توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
خانه داریهنر در خانه

آموزش ساخت ۲ مدل استند تولد شیک و مجلسی

آموزش ساخت ۲ مدل استند تولد شیک و مجلسی

استند تولد برای نمایش سن شخص در جشن تولدها استفاده می‌شود. معمولا استند تولد بر اساس علایق و یا خصوصیات فرد تهیه و تزئین می‌شود. در این آموزش روش درست کردن استند هندوانه‌ای و استند طبیعت به صورت تصویری یاد داده شده است.

عکس درست کردن استند تولد

سیرافی ها| سرویس خانه داری – روش درست کردن مدل‌های مختلف استند تولد تقریبا شبیه هم است. یعنی اگر درست کردن یک مدل را به خوبی بیاموزید می‌توانید با ایده‌پردازی و تزئین‌های مختلف مدل‌های متنوعی از آن را درست کنید. در اینجا روش درست کردن استند سه بعدی یا مکعبی و استند تو خالی یاد داده شده است. در انتها نیز مدل‌های مختلف و جذابی از استند‌های تولد قرار دارد.

۱- روش درست کردن استند تولد هندوانه‌ای

این مدل استند تولد را می‌توانید با تزئین‌های مختلف برای هر نوع تم تولد درست کنید. ما تصمیم داریم این استند را برای تم تولد هندوانه‌ای تزئین کنیم.
برای درست کردن این استند به مقوای ضخیم (مثل کارتن لوازم خانگی)، چسب نواری، کاغذ رنگی، کاتر و قیچی نیاز دارید.

۱- عدد مورد نظر خود را با طرح دلخواه روی مقوا بکشید و دورتا دور آن را با کاتر یا قیچی ببرید. از این الگو دو عدد درست کنید.

عکس درست کردن استند تولد هندوانه‌ای - مرحله 1

۲- اکنون باید برای سه بعدی کردن استند، مکعب‌های کوچک درست کنید. مکعب‌ها را مثل تصویر زیر به قسمت‌های مختلف یکی از عدد‌ها بچسبانید. سپس روی مکعب‌ها را چسب زده و عدد دوم را روی آن‌ها قرار بدهید.

عکس درست کردن استند تولد هندوانه‌ای - مرحله 3

۳- حالا برای ساخت دیواره‌ها باید نوار‌هایی با عرضی به اندازه ارتفاع بین عدد‌ها درست کنید. نوار‌های مقوایی را دورتا دور استند تولد قرار دهید و با دقت چسب بزنید تا ثابت شوند.

عکس درست کردن استند تولد هندوانه‌ای - مرحله 4

۴- دور تا دور استند را چسب زده و با کاغذ رنگی صورتی روی آن را بپوشانید تا دیواره‌ها به خوبی چسبیده شوند و مقوا کاملا پوشیده شود.

عکس درست کردن استند تولد هندوانه‌ای - مرحله 4

۵- روی همه سطح مقوا کاغذ رنگی صورتی بچسبانید تا کاملا یک دست بشود. قبل از اینکه قسمت بالای استند را کاغذ بچسبانید باید روبان (یا هر نوع نخ دیگر مثل نخ کناف) را به آن وصل کرده تا بتوانید آن را آویزان کنید. بعد روی سطح استند را با کاغذ بپوشانید.

عکس درست کردن استند تولد هندوانه‌ای - مرحله 6

۶- وقتی همه سطح استند را با یک لایه کاغذ پوشاندید باید آن را تزئین کنید. برای این کار به چهار رنگ کاغذ با رنگ‌های سفید، سبز، صورتی و سیاه نیاز دارید. 
کاغذ‌های صورتی، سفید و سبز را به صورت نوار‌هایی با عرض ۵ الی ۷ سانتی متر در آورید. از یک سمت عرض نوار تا ۱ سانتی متر مانده به سمت دیگر آن، نوار را رشته رشته کنید. توجه کنید که در این مدل استند به نوار‌های صورتی بیشتر از دیگر رنگ‌ها نیاز دارید.

عکس درست کردن استند تولد هندوانه‌ای - مرحله 6

۷- مثل تصویر زیر از ابتدای استند نوار‌ها را روی آن بچسبانید. روی قسمت برش نخورده نوار چسب بزنید و آن را روی استند تولد بچسبانید. نوار بعدی را نیز چسب زده و طوری روی استند بچسبانید که انتهای قسمت ساده در ابتدای نوار ردیف قبلی باشد.

عکس درست کردن استند تولد هندوانه‌ای - مرحله 7

۸- حالا با کاغذ سیاه، دانه‌هایی مثل تخم هندوانه درست کنید و روی کاغذ‌های صورتی بچسبانید. در نهایت این استند زیبا به دست می‌آید که می‌توانید از آن برای تم تولد هندوانه‌ای استفاده کنید.

عکس استند تولد هندوانه‌ای


۲- روش درست کردن استند تولد طبیعت

این مدل استند برای دوستداران طبیعت طراحی شده است که می‌تواند یه جشن با طراوت و به یاد ماندنی به آن‌ها هدیه کند. برای درست کردن استند تولد طبیعت به مقوای ضخیم، برگ‌های مصنوعی، توری پلاستیکی، قیچی و چسب نیاز دارید.

۱- ابتدا روی مقوای ضخیم الگوی اعدادی که می‌خواهید آن‌ها را به استند تبدیل کنید را کشیده و دورتا دور آن را ببرید. 
۲- در این مدل باید برای اعداد دیواره درست کنید. به همین منظور نوار‌های مقوایی درست کنید که عرض آن‌ها بین ۵ الی ۱۰ سانتی متر باشد.
۳- حالا مثل روش قبلی نوار‌ها را دورتا دور استند بچسبانید. بعد با کاغذ رنگی قسمت دیواره‌ها و پشت آن را کاملا بپوشانید.

عکس درست کردن استند تولد طبیعت - مرحله 1 تا 3

۴- اکنون می‌خواهیم داخل استند را با برگ‌های مصنوعی پر کنیم. اگر از برگ‌های صفحه‌ای استفاده می‌کنید تنها کافی است که با اندازه عرض داخل استند آن‌ها را ببرید و مرتب بین دیواره‌ها بچسبانید. اگر برگ‌های از هم جدا دارید می‌توانید ابتدا آن‌ها را روی توری‌های پلاستیکی بچسبانید یا با نخ به هم وصل کنید، سپس آن‌ها را روی استند بچسبانید.

عکس درست کردن استند تولد طبیعت - مرحله 4

اکنون استند تولد زیبای طبیعت شما آماده است.

عکس استند تولد طبیعت


مدل‌های مختلف استند تولد

اکنون روش درست کردن استند تولد سه بعدی و تو خالی را یاد گرفته‌اید، پس به راحتی می‌توانید استند‌های مختلف و زیبا درست کنید. در اینجا نمونه‌های مختلف آن آورده شده است که می‌توانید از آن‌ها ایده بگیرید.

عکس استند تولد عدد 1

عکس استند تولد عدد 3

عکس استند تولد عدد 2

عکس استند تولد عدد 1

عکس استند تولد عدد 1

عکس استند تولد عدد 1

همچنین می‌توانید روش درست کردن تم تولد بزرگسال، تم تولد دخترانه و تم تولد پسرانه را نیز در ستاره بیاموزید.

 

فاطمه مقدسی

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا