توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

روش ساخت ژل ابرو در خانه برای مرتب کردن ابروها

ژل ابرو برای مرتب و فیکس کردن ابروها استفاده میشه و توی آرایش مدرن و جدید این روزها، کاربرد خیلی زیادی داره تا ابروهای شانه شده، مرتب و پهنی رو براتون ایجاد کنه. با ما همراه باشید تا روش ساخت ژل ابروی خانگی رو بهتون آموزش بدیم.

اگه دوست دارید از ژل ابرو برای تارهای ظریف و حساس ابروهاتون استفاده کنید، توصیه می کنیم از ژل ابروی خانگی و دست ساز استفاده کنید که مواد به کار رفته در اون، کاملا طبیعی و غیر شیمیایی هستن و خطری برای سلامت ابروها نداره و از طرفی، خیلی هم ارزان تر و اقتصادی تر هستش.

 

ژل ابرو باعث میشه ابروها در جای خودشون به صورت کاملا مرتب و شانه شده فیکس بشن و جلوه زیباتری ایجاد کنن، مخصوصا اینکه از ژل ابرو، می تونید بدون داشتن آرایش هم استفاده کنید و باعث میشه تا چهره ای مرتب، زیبا و دلنشین تری داشته باشید، پس حتما به فکر تهیه مواد اولیه ساخت این ژل ابرو که در ادامه بهتون میگیم باشید که خیلی هم ساده و آسونه:

 

 

مواد مورد نیاز برای درست کردن ژل ابرو در خانه

تیوب خالی ریمل مژه

قیف کوچک پلاستیکی

½ قاشق چایخوری پودر ژلاتین یا پودر آگار

چند قطره روغن لاوندر (روغن اسطوخدوس)

½ فنجان آب گرم

قاشق کوچک چوبی

ظرف کوچک مقاوم در برابر حرارت (پیرکس)

 

پودر ژلاتین

روش درست کردن ژل ابرو خانگی

مرحله اول

در ظرف پیرکس، آب گرم و پودر ژلاتین یا پودر آگار رو بریزید.

 

مرحله دوم

با قاشق چوبی هم بزنید تا پودر ژلاتین کاملا حل بشه (پودر ژلاتین یا پودر آگار رو به یکباره اضافه نکنید بلکه به تدریج بریزید تا به صورت کامل در آب گرم حل بشه و گلوله گلوله نشه).

 

مرحله سوم

حالا 3 تا 6 قطره روغن اسطوخدوس اضافه کنید. روغن های مناسب به عنوان جایگزین برای روغن اسطوخدوس:

 

روغن رزماری

روغن چوب سدار

روغن آویشن

و روغن هسته انگور

 

این روغن ها برای موها و فولیکول ابرو؛ تغذیه رسان و مغذی هستن و باعث افزایش رشد و سلامت در ابروها میشن.

نکته:

بیش از مقداری که گفته شده، روغن اضافه نکنید چون بافت و قوام ژل ابرو رو خراب می کنه.

مرحله چهارم

مواد رو به خوبی هم بزنید تا کاملا میکس بشن و بعد که کمی از دمای اون کم شد، با کمک قیف، ژل ابرو رو به داخل تیوب خالی ریمل منتقل کنید.

نکته:

حدود 1.5 سانت از تیوب رو خالی بگذارید تا جا برای براش ریمل هم باشه.

 

مرحله پنجم

در ریمل رو ببندید و 4 تا 8 ساعت فرصت بدید تا کاملا حالت ژلی خودش رو پیدا کنه و قوام بگیره، می تونید برای سرعت بخشیدن به این روند، تیوب رو در یخچال قرار بدید.

 

این ژل ابرو رو می تونید تا یک ماه در جای خشک و خنک نگهداری کنید و داشته باشید.

 

تیوب ریمل

 

 

درست کردن ژل ابروی رنگی

برای اینکه ژل ابرو رنگی بسازید، کافیست که به مواد اولیه اون در حین هم زدن و میکس کردن، مقداری پودر سایه چشم قهوه ای (روشن یا تیره به سلیقه خودتون و با توجه به رنگ ابروها) اضافه کنید.

 

ممنون که با زیبامون دات کام همراه هستید.

 

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا