاهای ترکیه

یکی از غذاهای ترکیه که شاید در نگاه اول به ذائقه ما ایرانی ها نخورد “چی کوفته” است. این غذا را با گوشت چرخ کرده خام درست می کنند و با ترکیب کردن آن با رب گوجه فرتگی و رب انار و بلغور گندم و ادویه های مخصوص درست میشود.

در نگاه اول شاید برای شما ناخوشایند باشد اما مطمئن باشید این حس تا قبل از اولین باری است که آن را امتحان می کنید.


  1. دونر کباب (Döner Kebab)

بهترین غذاهای ترکیه

دونر کباب یا کباب ترکی، مشهورترین غذای ترکیه در تمام دنیا است که حتی در اروپا هم می توانید این غذای خوشمزه را تهیه کنید. دونر کباب اصیل ترکی با آن چه که در ایران می بینیم تفاوت دارد و از نوع گوشت و شیوه ی مرینیت آن تا نحوه ی تهیه دونر کباب در ترکیه با دیگر مکان ها متفاوت است.

در جای جای استانبول و شهر های ترکیه شما دونر کباب را می توانید پیدا کنید و معمولا هم، بیشتر ان ها با کیفیت و خوشمزه هستند.

دونر کباب را از ورقه های گوشت که روی هم به صورت طبقه ای روی هم گذاشته شده اند و کباب می شوند تهیه می شود و قطعا امتحان کردن آن برای شما تجربه ای بی نظیر خواهد بود.


  1. مانتی (Manti)

بهترین غذاهای ترکیه

بخوانید اسپاگتی ترکیه ای و از ترکیبی از گوشت و سبزیجات که داخل خمیر قرار می گیرد و به همراه آن پخته می شود تهیه می شود. برای سرو این غذا هم بر روی آن ماست به همراه رب فلفل می ریزند که ترکیب تعجب برانگیزی درست می کند.

این غذا در بیشتر کشورهای حاشیه دریای مدیترانه تهیه می شود و مختص ترکیه نیست ولی به علت اهمیتی که مردم ترکیه به غذا می دهند ممکن است در این کشور بیشتر با آن مواجه شوید.


  1. بورک (Börek)

بهترین غذاهای ترکیه

بورک به عنوان صبحانه و میان وعده سرو می شود، البته که اگر عاشق این خوراکی لذیذ باشید با هر غذایی دوست خواهید داشت آن را امتحان کنید.

بورک از لایه های زیاد خمیر یوفکا که در بین آن پنیر و سبزیجات و یا گوشت یا هر خوراکی دیگری باشد تهیه می شود. این خوراکی به حدی پرطرفدار و مشهور است که در هر کافه و رستورانی می توانید آن را پیدا کنید، اما سعی کنید که همیشه آن را گرم سرو کنید تا بیشترین لذت را از خوردن آن ببرید.


  1. دلمه (Dolma)

بهترین غذاهای ترکیه

قاعدتا همه شما با دلمه آشنا هستید و این غذای محبوب خاورمیانه ای را حداقل چندین بار یا امتحان کرده اید و یا اینکه خودتان آن را تهیه کرده اید. دلمه در ترکیه هم به مانند ایران از ترکیبی از برنج و گوشت به همراه ادویه های مناسب که با برگ انگور بسته شده است تهیه می شود و پس از آن پخته می شود.

در ترکیه دلمه را به صورت استوانه های کوچک درست می کنند و همیشه هم از برگ های کوچک انگور برای پیچیدن دلمه استفاده می کنندو این نکته یکی از دلایل اصلی محبوبیت و لذیذ بودن دلمه در ترکیه است.


  1. کوکورچ (Kokoreç)

بهترین غذاهای ترکیه

یکی دیگر از غذاهای ناآشنای ترکیه برای ما ایرانی های کوکورچ ترکیه است. این غذا شاید برای همه غذای مطبوعی نباشد چون ماده اصلی در تهیه آن روده گوسفند است.

اما اگر به این خاطر از خیر این غذا می خواهید بگذرید، سخت در اشتباهید و باید این غذا را امتحان کنید. طرز تهیه کوکورچ به این صورت است که دنبه و چربی گوسفندی را سیخ می کنند و پس از آن به دور آن روده می پیچند و بعد از آن به صورت افقی در مجاورت شعله می گذارند تا در حین چرخیدن کاملا پخته شود.

فرآیند تهیه کوکورچ ممکن است تا ساعت ها طول بکشد و به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که در خانه برای تهیه آن اقدام نکنید و اگر به ترکیه رفتید از خوردن آن در بهترین رستوران های استانبول لذت ببرید.


  1. سوتلاچ (Sütlaç)

بهترین غذاهای ترکیه
بهترین غذاهای ترکیه | ۱۰ خوشمزه ترین غذای ترکی

این خوراکی محبوب ترکیه که در ایران هم طرفداران بسیاری دارد، یک نوع دسر است که شباهت بسیار زیادی به فرنی برنج دارد. قطعا اگر به ترکیه رفته باشید کاسه های سفالی را دیده اید که داخل آن سوتلاچ سرو می شود و شاید برای شما سوال باشد که چرا داخل ظرف های سفالی باید سرو شود.

علت اصلی طرز تهیه سوتلاچ است که باید سوتلاچ را داخل فر بگذاریم. ماده اصلی در تهیه سوتلاچ، آرد برنج و شیر است که در نهایت یک دسر یا پیش غذای ترکی به شما می دهد که لذت امتحان آن از خاطر شما نخواهد رفت.

shadima.com

 

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا