توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
دانستنی حبوباتفواید ادویجات

این آجیل خاصیت درمانی بسیار دارد

این آجیل خاصیت درمانی بسیار دارد

این آجیل خاصیت درمانی بسیار دارد

 

این آجیل خاصیت درمانی بسیار دارد
فندق ها، همچنین به عنوان کوبه ها یا آجیل فیبری شناخته می شود، که به صورت بیضی شکل می باشند و برای محصولات تولید شیرینی و پخت و پز استفاده می شوند. بسیاری آنها را با عطر و طعم شیرینی و ترکیب با کاکائو می شناسند. دیگران فندق را با قهوه به یاد می آورند زیرا طعم فندق به قهوه اضافه می شود. با این حال، اکثر افراد موفق به درک مزایای سلامت فندق نیستند. در اینجا چندین مزیت سلامتی فندق را شرح می دهیم.
کمک به جلوگیری از انواع خاصی از سرطان ها
فندق دارای غلظت آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین E است. صد گرم فندق حاوی ۱۵.۰۳ میلی گرم یا ۱۰۰ درصد ارزش توصیه شده روزانه ویتامین E است. تحقیقات نشان می دهد که ویتامین E فعالیت ضد آنتی اکسیدانی و درمانی را علیه سرطان سینه، پروستات و کولون ایجاد می کند. همچنین فندق دارای مقدار قابل توجهی از منگنز می باشد. کیو یون و همکاران در سال ۲۰۱۰ یک مطالعه انجام دادند که نشان داد ترکیب های منگنز در بدن در برابر سلول های سرطانی و تومورها فعال تر هستند.
عالی برای ساخت عضلات 
این آجیل ها به افزایش قدرت عضلانی بسته به اینکه افراد ورزشکار هستند و یا در پی افزایش قدرت هستند، کمک می کند. صد گرم فندق حاوی ۲۰ گرم پروتئین است. افرادی که دارای عضلات بیشتری هستند، با توجه به افزایش متابولیسم، حتی در حالت استراحت کالری بیشتری مصرف می کنند. محتوای منیزیم نیز نقش مهمی در تنظیم میزان کلسیم دریافتی بدن ایفا می کند. این ماده می تواند به جلوگیری از تنش عضلانی، درد، اسپاسم، گرفتگی و خستگی کمک کند.
کمک به مبارزه با چاقی 
محتوای پروتئین در فندق می تواند به شما در افزایش توده عضلانی کمک کند که می تواند سوخت و ساز بدن شما را افزایش دهد. اویلل و همکاران همچنین در سال ۲۰۱۵، بین مصرف فندق و شاخص توده بدنی و نسبت بین قد و وزن، رابطه پیدا کردند. بر طبق این مطالعه، کسانی که در روز از این آجیل مصرف می کردند دارای وزن سالم تری هستند.
کمک به تقویت و سلامت قلب 
پیرسون و همکاران پیشنهاد کردند که فندق دارای پروتئین و مواد مغذی شامل چربی، فیبر، پتاسیم، فولات و ویتامین Eرا به عنوان یک میان وعده دوست داشتنی دوستانه در مقایسه با شکلات، چیپس سیب زمینی و یا سایر میان وعده ها به بدن شما اضافه می کند. همچنین تحقیقات دیگری نشان داد که مصرف مکرر فندق با افزایش چربی سالم، پلاسمای سالم و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی هنگامی که مردان بالغ دارای مشخصات کلسترول خون بالا هستند در ارتباط می باشد.
کمک به مدیریت دیابت
فندق یک منبع غنی از اسید اولئیک است. تحقیقاتی در سال ۲۰۰۹ نشان داد که اسید اولئیک در جلوگیری از تولید انسولین از TNF-alpha سیتوکین التهابی برای افرادی که دیابت نوع ۲ دارند، موثر است.
حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان 
آنتی اکسیدان ها مواد شیمیایی مضر را در بدن به نام رادیکال های آزاد خنثی می کنند. رادیکال های آزاد می توانند به ساختار سلولی و حتی DNA آسیب برسانند. فندق ها حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان به نام پروانتوسیانیدین (PAC)هستند، که بخشی از خانواده پلی فنل ها مانند شکلات تیره می باشند.
محتوای اسید اولئیک در فندق می تواند از غشاهای سلولی در برابر رادیکال های آزاد محافظت کند. اسیدهای چرب جزء اصلی ساختمان غشاهای سلولی هستند. رادیکال های آزاد باعث ایجاد استرس اکسیداتیو بالا در اسیدهای چرب می شوند که ممکن است برای پروتئین ها و DNA در بدن مضر باشند. این می تواند به بیماری سرطان یا میتوکندری منجر شود.Haug et al در سال ۲۰۰۷ نشان داد که اسید اولئیک نسبت به آسیب اکسیداسیون کمتر به اسید چرب امگا ۶ و امگا ۳ مقاوم است، در حالی که از مصرف غشاء سلولی و دیگر سلول های ساختاری از استرس اکسیداتی محافظت می کند.
کمک به بهبود حافظه و خواص آرامش بخش 
بهه الدین و همکاران در سال ۲۰۱۶ نشان دادند که فندق ها ممکن است به عنوان یک مکمل غذایی به بهبود وضعیت سلامت مغز کمک کنند و برای افراد مبتلا به بیماری آلزایمر مفید باشند. در مطالعه بر روی حیوانات، حافظه موش ها در اثر مصرف فندق بهتر شد. اضطراب کاهش یافت و همچنين، عفونت سبک ناپديد شد.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا