توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

کباب ترش

کباب ترش

کباب ترش یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی است که اصل آن به گیلان برمی گردد ولی در بعضی شهرهای دیگر ایران نیز بسیار مشهور و محبوب است.

 

اگر در مورد این آموزش آشپزی سوالی دارید، از قسمت دیدگاه در انتهای صفحه برای پرسیدن سوال خود استفاده کنید.

زمان آماده سازی : 300 دقیقه
زمان پخت : 30 دقیقه
مناسب برای : 4 نفر

مواد لازم:

  • گوشت فیله گوسفند یا گوساله یا سینه مرغ
     600 گرم
  • مغز گردو
     100 گرم
  • پیاز بزرگ
     1 عدد
  • رب انار
     150 گرم
  • نمک و فلفل
    به مقدار کافی
  • روغن زیتون
    2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

  1. برای تهیه کباب ترش می توانید هم از گوشت فیله یا سینه بدون استخوان مرغ استفاده کنید و هم از گوشت فیله گوسفند یا گوساله که بسیار ترد و لطیف هستند. در هر دو صورت گوشت را به تکه هایی به اندازه جوجه کبابی خورد کنید.
  2. گردو را ریز خورد و یا چرخ کنید.
  3. پیاز را به تکه های متوسط یا درشت نگینی یا خلالی کنید. تکه های گوشت یا مرغ را به پیاز اضافه کرده و روغن زیتون، رب انار، گردوی چرخ شده، نمک و فلفل را به گوشت اضافه کنید. مواد را در یک ظرف دربسته به مدت 4 تا 5 ساعت یا حتی از شب قبل در یخچال نگهداری کنید تا گوشت یا مرغ خوب مزه بگیرند.
  4. منقل را روشن کرده و اجازه دهید تا آتش درون ذغال ها آرام بگیرند. سپس کباب ها را به سیخ کشیده و روی آتش ملایم کباب کنید. گوشت مرغ خیلی زودتر از فیله گوساله یا گوسفند کباب می شود. بعد از پخت کباب ها کمی کره آب شده روی آنها بریزید. کباب ترش را با برنج و یا نان تازه سرو کنید. نوش جان

نویسنده : فریبا هراتی

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا