توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهغذاهای رژیمی

با این مواد غذایی آلزایمر را از خود دور کنید

برای اینکه از بروز آلزایمر جلوگیری کنید بهتره این مواد غذایی سالم و طبیعی رو در برنامه غذایی خودتون قرار بدید و از این طریق، آلزایمر را از خود دور کنید!

برای اینکه از بروز آلزایمر جلوگیری کنید بهتره این مواد غذایی سالم و طبیعی رو در برنامه غذایی خودتون قرار بدید و از این طریق، آلزایمر را از خود دور کنید!

آلزایمر یکی از بیماری های عصبی مزمن هست که در ابتدا بسبار آرام شروع میشه و با گذشت زمان بدتر میشود. این بیماری به طور مستقیم باعث زوال عقل میشه و از علائم اولیه آلزایمر میتونیم به فراموشی، از بین رفتن حافظه و مشکلاتی در تفکر و یادگیری اشاره کنیم. با پیشرفت این بیماری ممکنه مشکلاتی در زبان، نوسات خلقی، از بین رفتن انگیزه و … رو هم برای فرد ایجاد کنه.

 

علت اصلی ایجاد آلزایمر مشخص نیست اما گفته میشه که 70 درصد از موارد، به ژنیتک افراد بستگی داره و عواملی مثل آسیب به سر، افسردگی یا فشار خون بالا هم میتونن دلایلی برای ایجاد آلزایمر باشند.

 

شما میتونید با تغییر در رژیم غذایی و با مصرف این مواد غذایی آلزایمر رو از خودتون دور کنید و خطر ابتلا به این بیماری رو تا حد زیادی کاهش بدید. در ادامه بهترین مواد غذایی که در کاهش خطر ابتلا به آلزایمر مفید و موثر هستند رو به شما معرفی کرده ایم. با زیبامون همراه باشید.

 

 

بلوبری

 

بلوبری سرشار از آنتی اکسیدان هست و میتونه از مغز در برابر آسیب رادیکال های آزاد مراقبت کنه و مانع از بروز بیماری آلزایمر بشه. علاوه بر این سایر ترکیبات موجود در بلوبری مانند مواد شیمیایی گیاهی (phytochemicals)، آنتوساینین ها (anthocyanins) و پروانتوسیانیدین (proanthocyanidins) موجود در بلوبری نقش بسیار موثری در محافظت از سیستم عصبی بدن رو دارند. شما میتونید از این میوه خوشمزه به عنوان میان وعده در هر ساعت از روز استفاده کنید و از مزایای سلامتی آن بهره مند شوید.

 

بلوبری

 

 

کلم و سبزیجات برگ سبز

 

کلم و سایر سبزیجات برگ سبز تاثیر خیلی خوبی در تقویت توانایی های ذهنی دارند و مانع از ایجاد بیماری آلزایمر خواهند شد. کلم یک منبع غنی از ویتامین B12 هست که تاثیر خیلی خوبی در جلوگیری از ایجاد بیماری های شناختی و حفظ سلامت مغز و اعصاب داره. خوردن روزانه 1 تا 2 واحد کلم و سبزیجات برگ سبز تاثیر خوبی در جلوگیری از ابتلا به آلزایمر داره.

 

 

کلم و سبزیجات برگ سبز

 

 

چای سبز

 

وقتی صحبت از مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان برای بهبود قدرت مغز هست، حتما باید چای سبز رو در این لیست قرار بدید. آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز باعث سالم ماندن رگ های خونی در مغز میشه و رشد پلاک در مغز که باعث بروز آلزایمر و پارکینسون میشه رو متوقف میکنه. توصیه میشه روزانه 2 تا 3 فنجان چای سبز بنوشید تا از مزایای سلامتی آن بهره مند بشید.

 

 

چای سبز

 

 

ماهی سالمون

 

ماهی آب سرد مثل سالمون یکی دیگه از مواد غذایی سالم و طبیعی هستند که به جوانی و حیات مغز کمک میکنند و مانع از بروز آلزایمر خواهند شد. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی ها، نقش مهمی در محافظت از مغز در برابر بروز آلزایمر رو داره و همچنین از پیشرفت آلزایمر هم جلوگیری میکنند. توصیه میشه هفته ای یک وعده از غذاهای دریایی مصرف کنید تا علاوه بر بهره مندی از فواید آن، آلزایمر رو هم از خودتون دور کنید.

 

 

ماهی سالمون

 

 

زردچوبه

 

زردچوبه حاوی ترکیباتی به نام کورکومین (curcumin) که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی بوده که برای حفظ سلامت مغز بسیار مفید هست. خاصیت ضدالتهابی مغز میتونه از بروز التهاب مغز جلوگیری کنه. این التهابات یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد مشکلات شناختی مغز و آلزایمر هست. توصیه میشه روزانه یک لیوان شیر به همراه یک قاشق زردچوبه میل کنید و یا اینکه از زردچوبه در پخت و پز غذاها استفاده کنید تا از مزایای سلامتی آن بهره مند شوید.

 

 

زردچوبه

 

 

روغن زیتون

 

روغن زیتون خالص و طبیعی یکی دیگه از مواد طبیعی و سالمی هست که کمک میکنه تا آلزایمر رو ازخودتون دور کنید و در حفظ سلامت مغز بسیار مفید و موثر هست. روغن زیتون تاثیر خیلی خوبی در تقویت حافظه و یادگیری داره و از بروز آسیب های احتمالی در مغز جلوگیری میکنه. به همین دلیل هست که توصیه میشه از این روغن در پخت و پز و همچنین به عنوان چاشنی برای سالادهاتون استفاده کنید و از مزایای سلامتی آن بهره مند شوید.

 

 

روغن زیتون

 

 

گردو

 

گردو یکی دیگه از مواد طبیعی سرشار از آنتی اکسیدان هست که دارای خواص ضدالتهابی نیز بوده و به کاهش خطر ابتلا به آلزایمر یا کند شدن پیشرفت این بیماری کمک میکنه و حتی میتونه مانع از ایجاد آلزایمر بشه. برای کاهش خطر ابتلا به آلزایمر توصیه میشه روزانه 2 تا 3 عدد گردو بخورید!

 

 

گردو

 

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا