توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
کنگان

وداع باشکوه مردم با پیکر مطهر مرحوم شیخ عباس عاشوری

به گزارش ثلاث، بعد از ظهر( شنبه) پس از انتقال پیکر مطهر حاج شیخ عباس عاشوری، پدر شهید محمد عاشوری از مرکز استان به کنگان، سیل دوست داران این عالم و مجاهد جلیل القدر به سمت جنازه وی روانه شد.

قدردانی مردم در شب وداع

ثلاث- پیکر مرحوم حاج شیخ عباس عاشوری در میان استقبال پرشور و با شکوه مردم قدردان استان و شهرستان کنگان، برای آخرین بار به حسینه امام خمینی(ره) محله کوزه گری بندر کنگان منتقل شد. این حسینیه به مدت چندین دهه، شاهد روضه خوانی های مرحوم شیخ عباس عاشوری برای اهل بیت(علیهم السلام) ، بوده است.

به گزارش ثلاث، بعد از ظهر( شنبه) پس از انتقال پیکر مطهر حاج شیخ عباس عاشوری، پدر شهید محمد عاشوری از مرکز استان به کنگان، سیل دوست داران این عالم و مجاهد جلیل القدر به سمت جنازه وی روانه شد.

پیکر مرحوم حاج شیخ عباس عاشوری برای آخرین بار به حسینه امام خمینی(ره) محله کوزه گری منتقل شد. این حسینیه به مدت چندین دهه، شاهد روضه خوانی های مرحوم عاشوری برای اهل بیت(علیهم السلام) و به خصوص سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع)، بوده است.

مردم ولایتمدار و انقلابی شهرستان کنگان و دیگر نقاط استان در این شب به یادماندنی، به خوبی رسم وفاداری و قدردانی را به جا آورده و از راه دور و نزدیک خود را به حسینه امام خمینی(ره) محله کوزه گری رسانده تا وداعی با شکوه با این عالم ربانی داشته باشند.

شیخ عباس عاشوری، بزرگ خاندان آل عاشور، هم رزم شهید شیخ ابوتراب عاشوری و پدر شهید محمد عاشوری، نقش موثری در تاریخ سیاسی، اجتماعی و دینی مذهبی کنگان، قبل و مخصوصا پس از انقلاب داشت.

شیخ عباس عاشوری قریب نیم قرن، روضه خوان و ذاکر اهل بیت بوده است و این کار را با افتخار در استان بوشهر( عمدتا کنگان) و کشور بحرین انجام داده است.

برخی اقدامات شیخ عباس عاشوری:

موسس حوزه علمیه کنگان( اولین رئیس حوزه علمیه برادارن کنگان)، همکاری و تعامل با شهید مدنی در مدت تبعید ایشان در کنگان( قبل از انقلاب)، رئیس دادگستری شهرستان کنگان، رئیس بنیاد شهید شهرستان کنگان، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره )شهرستان کنگان، مسئول بنیاد امور مهاجرین استان بوشهر، رئیس دادگستری برازجان و قاضی دادگاه انقلاب بوشهر، بخشی از فعالیت های شیخ عباس عاشوری در زمان قبل و بعد از انقلاب اسلامی است.

پیکر مرحوم حاج شیخ عباس عاشوری صبح یک شنبه، پس از تشییع از محله کوزه گری به سمت گلزار شهدا، به خاک سپرده می شود.

روحش شاد و یادش گرامی باد…

عکس: حسین نوری

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا