توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
اطلاعات داروییسلامت

معرفی ۳ پماد قارچ پوستی (درمان سریع عفونت قارچی پوست)

عفونت قارچی از بیماری‌هایی است که در بیشتر موارد با استفاده از پماد قارچ پوستی قابل درمان است. پمادهای موضعی با اسامی مختلفی مثل کلوتریمازول، کتوکونازول و میکونازول در دسترس هستند.

عفونت قارچی پوست

سیرافی ها | سرویس سلامت – قارچ‌های پوستی از جمله بیماری‌های پوستی بسیار رایج هستند که از علائم بروز آن می‌توان به قرمزی، پوسته پوسته شدن و خارش پوست اشاره کرد. این عارضه بیشتر در اثر عدم رعایت بهداشت یا وجود آلودگی ایجاد می‌شود. برای درمان قارچ پوستی معمولا از پمادهای موضعی استفاده می‌شود و در موارد شدیدتر نیز داروهای خوراکی قوی‌تری تجویز خواهند شد. عفونت قارچی در میان خانم‌ها شایع‌تر بوده اما آقایان هم گاها دچار این عفونت‌ها می‌شوند. در ادامه قصد داریم با برخی از انواع پماد قارچ پوستی به عنوان یکی از داروهای درمان‌کننده عفونت‌های قارچی آشنا شویم.

انواع پماد قارچ پوستی

۱. پماد کلوتریمازول

پماد کلوتریمازول
پماد کلوتریمازول (clotrimazole)
 از داروهای مهارکننده و همچنین کشنده قارچ است که به منظور درمان بیماری‌های قارچی همچون کچلی بدن، ران و پا به صورت موضعی مورد استفاده می‌شود. این دارو همچنین برای رفع عفونت‌های دستگاه تناسلی زنان نیز تجویز می‌شود. مقدار مصرف دارو باید توسط پزشک تعیین گردد اما به طور معمول این پماد دو بار در روز، استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که قبل از استفاده محل مورد نظر را شسته و کاملا خشک کنید، سپس یک لایه نازک دارو را به منطقه آسیب دیده بمالید و به آرامی آن را بشویید. برای رفع قارچ  پوستی باید دوره درمان با این دارو را حتی در صورت احساس بهبودی، کامل کنید. همچنین به منظور درمان سریع‌تر در عفونت‌های قارچی مربوط به واژن، رعایت بهداشت ضروری است.

عوارضسوزش، خارش و سایر تحریکات واژن، قرمزی، پوسته پوسته شدن، تکرر ادرار و درد در قسمت پایین شکم از عوارض این داروست.

در صورتی که قصد مصرف این دارو را دارید، بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این دارو و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید، اختصاص دارد.


۲. پماد کتوکونازول

پماد کتوکونازول
پماد کتوکونازول (Ketoconazole)
 از موثرترین داروهای خوراکی ضد قارچ و یک پماد قارچ پوستی است که در درمان بیماری‌هایی همچون کچلی تنه، کشاله ران، ریش، پا و همچنین عفونت‌های قارچی ناخن استفاده می‌شود. این دارو به سه شکل قرص، شامپو و کرم موجود است که از نوع شامپوی آن برای برطرف شدن شوره سر استفاده می‌شود. به طور معمول از پماد موضعی کتوکونازول، یک یا دوبار در روز به مدت ۲ هفته استفاده می‌شود. درمان با داروهای ضد قارچ را باید تا رفع کامل عفونت فعال قارچی ادامه دهید تا از عود مجدد عفونت، جلوگیری شود.

عوارضخارش، ضایعات جلدی، یبوست، اسهال، سرگیجه، حساسیت چشم‌ها به نور، خواب‌آلودگی، سردرد و تهوع و کاهش تعداد اسپرم از عوارض این داروست.

در صورتی که قصد مصرف این دارو را دارید، بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این دارو و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید، اختصاص دارد.


4. پماد میکونازول

پماد میکونازول
پماد میکونازول (Miconazole)
 از داروهای ضد قارچ است که برای درمان بیماری‌های قارچی پوست تجویز می‌شود. این پماد قارچ پوستی سبب ضخیم شدن دیواره سلولی قارچ‌ها و تغییر در نفوذپذیری غشای سلولی آنها می‌‌شود که در درمان بیماری‌هایی همچون کاندیدیاز جلدی، تنیا ورسیکالر، کچلی بدن، کشاله ران یا پا بسیار موثر است. این دارو به سه شکل پماد یا کرم موضعی، کرم واژینال و شیاف واژینال موجود است. قبل از استفاده از کرم موضع را تمیز کنید. سپس موضع را ماساژ دهید تا کرم ناپدید شود. توجه داشته باشید که درمان موضعی را برای حداقل یک ماه ادامه دهید. بهبودی در مدت ۱ تا ۲ هفته شروع می‌شود.

عوارضبثورات جلدی، تاول، سوزش و قرمزی یا سایر علائم تحریک پوست از عوارض مصرف این داروست.

در صورتی که قصد مصرف این دارو را دارید، بهتر است درباره آن اطلاعات بیشتری داشته باشید. لینک زیر به معرفی این دارو و نکاتی که طی مصرف آن باید بدانید، اختصاص دارد.


 

درمان عفونت قارچی واژن با روش‌های خانگی

اگرچه درمان‌های دارویی به هنگام بروز عفونت از بهترین راهکارها هستند اما گاهی اوقات می‌توان با استفاده از روش‌هایی آسان، به روند درمان سرعت بخشید و یا از بروز دوباره عفونت، جلوگیری کرد. در لینک زیر این به توضیح درباره این روش‌ها برای برطرف کردن عفونت واژن پرداخته‌ایم.


 

خواهشمندیم در صورتیکه تجربه مصرف هر کدام از این داروها را به عنوان پماد درمان کننده قارچ پوستی داشته‌اید، نظرات و تجربیات خود را در انتهای همین صفحه در قسمت “ارسال نظر” با مخاطبان سیرافی ها در میان بگذارید.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا