توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

طرز تهیه غذایی ضد التهاب

ته چین هویج یکی از انواع متفاوت ته چین است که با ته چین مرغ مقداری متفاوت است و از غذا‌های معروف استان سمنان می‌باشد.

مواد لازم:

هویج – ۵۰۰ گرم
فیله مرغ – ۳۰۰ گرم
برنج – ۳ پیمانه
زرده تخم‌مرغ – ۳ عدد
ماست – ۴ قاشق سوپ خوری
زعفران دم‌کرده – ۲ قاشق سوپ خوری
دارچین – یک قاشق مرباخوری
پیاز- یک عدد
نمک و فلفل – به میزان لازم
روغن – به میزان لازم
زردچوبه – یک قاشق مربا
خوری
کره – ۵۰ گرم

 

 

دستور پخت

برنج را بشویید و در کاسه با مقداری آب و نمک خیس کنید. هویج‌ها را پوست بگیرید، بشویید و خلالی خرد کنید. در تابه‌ای مقداری روغن بریزید و روی حرارت بگذارید. خلال‌های هویج را در روغن سرخ کنید و بعد از روغن درآورید و کنار بگذارید. پیاز را پوست بگیرید و خلالی خرد و در روغن سرخ کنید. فیله‌های مرغ را به قطعات ریز برش بزنید و سپس به تابه پیاز‌ها اضافه کنید و تفت دهید.

برای مزه‌دار شدن مرغ به آن نمک، فلفل و زردچوبه اضافه و خوب سرخ کنید. در آخر کمی زعفران دم‌کرده بیفزایید، حرارت را کم کنید و در تابه را بگذارید تا بپزد. هویج را به تابه مرغ در حال پخت اضافه کنید. برنج را داخل آب جوش بریزید و طبق معمول آبکش کنید. در کاسه‌ای مناسب زرده‌های تخم‌مرغ را بریزید و با چنگال کمی هم بزنید. زعفران دم‌کرده و ماست را اضافه و مخلوط کنید.

 

مایه ته‌چین آماده است. برنج را داخل مایه ته‌چین ریخته و خوب مخلوط کنید.

تابه‌ای که می‌خواهید ته‌چین را در آن بپزید چرب کنید. نیمی از مایه برنج را در تابه بریزید و با پشت قاشق فشرده و یک‌دست کنید. مرغ و هویج را روی لایه اول برنج بریزید و پهن کنید تا همه سطح برنج را بپوشاند. مقداری دارچین روی مرغ و هویج بپاشید. حالا نوبت بقیه برنج آغشته به مایه ته‌چین است. آن را روی بقیه مواد بریزید و با پشت قاشق یک دست و کمی فشرده کنید. اجازه دهید ته‌چین دم بکشد.

 

هویج خام و رنده شده را می‌توانید برای بهبود سریع روی زخم، بریدگی‌ها و التهاب بگذارید. خواص ضد التهابی هویج به بهبود کیفیت پوست کمک می‌کند.

منبع: خراسان

 

لینک خبر

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا