توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
برنامه رژیمیغذاهای رژیمی

هشدارهای پزشکی در مورد رژیم غذایی آمریکایی

هشدارهای پزشکی در مورد رژیم غذایی آمریکایی

هشدارهای پزشکی در مورد رژیم غذایی آمریکایی

 

از عوارض و مضرات پیروی از رژیم غذایی آمریکایی چه میدانید؟ این سبک تغذیه ای می تواند شما را مستعد ابتلا به سرطان کولون بکند چون فاقد فیبر است و پروتئین و چربی فراوانی دربردارد به راهنمایی های تغذیه ای درباره این رژیم دقت کنید.

محققان بعد از مقایسه رژیم غذایی آمریکایی‌ها و آفریقایی‌ها اعلام کردند احتمال ابتلا به سرطانکولون در افرادی که از رژیم غذایی آمریکایی تبعیت می‌کنند بیشتر است. طبق بررسی‌های انجام شده رژیم آمریکایی غنی از پروتئین و چربی است در حالی که رژیم‌های آفریقایی و آسیایی فیبر بیشتری دارد و همین مساله جلوی ابتلا به سرطان کولون را می‌گیرد.

محققان دانشگاه پیترزبورگو کالج سلطنتی لندن در تحقیقی که مشروح آن در نیچر منتشر شد به مدت ۲ هفته رژیم غذایی ۲۰ آمریکایی و ۲۰ آفریقایی را زیر نظر گرفتند. به آمریکایی‌ها رژیم آفریقای غنی از فیبر و کم‌چرب داده شد و به آفریقایی‌ها رژیم‌ غذایی پرپروتئین و پرچرب.

در طول ۲ هفته نمونه‌هایی از بافت کولون افراد گرفته و با قبل از آغاز آزمایش مقایسه شد. نتایج نشان داد التهاب دستگاهگوارشدر آمریکایی‌هاییکه رژیم آفریقایی گرفته بودند کمتر و در نتیجه احتمال ابتلا به سرطان در آنها پایین آمده بود و در عوض نشانه‌های اولیه التهاب در دستگاه گوارش آفریقایی‌ها نمایان بود.

محققان توصیه می‌کنند برای کاهش علائم خطر و احتمال ابتلا به سرطان کولونمیزان فیبر مصرفی خود را افزایش دهید. در حال حاضر سرطان کولون از جمله بیماری‌های کشنده شایع در کشورهای صنعتی و چهارمین دلیل مرگ در دنیاست که سالانه ۵۰۰ هزار نفر را به دام خود می‌‌کشد. میزان ابتلا به این بیماری در آفریقا و آسیا به مراتب کمتر از آمریکاست.

 

این برنامه غذایی تاسف‌بار که فاقد مواد مغذی ضروریست، می‌تواند به آسانی با خوردن غذاهای سالم‌تر بهبود یابد. میوه‌ها و غذاهای تصفیه شده، سبزیجات، غلات کامل، و سایر محصولات غذایی که کمتر فرآوری شده‌اند، حاوی مقادیر فراوانی آنتی‌‌اکسیدان و مواد مغذی دیگرند. آن‌ها همچنین فاقد شکرهای افزودنی، چربی‌ها، نشاسته یا سدیم هستند. این غذاهای طبیعی و سالم، حاوی مواد مغذی ضروری، مانند پتاسیم و فیبر هستند، که به بدن کمک می‌کنند تا در برابر بیماری‌های مزمن مقاومت نموده، به هضم غذا کمک شایانی کرده، و حتی رشد عضلات و عملکرد فیزیکی بدن را بهبود می‌بخشند.

به گفته‌ی وزارت بهداشت و درمان امریکا، متوسط سرانه‌ی برنامه غذایی آمریکایی‌ها فاقد جذب چنین مواد مغذی مفیدی می‌باشد. به‌علاوه، جذب اندکِ پتاسیم، مواد غذایی فیبردار، کلسیم، و ویتامینD به “نگرانی سلامت عمومی” بدل شده است. اضافه نمودن این مواد مغذی به رژیم غذایی (و اطمینان از مصرف کافی آنها) به بازیابی عضلانی پس از ورزش، بهبود هضم، و به طور کلی حفظ سلامت کمک کند.

 

روزانه انلاین 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا