توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
خانه داری

نحوه تمیز کردن سیاهی گردو از دست

شستن دست‌ها با سرکه، مخلوط آبلمیو و نمک، مالیدن خمیر دندان به دست‌ها و شستشو با جوش شیرین از راهکار‌های پاک کردن سیاهی گردو از دست است.

سیرافی ها| سرویس خانه داری – پوست کندن گردوی تازه و رنگ گرفتن دست‌ها یکی از مشکلاتی است که در فصل رسیدن گردو افراد زیادی را درگیر می‌کند. شما هم اگر تجربه جدا کردن پوست سبز گردوی تازه را داشته باشید، متوجه رنگ تیره‌ای که این پوست سبز به دستان می‌دهد، شده‌اید و چنانچه به دنبال راه حلی برای پاک کردن سیاهی گردو از دست خود هستید، ترفند‌های زیر را امتحان کنید.

راهکار‌هایی برای پاک کردن سیاهی گردو از دست

روش اول: شستن دست‌ها با سرکه

به این منظور نصف فنجان سرکه را با همین مقدار آب ترکیب و دست‌های خود را با مخلوط آب و سرکه بشویید. این کار به کمرنگ شدن سیاهی گردو کمک زیادی می‌کند.

روش دوم: شستن دست‌ها با جوش شیرین

برای پاک کردن سیاهی گردو از دست می‌توانید مقداری جوش شیرین را با مایع ظرفشویی مخلوط کرده و دست‌ها را با این ترکیب بشویید. بهتر است از یک مسواک کهنه کمک گرفته و با مسواک آغشته به جوش شیرین، بر روی پوست دست خود بکشید.

روش سوم: استفاده از خمیر دندان

یک مسواک کهنه را برداشته و مقداری خمیر دندان جرم‌گیر و سفید کننده دندان را روی آن بمالید و محکم بر پوست دست خود بکشید. این کار تا حدی زیادی به از بین رفتن رنگ سیاه گردو از پوست دست کمک می‌کند.

روش چهارم: شستن دست‌ها با نمک و آبلیمو

نصف فنجان آبلیمو را با یک قاشق نمک مخلوط کنید و دست‌ها را محکم با این ترکیب بشویید. این کار به کمرنگ شدن سیاهی رنگ گردو از پوست دست کمک چشمگیری می‌کند.

 پاک کردن سیاهی گردو از دست با نمک و آبلیمو

روش پنجم: شستن دست‌ها با ترکیب شیر و آبغوره

با ترکیب شیر و آبغوره به مقدار مساوی نیز می‌توان سیاهی لکه‌های گردو را از دست‌ها تا حد زیادی برطرف کرد.
شستن با وایتکس رقیق شده، شستن دست‌ها با حلال لاک ناخن یا استفاده از اکسیدان رنگ مو نیز از دیگر پیشنهاد‌ها برای پاک کردن سیاهی گردو از دست است. با این وجود توصیه می‌شود اگر پوست حساسی دارید، از این روش‌ها برای شستن دست‌های خود استفاده نکنید، زیرا عوارض جانبی ایجاد شده به مراتب بدتر از سیاه بودن دستهایتان است.

علت سیاه شدن دست بر اثر تماس با گردوی تازه

پوست گردوی تازه خاصیت رنگدهی فوق‌العاده‌ای دارد که به دلیل ترکیبات اسیدی موجود در آن است و زمانی که با سطح پوست بدن و اکسیژن تماس پیدا می‌کند، باعث ایجاد لکه‌های قهوه‌ای و در تماس طولانی مدت و زیاد باعث ایجاد شدن لکه‌های سیاه عمیق روی پوست می‌شود. این خاصیت رنگدهی زیاد پوست گردو باعث شده از گذشته از آن به عنوان یک ماده رنگی برای رنگ گردن مو با پوست گردو و رنگ کردن نخ و الیاف استفاده شود و امروزه هم به عنوان یک رنگ طبیعی ارزش خاصی دارد. رنگ حاصله از پوست گردو کاملا طبیعی، با دوام و ماندگار است و در مقایسه با رنگ‌های شیمیایی از اصالت، شادابی و ثبات بالایی برخوردار است.

راهکاری برای پوست کردن گردو تازه بدون سیاه شدن دست

یکی از اصولی‌ترین روش‌ها برای جدا کردن پوست تازه گردو، پهن کردن گردو‌ها برای مدت چند روز در محیطی سایه آفتاب است. اجازه دهید گردو‌ها دو تا سه روز بمانند تا پوست سبزشان کمی خشک و چروکیده شود. سپس با پا گردو را روی آسفالت با فشار عقب و جلو کنید، به راحتی پوست گردو کنده خواهد شد. برای جدا کردن باقی مانده پوست سبز، از دستکش استفاده کنید، اما نه از دستکش‌های نایلونی، زیرا بخار می‌کنند و بدتر باعث سیاهی دستان شما می‌شود. بهتر است ابتدا یک دستکش نخی بپوشید و سپس روی آن دستکش نایلونی بپوشید.

جدا کردن پوست سبز گردو با پا
شما چه راهکاری برای پاک کردن سیاهی گردو از دست و پوست کندن گردوی تازه دارید. ترفند‌های خود را از طریق بخش ارسال نظر با ما در میان بگذارید.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا