توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
ترفند های خانه داریخانه داریهنر در خانه

آموزش تزیین اتاق خواب کودک هم پسرانه هم دخترانه

تزیین خانه و چیدن دکوراسیون منزل کار بسیار پر دردسر و زمان بری است که افراد با سلیقه همیشه با آن درگیرند. هنگامی که از تزیین و دکوراسیون خانه حرف به میان می‌آید ناخوداگاه فکر همه به سمت اتاق نشیمن، آشپزخانه و دیگر بخش‌های خانه می‌رود و کمتر کسی به دکوراسیون اتاق خواب اهمیت می‌دهد. ما در این مقاله از مجله صورتی‌ها قصد داریم تا چند نکته بسیار مهم در باب آموزش تزیین اتاق خواب کودک را بیان کنیم تا بتوانید اتاق زیبایی را برای کودک خود درست کنید. با ما همراه باشید…

تزیین اتاق خواب کودک

تزیین اتاق خواب کودک

با اعمال چند نکته بسیار ساده هنگام چیدمان وسایل یک اتاق می‌توان محیط بسیار زیبایی را خلق کرد. شرط به انجام رساندن چنین کاری تنها کمی حوصله و سلیقه به خرج دادن است. اگر شما به نکات بسیار ریزی توجه کنید با اعمال کوچکترین تغییرات نیز خواهید توانست یک اتاق خواب زیبایی را برای فرزند خود بسازید. چند نکته بسیار جالب در آموزش تزیین اتاق خواب کودک عبارتند از:

۱- حفظ اندازه‌های اتاق خواب:

۱- حفظ اندازه‌های اتاق خواب:

تخت خواب کودک اغلب تخت کوچکی بوده و این یک مزیت به حساب می‌آید یعنی شما محیط بیشتری را در اختیار خواهید داشت. پس بهتر است تمام وسایل را طوری بچینید که فضای زیادی را اشغال نکند و بسیار دست و پا گیر نباشند. برای این کار می‌توانید تخت را نزدیک دیوار یا چسبیده به آن قرار دهید تا بهتر به نظر برسد.

۲- یک چراغ زیبا به اتاق خواب اضافه کنید:

یک چراغ زیبا به اتاق اضافه کنید:

یک چراغ زیبا را در اتاق خواب کودک قرار دهید. سعی کنید از چراغ‌های زیبا، متناسب با رنگ اتاق خواب و نه چندان گران برای اینکار استفاده کنید.

فقط این نکته را به یاد داشته باشید که اگر چراغ مورد استفاده شما باعث اختلال در خواب کودک شود لامپ آن را تعویض کرده و از لامپ ضعیف‎‌تری استفاده کنید.

۳- نزدیک کردن وسایل پرکاربرد به تخت خواب کودک:

نزدیک کردن وسایل پرکاربرد به تخت خواب کودک

سعی کنید وسایلی را که استفاده بیشتری از آن‌ها می‌شود نزدیک تخت قرار گیرند. به عنوان مثال قفسه کتاب را به تخت نزدیک کنید تا فرزند شما هنگام استراحت بتواند به آن دسترسی آسانی داشته باشد.

۴- استفاده از ملافه‌های رنگی:

تزیین اتاق خواب دخترانه

استفاده از ملافه‌های جذاب و رنگی در اتاق خواب بسیار کاربردی بوده و زیبایی اتاق را چند برابر می‎‌کند. از آنجا که کودکان به چیزهای رنگی توجه خاصی دارند پس حدالامکان سعی کنید تا از ملافه‌های رنگی با طرح‌هایی که آن‌ها دوست دارند در تزیین اتاق خواب کودک بهره ببرید.

۵- استفاده از سایبان در اتاق خواب کودک:

اتاق خواب کودک

از یک سایبان برای تزیین اتاق خواب کودک خود استفاه کنید. بسیاری از چیزهایی که در نظر ما ساده و  بی کاربرد هستند برای کودکان ممکن است بسیار جذاب و خوب باشد از این رو در تزیین اتاق خواب کودک خود حتما نظر او را نیز جویا شده و سپس اقدام به تزیین کنید. می‌توانید سایبان را در گوشه‌ای از اتاق خواب یا بالای تخت آویزان نمایید.

۶- پر کردن فضا با وسایل زیبا:

پر کردن فضا با چیزهای زیبا

سعی کنید در تزیین اتاق خواب کودکتان از وسایلی استفاده کنید که فرزند شما آن‌ها را بسیار دوست دارد. استفاده از وسایل مورد پسند فرزندتان در تزیین اتاق خواب موجب خواهد شد تا اتاق برای کودک بسیار جذاب‌تر به نظر بیاید.

مثلا عروسک‌هایی که دوست دارد و یا عکس شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه او.

۷- استفاده از پرده‌های مناسب و زیبا:

استفاده از پرده‌های مناسب و زیبا

اگر اتاق خواب کودک شما دارای پنجره است یک مزیت عالی را شامل می‌شود و آن هم این است که شما می‌توانید با انتخاب یک پرده مناسب و ایده‌آل محیط اتاق را بسیار تغییر دهید. سعی کنید در انتخاب پرده اتاق حتما رنگ محیط را در نظر داشته و از طرح مورد پسند فرزندتان استفاده کنید.

۸- ساختن اتاق خوابی فانتزی و کودکانه:

آموزش تزیین اتاق خواب کودک پسر

بنا به دلایلی بسیاری از بزرگسالان در تزیین اتاق خواب کودک خود از طرح‌های فانتزی و کودکانه استفاده نمی‌کنند. بهتر است محیط اتاق خواب کودک را طوری تزیین کنید که کودکانه بوده و فرزند شما در آن حس کودکی خود را حفظ کند. در این باره باید بگوییم که تزیین اتاق خواب پسران با اتاق خواب دختران متفاوت خواهد بود.

۹- استفاده از تزیینات سه بعدی:

استفاده از تزیینات سه بعدی

استفاده از تزیینات سه بعدی در تزیین اتاق خواب برای کودکان بسیار جالب خواهد بود. شما برای این کار می‌توانید به عنوان مثال از اشکال مختلف حیوانات مثل پروانه استفاده کنید.

۱۰- گذاشتن تخته برای نوشتن در اتاق:

استفاده از تخته برای نوشتن به ویژه تخته سیاه

اینکه اتاق خواب کودک خود را هر چه قدر هم زیبا چیده باشید اگر وسیله‌ای برای یاداشت کردن در آن نباشد بسیار کسل کننده خواهد بود. از این رو ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که یک تخته سیاه کوچک در اتاق قرار دهید تا این روزمرگی کمی کاهش یابد و اتاق رنگ و بوی خاصی به خود بگیرد.

۱۱- ایجاد گالری دیواری برای تزیین اتاق خواب کوک:

ایجاد گالری دیواری در اتاق خواب کودک

اگر کودک شما نیز علاقه زیادی به نقاشی یا عکس دارد می‌توانید از نقاشی‌هایی که کشیده است یک گالری بسیار زیبا در اتاق خودش بسازید. این کار یک حس بسیار فوق العاده و زیبا به هر شخصی که وارد اتاق شود القا خواهد کرد.

۱۲- استفاده از ترکیبات چوبی:

استفاده از ترکیبات چوبی

یکی از اشتباهاتی که اغلب در تزیین اتاق خواب کودک تکرار می‌شود این است که در اتاق از ترکیبات چوبی اصلا استفاده نمی‌شود و به جای آن از پلاستیک به مقدار زیادی استفاده می‌کنند. باید بگوییم که چوب یک جلوه خاص و زیبایی به هر محیطی به خصوص اتاق خواب می‌دهد و موجب دلپذیر شدن آن می‌گردد.

۱۳- استفاده از یک صندلی زیبا و شیک:

استفاده از یک صندلی زیبا و شیک

زمانی که شما از یک تخت زیبا با ملافه‌ی مناسب در اتاق بهره برده‌اید و پرده مناسبی نیز در اتاق نصب کرده‌اید نبود یک صندلی زیبا که بتوانید بر روی آن استراحت کنید بسیار به چشم می‌خورد. صندلی باعث می‌شود تا زمانی که کودک شما به اتاق پا می‌گذارد جایی برای نشستن جهت خواندن کتاب یا حتی هر کار دیگری نیز داشته باشد.

۱۴- بهره بردن از فضای سبز در اتاق:

بهره بردن از فضای سبز در اتاق

هر اتاقی که در آن نور خورشید راه داشته باشد یک گیاه را نیز برای زیبایی هر چه بیشتر می‌طلبد. استفاده از گل و گیاه در گوشه‌های اتاق باعث می‌شود که حس شادابی و سرزندگی در اتاق خواب جریان یابد.

۱۵- استفاده از فرش:

استفاده از فرش در تزیین اتاق کودک

بدون توجه به نوع و سبک تزیین اتاق خواب، انداختن یک فرش کوچک و نرم در کنار تخت خواب یک انتخاب عالی خواهد بود چرا که زمان رفتن به تخت خواب یا بلند شدن از آن یک احساس خوب به شما منتقل خواهد شد.

۱۶- یک پارچه به دیوار آویزان کنید:

یک پارچه به دیوار آویزان کنید

آویزان کردن یک پتو، پارچه، یا هر چیزی که در زمره صنایع دستی بافتنی قرار می‌گیرد به فضای اتاق یک حالت پخته و هنری می‌بخشد مخصوصا اگر آن چیز یک سوغاتی از سفرهای شما باشد.

۱۷- از لباس به عنوان دکور استفاده کنید:

چگونه اتاق خواب کودکمان را تزیین کنیم؟

یک ایده بسیار ساده و کاربردی برای تزیین اتاق خواب کودک آویزان کرن یکی از لباس‌های دوران نوزادی یا یک لباس خاطره برانگیز، است. این ایده به ظاهر ساده واقعا تغییر بسیار زیبایی را در دکوراسیون اتاق خواب ایجاد کرده و حس نوستالژیکی را به وی القا خواهد کرد.

۱۸- ساختن خانه برای اسباب بازی‌ها:

نحوه تزیین اتاق خواب کودک

هر چقدر هم که در تزیین اتاق خواب کودک خود سلیقه به خرج دهید اگر اسباب بازی‌های فرزندتان را در دسترس او قرار ندهید اصلا خوب عمل نکرده‌اید. سعی کنید اسباب بازی‌های کودک خود را یک جای مناسب و در دسترس او قرار دهید.

۱۹- درها را با رنگ دیوار ست کنید:

تزیین در برای اتاق خواب کودک

اگر دیوارهای اتاق شما سفید باشد لزومی ندارد که رنگ درها را هم سفید کنید اما اگر رنگ اتاق خواب کودک شما رنگ دیگری به غیر از سفید باشد، هم‌رنگ کردن در با رنگ دیوارها باعث خواهد شد که اتاق کمی بزرگ‌تر به نظر برسد.

۲۰- از اشیا واقعی به عنوان اسباب بازی استفاده کنید:

تزیین اتاق خواب کودک دختر

استفاده از برخی وسایل کاربردی به عنوان اسباب بازی مخصوصا در تزیین اتاق خواب دختران که کاربرد بیشتری دارد مثل تخت نوزاد، می‌تواند بسیار زیبا به نظر آید. این کار می‌تواند فرصت فوق العاده‌ای را برای کودک شما جهت یک بازی خلاقانه فراهم کند.

۲۱- استفاده از کاغذ دیواری در تزیین اتاق خواب کودک:

تزیین اتاق خوای دخترانه

امروزه کاغذ دیواری در بسیاری از طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، متنوع و زیبا در دسترس همه است. شما می‌توانید با انتخاب یک کاغذ دیواری زیبا و باب میل کودکتان محیط بسیار زیبایی را برای او فراهم کنید. البته این موضوع در تزیین اتاق خواب دختران و پسران متفاوت بوده و باید برای هر کدام یک انتخاب جداگانه داشته باشید.

ما در این مقاله به شما ۲۱ ایده برای طراحی دکوراسیون و تزیین اتاق خواب کودک را پیشنهاد دادیم و امیدواریم که شما با الهام گرفتن از این ایده‌ها و اعمال تغییرات مد نظر خودتان بتوانید اتاق خواب کودک خود را به بهترین شکل تزیین کنید. البته این نکته را هم باید مد نظر داشته باشید که اتاق برای کودک شما تزیین خواهد شد و باید خودتان را جای او بگذارید و از چشم او به اتاق نگاه کنید پس حدالامکان سعی کنید که تزیین اتاق خواب به گونه‌ای باشد که او دوست داشته و در آن احساس راحتی کند.

ممنون از شما که تا انتها با ما همراه بودید. اگر شما، همراه مجله صورتی‌ها، ایده‌ خاص و جالبی در مورد تزیین اتاق خواب کودک مد نظرتان است آن را با دیگر کاربران نیز به اشتراک بگذارید تا آن‌ها نیز بتوانند از ایده‌هایتان بهره ببرند.

منبع:  homedit

لینک خبر

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا