توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهسلامتغذاهای رژیمی

عمر طولانی با یک نوشیدنی مفید

 

اگر می خواهید عمری طولانی داشته باشید پیشنهاد می کنیم از نوشیدن قهوه غافل نمانید این نوشیدنی پرخاصیت می تواند کمک زیادی به شما در بهبود عملکرد کبد و تقویت سیستم ایمنی بدنتان کند. تحقیقات گسترده در مورد قهوه ثابت کرد این نوشیدنی تاثیرات فوق العاده ای بر افزایش طول عمر و مقابله با مرگ زودرس خواهد گذاشت.

اگر شما هم از عاشقان قهوه هستید، پس به این خبرهای خوش دقت کنید! یکی از مطالعات اخیر مجله Circulation نشان می‌دهد که نوشیدن حتی یک فنجان قهوه در روز با کاهش خطر مرگ بر اثر بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت، بیماری‌های عصبی و خودکشی، مرتبط است.

بر اساس گزارشی که در این مجله چاپ شده است، افراد غیرسیگاری که روزانه یک فنجان قهوه می‌نوشند، تا ۶ درصد کمتر با خطر مرگ مواجه هستند. حتی این میزان خطر در بین کسانی که ۱ تا ۳ فنجان قهوه در روز می‌نوشند، تا ۸ درصد کاهش پیدا می‌کند و در بین کسانی که روزانه از ۳ تا ۵ فنجان قهوه استفاده می‌کنند، خطر مرگ تا ۱۵ درصد کمتر می‌شود. ضمن این‌که این ارتباط‌هایی که به دست آمده‌اند، در بین استفاده از قهوه کافئین‌دار و بدون کافئین، مشابه بود.

البته این نکته را هم باید در نظر گرفت: در حالی که این مطالعه جدید، نتایج هیجان‌انگیزی را نشان می‌دهد، چند دلیل هم وجود دارد که به شما می‌گوید در چه صورتی باید میزان مصرف قهوه را محدود کنید. مصرف زیاد کافئین (۴ تا ۷ فنجان قهوه کافئین‌دار در روز) می‌تواند باعث مشکلاتی مثل بی‌قراری، اضطراب، تحریک‌پذیری عصبی، بی‌خوابی و سوزش سر معده شود.

با این‌حال، تمام این مسائل به ویژگی‌های خاص هر فرد بستگی دارد. ضمنا بعضی از افرادی که با مشکل رفلاکس مواجه هستند نیز باید مصرف قهوه را محدود کنند یا حتی حذفش کنند. افرادی که نسبت به کافئین حساسیت دارند هم باید از مصرف قهوه پرهیز کنند یا مصرف آن را خیلی محدود کنند.

بر اساس نتایج این دو مطالعه، خطر مرگ زودهنگام در افرادی که در طول ۱۶ سال هر روز تنها یک فنجان ۳۵۰ میلی لیتری قهوه مصرف می‌کردند، ۱۲ درصد و در افرادی که روزی سه فنجان قهوه مصرف می‌کردند ۱۸ درصد کاهش یافته است.

همچنین این مطالعات نشان می‌دهند که مصرف یک فنجان قهوه در روز متوسط طول عمر مردان را سه ماه و متوسط طول عمر زنان را یک ماه افزایش می‌دهد.

محققان می‌گویند: به این ترتیب مصرف یک فنجان قهوه در روز، به طور متوسط روزانه طول عمر یک مرد را حدود ۹ دقیقه و طول عمر یک زن را حدود ۳ دقیقه افزایش می‌دهد.
محققان دانشگاه‌های ایمپریال لندن و سوترن کالیفرنیا که این مطالعات را انجام داده اند، می‌گویند، نقش پیشگیرانه قهوه از لحاظ بیولوژیکی قابل توجه است؛ این نوشیدنی حاوی آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است که با مقاومت نسبت به انسولین مبارزه می‌کند، التهابات را کاهش می‌دهد و عملکرد کبد را تقویت می‌کند.

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا