توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
خانه داری

نحوه شستن لباس عروس در منزل و نگهداری از آن

نحوه شستن لباس عروس در منزل تأثیر بسزایی در حفظ زیبایی آن دارد. برای حفظ جذابیت لباس عروس باید مراحل شستشو، خشک کردن و نگهداری آن را به بهترین نحو انجام دهید.

مجله سیراف| سرویس خانه داری – آیا از شستن لباس عروس در منزل مطمئن نیستید و نگرانید که آسیب ببیند؟ با یک روش 14 مرحله ای می‌توان این لباس زیبا و سرشار از خاطره را بدون نگرانی شست و نگهداری کرد. در این مطلب اطلاعاتی درباره جنس لباس عروس و نحوه شستن و خشک کردن آن در منزل ارائه شده است. با ما همراه باشید و درباره شستن لباس عروس در خانه دانش بیشتری کسب کنید.

شستن لباس عروس در منزل در ۱۳ مرحله‌

افرادی که می‌خواهند خاطرات جشن عروسی را برای همیشه به ذهن بسپارند، سعی می‌کنند لباس عروس خود را همیشه تمیز نگه دارند. اگر لباس عروستان از جنس پلی‌استر باشد، شستن آن نسبتا راحت‌تر از زمانی است که لباس، پارچه‌ای از جنس ابریشم و… که از نوع پارچه‌های حساس هستند داشته باشد.


در ادامه مراحلی که برای شستن لباس عروس در منزل باید به آن‌ها توجه داشته باشید ارائه شده است.

۱. پیدا کردن نقاط کثیف

اولین مرحله از شستن لباس عروس در منزل، پیدا کردن نقاطی است که لک شده‌اند. برای پیدا کردن لکه‌های روی لباس باید به طور دقیق و کامل آن را مورد ارزیابی قرار دهید. لکه‌های لباس عروس بیشتر روی دامن لباس نقش می‌بندند؛ زیرا دامن اغلب لباس عروس‌ها بلند است و هنگام حرکت عروس خانم در تالار و… روی زمین کشیده می‌شود؛ بنابراین علاوه بر بررسی بالاتنه لباس، باید دامن لباس مخصوصا نواحی که روی زمین کشیده می‌شود را بررسی کنید.
توجه داشته باشید که باید لایه‌های مختلف لباس عروس از جمله آستر دامن لباس را نیز بررسی کنید. با بررسی دقیق تمام قسمت‌های لباس عروس می‌توانید کلیه لکه‌هایی که روی آن وجود دارد را پیدا کرده و تمیز کنید.
پیدا کردن نقاط کثیف لباس عروس

۲. تست کردن پاک کننده

برای پاک کردن لکه‌ها و شستن لباس عروس در منزل باید ابتدا یک ماده شوینده مناسب را آماده کنید. شوینده‌ای را انتخاب کنید که به الیاف لباس آسیب وارد نمی‌کند. برای این که از این بابت مطمئن شوید، باید آن را روی قسمتی از لباس که لک شده تست کنید. سپس می‌توانید با اطمینان خاطر از شوینده برای پاک کردن کل لباس عروس استفاده نمایید.
تست پاک کننده روی لباس

۳. جدا کردن لایه‌های لباس با دستمال حوله‌ای

یک دستمال حوله‌ای تمیز آماده کنید تا بتوانید لایه‌های مختلف لباس را با کمک آن از هم جدا کنید. این دستمال حوله‌ای را باید زیر لایه‌ای که لک شده قرار دهید و سپس ماده شوینده را برای تمیز کردن لکه‌ها استفاده کنید. با کمک این دستمال حوله‌ای می‌توانید مانع انتقال لکه به لایه‌های دیگر لباس عروس شوید.
جدا کردن لایه‌های لباس با دستمال حوله‌ای

۴. پاک کردن لکه با پاک کننده

اگر می‌خواهید لباس عروس همان حالت اولیه‌اش را حفظ کند و بافت پارچه آن صدمه نبیند، به هیچ عنوان ماده شوینده را مستقیما روی آن نمالید. برای تمیز کردن لکه‌ها از روی لباس، یک تکه پارچه حوله‌ای نرم را به پاک کننده آغشته کنید و آن را به آرامی روی لکه بزنید. با لمس کردن چند باره لباس توسط دستمال حوله‌ای می‌توانید لکه‌های مختلف را به آرامی از روی آن پاک کنید.
پاک کردن لکه با پاک کننده

۵. خشک کردن جای لکه ها

پس از پاک کردن لباس عروس باید از سشوار برای خشک کردن قسمتی که خیس است استفاده کنید. اگر لباس را در معرض هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود و از سشوار استفاده نکنید، این احتمال وجود دارد که حلقه‌هایی در اثر خشک شدن رطوبت روی لباس ایجاد شود.

خشک کردن لباس عروس

۶. پاک کردن لکه از روی سینه لباس عروس

برخی از نواحی لباس را باید با روشی متفاوت تمیز کنید. اگر قسمت سینه لباس عروس کثیف شده، برای تمیز کردن آن باید مقداری آب و مواد شوینده را ترکیب کنید. سپس این ماده را روی قسمت لک شده اسپری کرده و با استفاده از مسواک و به آرامی لکه را برطرف نمایید.
این کار را می‌توانید برای لکه‌های لایه رویی لباس عروس که حساس است نیز استفاده کنید و لکه‌ها را به آرامی از بین ببرید تا لباس عروس آسیب نبیند.
پاک کردن لکه از روی سینه لباس

۷. تمیز کردن لکه‌ها از لایه‌های مختلف لباس

اگر لباس عروس شما دارای لایه‌های مختلفی است، باید تمام این لایه‌ها را بررسی کرده و تک تک لکه‌ها را تمیز کنید. با بررسی لایه‌های مختلف می‌توانید تمام قسمت‌های لباس عروس را از لکه‌ها و آلودگی‌ها پاک‌سازی کنید و شستن لباس عروس در منزل را به بهترین نحو انجام دهید.
تمیز کردن لکه‌ها از لایه‌های مختلف لباس

۸. استفاده از پاک کننده قوی

اگر نتوانستید با روش های ذکر شده لکه‌های روی لباس عروس را برطرف کنید، باید برای شستن لباس عروس در منزل از یک پاک کننده قوی‌تر استفاده نمایید. برای این کار مقداری ماده پاک کننده را با آب ترکیب کنید و قسمتی از لباس که لک شده را در آن قرار دهید. توجه داشته باشید که نوع شوینده‌ای که استفاده می‌کنید نباید صدمه‌ای به الیاف لباس وارد کند. حتما این پاک کننده را هم قبل از استفاده تست کنید.

استفاده از پاک کننده قوی برای تمیز کردن لباس عروس

۹. شستن لباس عروس در وان

پس از تمیز کردن لباس و از بین بردن لکه‌های آن، باید وان حمام را با آب ولرم پر کنید و لباس عروس را به طور کامل درون آب قرار دهید. با انجام این کار شوینده‌هایی که برای از بین بردن لکه‌های لباس استفاده شده است را می‌توانید از درون الیاف لباس خارج کنید. توجه داشته باشید که این عمل را باید چند بار انجام دهید تا شوینده‌های استفاده شده به طور کامل از لباس خارج شود.
شستن لباس عروس

۱۰. خشک کردن

پس از شستن لباس عروس در منزل، باید برای خشک کردن آن را از یک رخت آویز استفاده کنید. همچنین می‌توانید یک حوله را روی دوش قرار دهید و لباس عروس را به نحوی که وزن آن به صورت مساوی روی هر دو بخش توزیع شده باشد روی حوله بگذارید.
هشدار: به هیچ عنوان لباس عروس را روی بند برای خشک شدن قرار ندهید؛ زیرا به دلیل خیس بودن، وزن آن سنگین است و آهاری که لباس دارد از بین می‌رود!
خشک کردن لباس عروس

۱۱. آویختن لباس عروس پس از خشک شدن

بعد از این که نم لباس عروس گرفته شد، باید آن را چند ساعت از چوب رختی آویزان کنید. با این روش لباس عروس کمتر چروک می‌شود و شکل ظاهری مناسب‌تری پس از خشک شدن خواهد داشت.
آویختن لباس عروس پس از خشک شدن

۱۲. اتو کردن

برای این که لباس صاف و مرتب باشد، پس از شستن لباس عروس در منزل باید آن را خشک کرده و اتو کنید. با توجه به این که لباس عروس را ابتدا لکه گیری کرده و شسته‌اید، نگرانی از بابت این که اتو زدن لباس سبب تثبیت لکه‌ها و… روی آن شوند نخواهید داشت.
برای این که لباس عروس تمیز بماند، به شما پیشنهاد می‌کنیم زیر میز اتو یک تکه پارچه تمیز پهن کنید. همچنین برای این که اتو صدمه‌ای به لباس وارد نکند، بهتر است یکپارچه نخی روی لباس قرار دهید و سپس اتو را روی لباس عروس قرار دهید تا لکه‌های زرد در اثر حرارت اتو روی لباس ایجاد نشود یا این که حرارت زیاد اتو سبب سوختن لباس نشود.
اتو کردن لباس عروس

۱۳. نگهداری لباس عروس در منزل

به همان اندازه که شستن لباس عروس در منزل مهم است، پس از تمیز کردن لباس، برای نگهداری آن نیز باید شرایط ویژه‌ای را در نظر داشته باشید. برای حفظ لباس عروس باید آن را به دور از نور خورشید و گرد و خاک نگه دارید. بهترین شرایط برای نگهداری از لباس عروس این است که آن را تا کرده و درون یک باکس بگذارید، سپس درب باکس را ببندید و آن را زیر تخت قرار دهید.
نگهداری لباس عروس در منزل


جمع بندی

یکی از کارهایی که عروس خانم‌ها پس از عروسی به آن توجه نشان می‌دهند، چگونگی شستن لباس عروس در منزل و نگهداری از آن است. برای این که لباس عروسی که انتخاب کرده‌اید همیشه سالم و تمیز بماند، باید با نحوه تمیز کردن لکه‌ها، شستن لباس عروس، خشک کردن و نگهداری از آن آشنا باشید. با رعایت اصول شستشو و نگهداری از آن در منزل، همیشه لباس عروسی سالم و تمیز خواهید داشت و می‌توانید آن را بارها برای عکسبرداری در سالگرد ازدواج و… استفاده کنید.
شما چه راهکاری برای شستن لباس عروس و تمیز نگه‌داشتن آن دارید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با تیم ستاره و مخاطبین ما در میان بگذارید. اگر هنوز اقدام به خرید لباس عروس نکرده اید پیشنهاد می‌کنیم انواع مدل لباس عروس 2019 را در مجله سیراف ببینید و بعد انتخاب کنید. 
برگرفته از: wikihow

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا