توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
ورزش

شوک در اردوی آبی‌ها/ استقلال از ۲ پنجره نقل و انتقالاتی محروم شد + سند

باشگاه استقلال به خاطر عدم پرداخت مطالبات پروپئیچ از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شد.

 به گزارش ایسنا، مهلت باشگاه استقلال برای پرداخت طلب پروپئیچ، دوشنبه، ۲۴ تیر به اتمام رسید ولی دیروز (سه‌شنبه) باشگاه استقلال و امیرحسین فتحی، مدیرعامل این باشگاه اعلام کردند که با وجود اتمام مهلت استقلالی‌ها برای پرداخت طلب ۴۳۰ هزار دلاری پروپئیچ، فیفا موافقت کرده که طلب این بازیکن را از محل درآمدهای استقلال پرداخت می‌کند و به همین خاطر نگرانی‌ای بابت حل این پرونده وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

با این حال باتوجه به حکم CAS که به فدراسیون فوتبال ایران، باشگاه استقلال و وکیل پروپئیچ ارسال شده، مدیران آبی‌های پایتخت با تعللی که در پرداخت مطالبات بازیکن اسبق کرواتشان انجام دادند، منجر به محرومیت استقلال از دو پنجره نقل و انتقالاتی شدند. در حکم CAS به صورت کاملاً واضحی اعلام شده که استقلال در صورتی که نتواند در مهلت ۶۰ روزه تعیین شده از سوی فیفا، طلب پروپئیچ را پرداخت کند، از دو پنجره نقل‌وانتقالاتی محروم خواهد شد.

در ماده ۴ حکم CAS آمده است: اگر مبلغ بدهی به طلبکار پرداخت نشود و رسید آن برای کمیته انضباطی فیفا و فدراسیون فوتبال ایران تا زمان معین شده (۶۰ روز بعد از ابلاغ این حکم یعنی ۲۶ اردیبهشت) مشخص نشود، محرومیت از جذب بازیکن جدید چه ایرانی و چه خارجی برای دو پنجره نقل و انتقالات اعمال می‌شود که این محرومیت از روز اول پنجره نقل و انتقالات بعدی اعمال می‌شود.

در صورتی که تاریخ این مهلت به پایان برسد محرومیت از جذب بازیکن در سطح داخلی و بین‌المللی از طرف فدراسیون فوتبال ایران و فیفا اعمال می‌شود، بدون تصمیم رسمی دیگر یا ابلاغ دیگری از طرف کمیته انضباطی فیفا یا دبیرکل آن. این محرومیت شامل تمام رده‌های سنی باشگاه از بزرگسالان تا نونهالان می‌شود.

همچنین در ماده ۵ و ۶ آمده است: اگر باشگاه بدهکار (استقلال) همچنان نتواند بدهی‌اش را به طلبکار پرداخت کند دو پنجره نقل‌و انتقالاتی دیگر محروم می‌شود و در صورت دوباره در پرداخت بدهی‌اش قسور کند به یک دسته پایین‌تر سقوط کند.

در ادامه در بند ۷ اعلام شده است: فدراسیون فوتبال ایران موظف است که این محرومیت را به اطلاع فیفا برساند که محرومیت از جذب بازیکن به صورت کامل اجرا شده است. در غیر این صورت فیفا می‌تواند محرومیت‌های لازم علیه کشور ایران را لحاظ کند که منجر به تعلیق و حذف از رقابت‌های فیفا شود.

تکمیلی۱:/

دپارتمان بین الملل فدراسیون فوتبال: هنوز هیچ ایمیلی از سوی فیفا  مبنی بر محرومیت استقلال در پنجره نقل و انتقالاتی دریافت نکردیم و نامه‌ای که منتشر شده برای ۶۰ روز پیش است.

تکمیلی۲:/

جزئیات محرومیت نقل‌وانتقالاتی استقلال از زبان وکیل پروپئیچ
وکیل پروپئیچ می‌گوید که برای اعمال محرومیت استقلال از سوی فیفا نیازی به ارسال نامه از سوی او نیست.

به گزارش ایسنا، پرونده پروپئیچ با قصور مدیران استقلال حل نشد و طبق حکم فیفا استقلال با محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی روبرو شد. در این بین اظهار نظرهای مختلفی وجود داشت. برای مثال امیرحسین فتحی، مدیرعامل استقلال دیشب (سه‌شنبه) درباره روند حل این پرونده توضیح داده بود که در مکاتباتی که با فیفا داشتند فدراسیون جهانی فوتبال قبول کرده که طلب پروپئیچ را از محل درآمدهای استقلال در فیفا پرداخت کند و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

همچنین هوشنگ نصیرزاده، کارشناس حقوقی فوتبال در پاسخ به این سوال که در چه صورت استقلال با محرومیت روبرو می‌شود، توضیح داده بود که تنها در صورتی که وکیل پروپئیچ به فیفا اعلام کند در تاریخ مقرر پول را دریافت نکرده‌اند، محرومیت برای استقلال اعمال می‌شود.

با این حال کپین، وکیل پروپئیچ در گفت‌وگو با ایسنا، درباره این اظهارنظرها گفت: در شش ماه گذشته افراد زیادی از باشگاه استقلال صحبت کردند که فیفا فلان کار را خواهد کرد اما فیفا هنوز هیچ کاری انجام نداده است. در حال حاضر استقلال باید ۲۰ هزار فرانک هم به عنوان جریمه به فیفا پرداخت کنند و از پنجره نقل و انتقالات محروم شود، این حقیقتی است که وجود دارد.

او افزود: بر اساس حکمی که توسط کمیته انضباطی فیفا در تاریخ ۱۳ می گرفته شد فیفا باید این جریمه را پرداخت کند و اگر در تاریخ مقرر، پرداخت به طلبکار انجام نگیرد و رسید این پرداخت به فیفا ارسال نشود استقلال با محرومیت روبرو می‌شود.

وکیل پروپئیچ در پایان گفت: اینکه من باید به فیفا اعلام کنم که استقلال پولی به ما پرداخت نکرده تا فیفا استقلال را جریمه کند درست نیست چون استقلال متعهد شده که تا ۱۵ جولای رسید پرداخت را به کمیته انضباطی فیفا ارسال کند. این موعد دو روز است که به اتمام رسیده و هنوز پولی پرداخت نشده است.

تکمیلی۳:/

فتحی: استقلال هنوز محروم نشده است/ تاییدیه فیفا تا جمعه به باشگاه می‌رسد
مدیر عامل استقلال محرومیت این تیم از دو پنجره نقل و انتقالات آینده را رد کرد.

امیر حسین فتحی، مدیر عامل استقلال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره خبر محرومیت استقلال از دو پنجره نقل و انتقالات که توسط این خبرگزاری منتشر شد گفت: من این خبر را تکذیب می‌کنم و چنین چیزی درست نیست. ما دیروز (سه‌شنبه) صحبت‌هایی را در حضور نمایندگان فیفا و فدراسیون فوتبال انجام دادیم و قرار شد فدراسیون جهانی فوتبال طلب پروپئیچ را از محل درآمدهای استقلال در فیفا پرداخت کند.

وی ادامه داد: چنین خبرهایی تنها باعث سوءاستفاده و خوشحال شدن دشمنان استقلال می‌شود. نمایندگان فدراسیون فوتبال، شاهد توافق ما با فیفا و حل مساله پروپئیچ بودند. همچنین قرار شد تا یکی دو روز آینده نامه تاییدیه فیفا مبنی بر پرداخت طلب پروپئیچ به فدراسیون فوتبال و سپس باشگاه استقلال برسد.

فتحی در پایان گفت: سند گفته شده در ایسنا مبنی بر فرصت ۶۰ روزه استقلال درست است اما موفق شدیم پیش از پایان این زمان توافقاتی را برای حل مساله پروپئیج انجام دهیم.

آندره ا استراماچونی,اخبار فوتبال,خبرهای فوتبال,حواشی فوتبال
آندره ا استراماچونی,اخبار فوتبال,خبرهای فوتبال,حواشی فوتبال

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا