توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
دانستنی ها مذهبیدعا و طلسم

خواص ذکر استغفرالله برای حاجت و ازدواج و بخت گشایی و رزق و روزی

در این پست از سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب دعا سایت sirafiha.ir خواص ذکر استغفرالله برای حاجت و ازدواج و بخت گشایی و رزق و روزی را قرار دادیم .

خواص ذکر استغفرالله برای حاجت و ازدواج و بخت گشایی و رزق و روزی

در این پست از سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب دعا سایت sirafiha.ir خواص ذکر استغفرالله برای حاجت و ازدواج و بخت گشایی و رزق و روزی را قرار دادیم . از ذکرهای سریع الاجابه و بسیار مجرب برای طلب حاجت و برآورده شدن حاجت و گشایش کار و بچه دار شدن و افزایش رزق و روزی ذکر استغفرالله می باشد . توصیه شده است برای رسیدن به هر حاجت و خواسته ای ذکر استغفرالله زیاد گفته شود . دعا سایت …

,ذکر استغفرالله برای حاجت,ذکر استغفرالله برای حاجت نی نی سایت,کیا از ذکر استغفرالله حاجت گرفتن,کیا از ذکر استغفرالله الذی حاجت گرفتن,کیا از ذکر استغفرالله الذی حاجت گرفتن نی نی سایت,کیا با ذکر استغفرالله الذی حاجت گرفتن

خواص ذکر استغفرالله برای حاجت و ازدواج و بخت گشایی و رزق و روزی گفتن ذکر استغفرالله برای گرفتن حاجت کیا با ذکر استغفرالله الذی حاجت گرفتن کیا از ذکر استغفرالله حاجت گرفتن کیا از ذکر استغفرالله الذی حاجت گرفتن نی نی سایت کیا از ذکر استغفرالله الذی حاجت گرفتن ذکر یونسیه برای حاجت نی نی سایت ذکر یونسیه برای حاجت مهم نی نی سایت ذکر یونسیه برای حاجت مهم ذکر یا ودود برای حاجت نی نی سایت ذکر یا الله برای حاجت نی نی سایت ذکر مجرب برای حاجت نی نی سایت ذکر مجرب برای حاجت روایی سریع ذکر مجرب برای حاجت روا شدن ذکر کوتاه برای حاجت فوری ذکر قوی و مجرب استغفرالله ذکر قوی برای حاجت روا شدن ذکر صلوات برای حاجت نی نی سایت ذکر سریع الاجابه حاجت ذکر حاجت نی نی سایت ذکر حاجت مهم ذکر حاجت روایی سریع نی نی سایت ذکر حاجت روایی سریع ذکر حاجت روا شدن ذکر جهت حاجت فوری ذکر جهت حاجت روا شدن سریع ذکر برای گرفتن حاجت مهم ذکر برای گرفتن حاجت فوری ذکر برای حاجت های مهم ذکر برای حاجت های سخت ذکر برای حاجت نی نی سایت ذکر برای حاجت مهم و فوری ذکر برای حاجت مهم نی نی سایت ذکر برای حاجت مهم ذکر برای حاجت محال ذکر برای حاجت فوری نی نی سایت ذکر برای حاجت فوری اهل سنت ذکر برای حاجت فوری ذکر برای حاجت روایی سریع ذکر برای حاجت روا شدن ذکر برای حاجت خیلی ضروری ذکر برای حاجت ذکر برای براورده شدن حاجت فوری ذکر برای برآورده شدن حاجت مهم ذکر استغفرالله برای رزق و روزی ذکر استغفرالله برای حاجت نی نی سایت ذکر استغفرالله برای حاجت ذکر استغفرالله برای بخت گشایی ذکر استغفرالله برای بچه دار شدن ذکر استغفار برای حاجت نی نی سایت خواص ذکر استغفرالله برای حاجت و ازدواج و بخت گشایی و رزق و روزی ختم ذکر یونسیه برای حاجت مهم ختم ذکر استغفرالله برای طلب حاجت چه ذکر برای حاجت فوری بهترین ذکر برای حاجت نی نی سایت بهترین ذکر برای حاجت فوری نی نی سایت بهترین ذکر برای حاجت روایی سریع نی نی سایت بهترین ذکر برای حاجت روایی سریع

ذکر سریع الاجابه حاجت,ذکر قوی و مجرب استغفرالله,ختم ذکر استغفرالله برای طلب حاجت,گفتن ذکر استغفرالله برای گرفتن حاجت,ذکر استغفرالله برای بخت گشایی,ذکر استغفرالله برای بچه دار شدن,ذکر استغفرالله برای رزق و روزی

خواص ذکر استغفرالله برای حاجت و ازدواج و بخت گشایی و رزق و روزی

معنی و مفهوم «استغفرالله ربی و اتوب الیه» “

از خدای مهربان می خواهم که مرا ببخشد و مورد آمرزش خود قرار دهد و به سوی او برمیگردم. براساس روایات،

اولین کسی که از خداوند طلب آمرزش کرد، حضرت آدم (ع) بوده است.

ذکر استغفرالله خواص و برکات بسیار زیادی دارد. برای حاجت، ادای قرض و بدهی، ازدواج، کار، از بین رفتن مشکلات زندگی و … . با توسل به ذکر استغفرالله می توان به تمام حاجات دنیوی و اخروی خود دست یابیم.

همه معصومین علیهم السلام بر طلب آمرزش از خداوند مهربان تاکید زیادی دارند و معتقدند که کلید هر مشکلی در ذکر «استغفرالله ربی و اتوب الیه» است.

ختم سی هزار «استغفرالله ربی و اتوب الیه» یکی از معروف ترین ختومات ذکر استغفرالله است که می توان آن را در مدت یک ماه انجام داد به این صورت که هر روز ۱۰۰۰ مرتبه ذکر استغفرالله گفته شود.

به عقیده برخی از مفسران دینی، بین الطلوعین بهترین زمان برای ادای این ختم است. بین الطلوعین به زمان بین اذان صبح و طلوع آفتاب گفته می شود.

ذکر استغفرالله برای حاجت

بعد از هر نماز واجب ۱۰۰۰ مرتبه «اَسْتَغْفِرُالله» و ۱۰۰ مرتبه «اَلحَمْدُاللهِ رَبَّ العٰالَمٖینَ» بخواند

اسرار المقاصد ۸۲

ذکر استغفرالله برای ادای قرض

هر کس قرض زیاد دارد باید《سوره حمد》را زیاد بخواند و سپس این گونه استغفار نماید

سبحان الله و بحمده‏ استغفرالله و أَسْأَلُهُ مِن فضله

مصباح کفعمی

ذکر استغفرالله برای پاکسازی آلودگی­های روح

بهجت عارفان ( ره ):

برای دفع آلودگی های درونی و بیرونی زیاد بگو

اَسْتَغْفِرُالله

پ و پ بهجت ۹۹

ذکر استغفرالله برای بچه دار شدن

امام باقر (ع) می فرمایند:

جهت فرزند دار شدن به مدت یک سال ۱۰۰ مرتبه آخر هر شب استغفار کن و اگر شب آن را انجام ندادی در روز قضایش بجا بیاور

مصباح کفعمی ۵۸

امام صادق (ع) می فرمایند:

هر کس بعد از نماز عصر ۷۰ بار استغفار کند خداوند ۷۰۰ گناه او را می‌بخشد

ذکر استغفرالله برای روزی

رسول خدا (ص) می فرمایند:

هر که در سختی و یا تنگی معیشت باشد اگر ۱۰۰۰ بار استغفار کند خداوند او را گشایش کرامت نماید

الصحیفه المهدیه ۱۰۴

ذکر استغفرالله برای مشکلات زندگی

بهجت عارفان ره :

هر کس می‌خواهد در کارش گره نیفتد و به هر چه می‌خواهد برسد زیاد استغفار کند اگر جواب نداد پاسخگویش من هستم

ذکر استغفرالله برای شغل و کار و استخدام شدن و موفقیت شغلی

شخصی نزد آیت الله بهجت گله کرد که دست به هر شغلی می زند ناکام است فرمود زیاد استغفار کن و اگر حل نشد بدان کم بوده یا با اعتقاد نبوده

نفس مطمئنه ۵۴

استغفاری که سبب زیادی علم یا مال می شود

به روایت دیگر از آن حضرت نقل شده:

هرکه در دو ماه پیاپى، هر روز چهارصد بار این دعا را بخواند، خدا به او دانش بسیارى یا دارایى فراوان کرامت فرماید

دعا این است:

اَسْتَغْفِرُاللَّهَ الَّذى لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الْحَىُّ الْقَیُّومُ الرَّحْمنُ الرَّحیمُ بَدیعُ السَّمواتِ وَالاْرْضِ مِنْ جَمیعِ ظُلْمى وَ جُرْمى وَ اِسْرافى عَلى نَفْسى وَ اَتُوبُ اِلَیْهِ

ختم استغفرالله

ختم سی هزار مرتبه : استغفرالله ربی و اتوب إلیه .

رسول خدا صل الله علیه و آله فرموده اند:

هر کس که سختی یا گرفتاری و یا نکبتی به او برسد و سی هزار مرتبه این استغفار را بگوید،خداوند متعال آن را از وی بر طرف نماید.

استاد معظم و گرانقدری در این مورد می فرمایند:

می توان این دستور را به مدت یک ماه و روزی هزار مرتبه انجام داد و بهترین وقت آن بین الطلوعین است.

استغفر الله و اتوب الیه

رسول اکرم (ص) فرموده است:

«هر کس زیاد ذکر «استغفرالله ربی و اتوب الیه» گوید، خداوند گره غمهای او را بگشاید، و از هر تنگنایی بیرونش برد، و از آن جا که گمانش را هم نمی برد، روزیش رساند.

آیت‌الله بهجت می‌فرمود:

زیاد از روی اعتقاد کامل بگویید:

«أستغفر الله»، هیچ چیز شما را منصرف نکند غیر از ضروریات و واجبات تا کلیه ابتلائات رفع شود، بلکه بعد از رفع آن‌ها هم بگویید، برای اینکه امثال آن‌ها پیش نیاید.

بهترین زمان برای استغفار راه‌ حلی برای گشایش در زندگی :

توصیه شده است که بهترین وقت استغفار، سحرگاهان به ‌ویژه سحر شب جمعه است تا جایی که استغفار کنندگان در سحرگاهان مورد مدح خداوند عالمیان قرار می‌گیرند.

همچنین طبق روایات ذکر استغفار از جمله تعقیبات نماز صبح و نماز عصر است که مرحوم حاج شیخ عباس قمی در کتاب مفاتیح الجنان به آن اشاره کرده است.

آیت‌الله محمدتقی بهجت آن عارف بالله در پاسخ به سؤال فردی که در امور مختلف از جمله اشتغال و ازدواج دچار گرفتاری شده بود، این چنین بیان کردند:

زیاد از روی اعتقاد کامل بگویید:

«أستغفر الله»

هیچ چیز شما را منصرف نکند غیر از ضروریات و واجبات تا کلیه ابتلائات رفع شود، بلکه بعد از رفع آن‌ها هم بگویید، برای اینکه امثال آن‌ها پیش نیاید و اگر دیدید رفع نشد، بدانید یا ادامه نداده‌اید، یا آنکه با اعتقاد کامل نگفته‌اید.

هر کس بعد از عصر روز جمعه هفتاد مرتبه بگوید:

استغفر الله و اتوب الیه.

خداوند گناه گذشته او را می آمرزد و در باقی مانده عمرش او را از گناه حفظ می کند و چنانچه گناهی نداشته باشد، گناهان پدر و مادرش را می بخشد.

ابی حمزه گوید:

از امام صادق (علیه السلام) شنیدم می فرمودند:

کسی که بعد از دو رکعت نافله صبح قبل از نماز واجب روز جمعه، صد بار بگوید:

سبحان ربی و بحمده و استغفر ربی و اتوب الیه

خداوند منزلی در بهشت برایش بنا می کند.

برای گشایش در امور و حل مشکلات سخت

گفتن این استغفار در حل معضلات سخت زندگی به تجربه رسیده است و گره های کور بسیاری از افراد، با همین ذکر باز شده است!

آنچه مهم به نظر می رسد تعداد است که در حدیث پر باری سی هزار بار ذکر شده است و اشخاص متعددی با تلاوت آن به این تعداد، به حوایج خود دست یافته اند.

پیغمبر اکرم (صلی الله علیه وآله) در حدیث زیبایی می فرمایند:

هر کس مشکلی طاقت فرسا پیدا کرد، یا مصیبتی سخت بر او وارد شد، یا در زندگی به تنگنا افتاد، سی هزار بار بگوید:

استغفرالله و اتوب الیه

در این صورت خداوند گره از کارش می گشاید و گشایشی در زندگی او قرار می دهد و چگونه چنین اثر پر باری نداشته باشد،

در حالی که رسول خدا (ص) در سخن نورانی دیگری اثر گفتن این نوع استغفار را چنین بیان می فرمایند:

چهار چیز است که در هر کس باشد در نور عظیم خدا وارد گشته است:

۱- کسی که نگه دار کارش شهادت به این باشد که: معبودی در عالم جز خدای یکتا نیست. و من رسول خدایم. ۲- کسی که هر گاه مصیبتی به او رسد بگوید: انا لله و انا الیه راجعون ۳- کسی که هر به خیری دست یافت بگوید الحمدالله. ۴- کسی که هر گاه گناهی مرتکب شد بگوید: استغفر الله و اتوب الیه

خواص ذکر استغفر الله :

تردیدی نیست که اگر کسی با گفتن این اذکار، در نور اعظم خدا داخل شود، قطعا از ظلمت گناه و انحراف و سایر تاریکی ها نیز بیرون رفته است. و گر نه محال است داخل در نور حق گردد، بی تردید کسی که از این ظلمت خارج شود و در نور خدا داخل گردد، ذات بی مثال حق عهد دار امورش می شود و او را از رنج ها و تنگناهای زندگی نجات می دهد و زندان تاریک دنیا را برایش بهشت روشن آرامش، معنویت و انس با خدا می سازد و در همه مشکلات و ناملایمات، فرج و گشایشی برایش قرار می دهد. چه زیبااست!که شیعه گنهکار، به نیت برطرف شدن موانع فرج مولای عزیزش – که گناه شیعیان یکی از آنها است – همین استغفار را به تعداد مذکور – سی هزار بار – در اوقات استجابت دعا؛ تلاوت کند؛ تا هم گناهش ریخته و غمی از دل مولای غریبش برداشته شود و هم مقدمات خلاصی یوسف زندانی فاطمه علیها السلام را از غیبت فراهم کرده باشد! و در ضمن خداوند گره از کارش بگشاید.

استغفار در هر روز از ماه شعبان

رسول خدا (ص ) فرمود:

کسى که در هر روز از ماه شعبان هفتاد بار بگوید: استغفر الله الذى لا اله الا هو الرحمن الرحیم الحى القیوم و اتوب الیه (از خداوندى که هیچ خدایى جز او نیست ، بخشنده و مهربان است ، زنده و قیوم (ازلى و قائم به ذات خویش ) است ، آمرزش مى طلبم و به درگاه او توبه مى کنم )، در افق مبین نوشته مى شود.
عرض کردم : افق مبین چیست ؟
فرمودند: دشتى است در برابر عرش با رودهاى جارى ، که ثواب هاى بزرگ و عالى در آن نهفته است .

اگر کسی به هر دری زد و کارش درست نشد ۳۰۰۰۰ مرتبه بگوید استغفرالله ربی و اتوب الیه که ان شا الله به زودی کار بسته ی او گشوده میشود.

براى گشایش در امور و حلّ مشکلات سخت

گفتن این استغفار در حلّ معضلات سخت زندگى به تجربه رسیده است و گره هاى کور بسیارى از افراد ، با همین ذکر باز شده است ! آنچه مهم به نظر مى رسد تعداد آن است که در حدیث پر بارى سى هزار بار ذکر شده است و اشخاص متعددى با تلاوت آن به این تعداد ، به حوایج خود دست یافته اند.

پیغمبر اکرم (صلى الله علیه وآله وسلم) در حدیث زیبایى مى فرمایند :

هر کس مشکلى طاقت فرسا پیدا کرد ، یا مصیبتى سخت بر او وارد شد ، یا در زندگى به تنگنا افتاد ، سى هزار بار بگوید:

« أَسْتَغْفِرُاللهَ وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ »

در این صورت خداوند گره از کارش مى گشاید و گشایشى در زندگى او قرار مى دهد . (ر.ک: مستدرک الوسائل ، ج ۱۲ ، ص ۱۴۳ .)

از علامه کشمیری برای ادای قرض درخواست ذکر شد.

ایشان فرمودند:

ذکر استغفار به عدد ۳۰۰۰۰ مرتبه بسیار خوب و مجرب است.

البته اگر به اندازه وقت نیز بگوید. مثلاً روزی ۳۰۰۰ مرتبه نیز خوب است.

عدد این ذکر برای ذاکرین اهل فن است و افراد مبتدی می‌بایست این ذکر را به عدد ۱۰۰۱ قرائت نمایند.

پیامبر صلی الله علیه آله و سلم در حدیثی زیبا میفرماید:

هرکس در زندگی دچار مصیبت طاقت فرسا شد یا در تنگنا قرار گرفت و…۳۰۰۰ هزار بار استغفرالله و اتوب الیه بگوید خداوند اورا از گرفتاری نجات میدهد و گشایشی در زندگی او به وجود میآورد

در وقت استجابت دعا ،، قبل طلوع آفتاب و در هنگام غروب آفتاب و بعد نمازهای واجب

,ذکر برای حاجت فوری,ذکر برای حاجت فوری نی نی سایت,ذکر برای حاجت فوری اهل سنت,ذکر برای گرفتن حاجت فوری,چه ذکر برای حاجت فوری,ذکر کوتاه برای حاجت فوری,بهترین ذکر برای حاجت فوری نی نی سایت,ذکر برای براورده شدن حاجت فوری,ذکر برای حاجت مهم و فوری,ذکر جهت حاجت فوری,ذکر برای حاجت,ذکر برای حاجت مهم,ذکر برای حاجت خیلی ضروری,ذکر برای حاجت روایی سریع,ذکر برای حاجت نی نی سایت,ذکر برای حاجت محال,ذکر برای حاجت روا شدن,ذکر برای حاجت های سخت,ذکر برای حاجت مهم نی نی سایت,ذکر یونسیه برای حاجت مهم,ذکر یونسیه برای حاجت مهم نی نی سایت,ذکر برای گرفتن حاجت مهم,ذکر برای حاجت های مهم,ذکر حاجت مهم,ذکر برای برآورده شدن حاجت مهم,ختم ذکر یونسیه برای حاجت مهم,ذکر مجرب برای حاجت روایی سریع,بهترین ذکر برای حاجت روایی سریع,ذکر حاجت روایی سریع,ذکر حاجت روایی سریع نی نی سایت,بهترین ذکر برای حاجت روایی سریع نی نی سایت,ذکر استغفار برای حاجت نی نی سایت,ذکر مجرب برای حاجت نی نی سایت,ذکر صلوات برای حاجت نی نی سایت,ذکر یونسیه برای حاجت نی نی سایت,بهترین ذکر برای حاجت نی نی سایت,ذکر استغفرالله برای حاجت نی نی سایت,ذکر حاجت نی نی سایت,ذکر یا الله برای حاجت نی نی سایت,ذکر یا ودود برای حاجت نی نی سایت,ذکر قوی برای حاجت روا شدن,ذکر حاجت روا شدن,ذکر جهت حاجت روا شدن سریع,ذکر مجرب برای حاجت روا شدن

برگرفته از سایت دعاگو

*************************************************

بازنشر : دعا سایت (بزرگترین منبع ذکر و دعاهای قرآنی و فال و تعبیر خواب و باستان شناسی )

doasite.com

 

 

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا