توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آموزش

آموزش سوت زدن با انگشت

سوت زدن از آن دسته کارهایی است که هر کسی می بایست بلد باشد. چه برای جلب توجه فردی یا شادی در جشن ها. سوت زدن کارایی بسیاری دارد. با شناسایی انگشت مناسب و شکل دادن درست به لب ها و دهان می توانید صدای دلخواهتان را ایجاد کنید. با کمی تمرین می توانید خیلی زود صدایی ایجاد کنید که هر کسی به سادگی آن را می شنود.

بخش اول : فرم دادن لب ها و انگشت ها

1- قرار دادن لب ها بر دندان ها

لب هایتان را خیس کنید تا صدای سوت را آماده کرده باشید. به اصطلاح به این کار «خیس کردن سوت» هم می گویند. لب های خیستان را طوری روی دندان هایتان قرار دهید که پیدا نباشند. لب هایتان را در همین حالت در طول سوت زدن حفظ کنید. این که به چه اندازه باید لب هایتان را سفت نگهدارید همراه با تمرین به دست می آید.

 

نحوه سوت زدن با انگشت, آموزش سوت زدن

لب های خیستان را طوری روی دندان هایتان قرار دهید که پیدا نباشند

 

2- انگشت هایتان را زیر نوک زبانتان قرار دهید

بدون توجه به انگشت استفاده شده، قرار دادن نوک انگشت ها به زیر زبان شما را برای سوت زدن آماده می کند. این کار را با لطافت انجام دهید و فشار زیاد وارد نکنید. پیش از انجام این کار حتما دستانتان را بشویید. فشار بیش از حد خطرناک است و ممکن است سوت زدن را سخت تر کند. می توانید از انگشت اشاره و شست، انگشت های کوچک یا انگشت اشاره و انگشت میانی برای این کار استفاده کنید.

 

سوت زدن با انگشت,آموزش سوت زدن با انگشت

قرار دادن نوک انگشت ها به زیر زبان شما را برای سوت زدن آماده می کند

 

3- زبانتان را با استفاده از انگشت‌ها به عقب فشار دهید

با استفاده از انگشت ها، نوک زبانتان را به عقب فشار دهید تا جایی که یک چهارم آن به خودش پیچیده شود. به این کار ادامه دهید تا بند اول انگشتانتان داخل دهان قرار گیرند. انجام دادن این کار با فشار زیاد سوت زدن را سخت تر می‌کند و خطرناک است. این حرکت می بایست به لول شدن زبانتان کمک کند.

 

با انگشت نوک زبان را به عقب فشار دهید تا جایی که یک چهارم آن به خودش پیچیده شود

 

4- لب هایتان را محکم به روی انگشت ها ببندید

بستن لب ها به دور انگشت ها برای تولید صدای رسا و شفاف مرحله مهمی است. فضای خالی و بازی نباید به غیر از محل برخورد انگشت ها با یک دیگر وجود داشته باشد. این فاصله محلی است که صدا در آن تولید می شود و اندازه آن با تمرین به دست خواهد آمد.

 

آمادگی برای سوت زدن,نحوه قرار دادن انگشت برای سوت زدن

بستن لب ها به دور انگشت ها برای تولید صدای رسا و شفاف مرحله مهمی است

 

5- از میان انگشت ها فوت کنید

تلاش کنید تا ابتدا از میان انگشت هایتان به آرامی فوت کنید. محل قرار گیری انگشت ها و سفتی لب ها را برآورد کنید و اگر باد از جایی فرار می کند آن جا را بپوشانید. از این که زبانتان از حالتش خارج نمی شود و مسیر خروجی هوا را نمی بندد اطمینان حاصل کنید. پس از آن که مشکلات بالا را برطرف کردید، می توانید محکمتر فوت کنید تا صدای سوت را تولید کرده و به مرور زمان تا هر چقدر که دوست دارید صدا را بلند کنید.

 

آشنایی با مهارت های سوت زدن,کاربرد انگشت برای سوت زدن

تلاش کنید تا ابتدا از میان انگشت هایتان به آرامی فوت کنید

 

6- هر وقت ممکن بود تمرین کنید

به تمرین و آزمایش کردن ادامه دهید. زاویه های مختلف و فرم‌ های دیگر انگشت را امتحان کنید و تنظیمات لازم را انجام دهید. به مرور زمان، می‌توانید محل دقیق و مناسب برای تولید یک سوت بلند و صاف را پیدا می کنید. نسبت به افراد اطرافتان آگاه باشید و به آن ها احترام بگذارید چون ممکن است صدایی که در ابتدا تولید می کنید خیلی مناسب و قشنگ نباشد.

 

آمادگی برای سوت زدن,نحوه قرار دادن انگشت برای سوت زدن

زاویه های مختلف و فرم‌ های دیگر انگشت را امتحان کنید

 

7- تکنیک ها و محل های قرارگیری دیگر را مورد آزمایش قرار دهید

نحوه های مختلف قرارگیری لب ها و انگشت ها را امتحان کنید. اگر برای ایجاد صدا مشکل دارید بهتر است راه ها و روش های مختلف را امتحان کنید تا بهترین راه برای خودتان را پیدا کنید.

 

مهارت های سوت زدن, آشنایی با مهارت های سوت زدن

نحوه های مختلف قرارگیری لب ها و انگشت ها را امتحان کنید

 

بخش دوم : آزمایش قرارگیری انگشت ها

1- انگشت اشاره و میانی

در این حالت هر دو انگشت اشاره و میانی را به کار می گیرد. در هر دو دست این دو انگشت را به یک‌دیگر بچسبانید و دو انگشت دیگر را با شست نگه دارید. مچتان را بچرخانید تا انگشت های شست به سمت شما باشند و سپس نوک انگشت های اشاره را به یکدیگر بچسبانید تا شکل A انگلیسی را تشکیل دهند.

 

کاربرد انگشت برای سوت زدن,آمادگی برای سوت زدن

در این حالت هر دو انگشت اشاره و میانی را به کار می گیرد

 

2- انگشت های کوچک

انگشت های کوچک هر دست را با نگه داشتن دیگر انگشت ها توسط شست جدا کنید و مچ تان را به سمت خود بچرخانید تا انگشت شست باز هم به سمت شما باشد. در آخر نوک انگشت های کوچک را به یکدیگر بچسبانید تا شکل A انگلیسی را تشکیل دهند.

 

آمادگی برای سوت زدن,آموزش سوت زدن با انگشت

نوک انگشت های کوچک را به یکدیگر بچسبانید تا شکل A انگلیسی را تشکیل دهند

 

3- سوت زدن یک دستی

یک علامت OK با دستتان درست کنید. (تفاوتی بین استفاده از انگشت شست و اشاره یا شست و میانی وجود ندارد.) از انگشت شست و دیگرتان برای فشار دادن زبان استفاده کنید و از میان فضای باز فوت کنید. بهتر از ابتدا از دست اصلی تان برای شروع استفاده کنید و پس از یادگرفتن بر دست دیگرتان تمرین کنید.

 

نحوه قرار دادن انگشت برای سوت زدن,سوت زدن با انگشت

از انگشت شست و دیگرتان برای فشار دادن زبان استفاده کنید

 

منبع: mashrooh.com

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا