توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
کتابخانه

دانلود کتاب فرهنگ نمادها (دوره 5 جلدی)

امروزه به نماد بذل توجهی شده. قوه‌ی خیال دیگر با عبارت «مجنون بالاخانه» تحقیر نمی‌شود. از نماد به عنوان خواهر همزاد عقل، و به عنوان الهامبخش کشفیات و پیشرفت‌ها، اعاده‌ی حیثیت شده. بخش عظیمی از التفات به نماد در این دوره، مدیون پیشگویی‌ها، در داستان‌ها و حکایات است؛

کتاب فرهنگ نمادها - دوره 5 جلدی

کتاب فرهنگ نمادها – دوره ۵ جلدی

اساطیر، رؤیاها، رسوم، ایماء و اشاره، اشکال و قوالب، چهره‌ها، رنگ‌ها، اعداد

:: مشخصات کتاب

نام کتاب: فرهنگ نمادها
نویسنده: ژان شوالیه – آلن گربران
ترجمه: سودابه فضایلی
زبان کتاب: فارسی
فرمت: PDF
تعداد صفحات: ۳۳۶۹ صفحه
حجم فایل: ۹۰ مگابایت

 


امروزه به نماد بذل توجهی شده. قوه‌ی خیال دیگر با عبارت «مجنون بالاخانه» تحقیر نمی‌شود. از نماد به عنوان خواهر همزاد عقل، و به عنوان الهامبخش کشفیات و پیشرفت‌ها، اعاده‌ی حیثیت شده. بخش عظیمی از التفات به نماد در این دوره، مدیون پیشگویی‌ها، در داستان‌ها و حکایات است؛ پیشگویی‌هایی که در طول زمان به وسیله‌ی علم اثبات شده، و دیگر مدیون اقتداری است که امروزه تصویر صاحب آن است و جامعه‌شناسان به سنجش نمادهای آن پرداخته‌اند، و مدیون تفسیرهای جدید از اساطیر قدیم است که موجب زایش اساطیر جدید شده، و همچنین مدیون کشفیات درخشان روانکاوی است. نمادها در مرکز هستند، آنها قلب این زندگی متخیل‌اند. نمادها رازهای ناخودآگاه را آشکار می‌کنند، و به سوی پنهان‌ترین خاستگاه کنش می‌رانند، و در را بر روح، ناشناخته و بی‌نهایت می‌گشایند.

هر یک از ما، در طول روز و شب، چه آگاه و چه ناآگاه در گفتار، در رفتار و در رؤیاهای خود از نمادها استفاده می‌کنیم. نمادها، خواسته‌های ما را به صورت ملموس در می‌آورند، در جریان یک ماجرا تهییج‌مان می‌کنند، به منش و رفتارمان شکل می‌دهند، موجب موفقیت یا شکست‌مان می‌شوند. شکل، ترتیب و تفسیر نمادها در معارف نقشی اساسی دارد: در تاریخ تمدن و تاریخ ادیان، در زبانشناسی، قومشناسی فرهنگی، نقد هنر، روانشناسی، پزشکی. می‌توان بر این مجموعه، به نوعی فنون معامله، فنون تبلیغ و سیاست را افزود. آثار جدید، که روزبه‌روز بیشتر می‌شوند، ساختار اساطیری و کاربرد نمادین قوه‌ی خیال را نشان می‌دهند. امروزه دیگر نمی‌توان واقعیتی این چنین مؤثر را نادیده انگاشت. تمامی علوم بشری، مانند هنرها و تمام فنونی که از هنرها منشأ می‌گیرد، همگی در مسیر خود با نمادها آشنا می‌شوند. علوم بر آن‌اند تا معمایی که نمادها مطرح می‌کنند، برگشایند. آنها با هم مرتبط می‌شوند تا نیروی متراکمی را که در اختیار دارند، به حرکت در آورند. زیاده نگفته‌ایم اگر بگوییم، ما در جهانی از نمادها زندگی می‌کنیم، و جهانی از نمادها در ما زندگی می‌کنند.

بیانی نمادین ترجمان کوشش انسان است. برای پیدا کردن و مادیت بخشیدن به سرنوشتی که از ورای تاریکی‌هایی که احاطه‌اش کرده است، می‌گریزد. این کتاب همچون نخ آریادنه، به دست خواننده سپرده شده، تا او را در حلقه‌های تاریک و پیچ‌درپیچ رهنمایی کند. و همچنین او را به اندیشه کردن و رؤیا بافتن در مورد نمادها وادارد، چنانچه گاستون باشلار دعوت می‌کند که بر رؤیاهای خود رؤیا ببافید، و در این منظومه‌ی ستارگان تخیلی، خواسته‌ها، ترس‌ها و بلندپروازی‌هایی را که به زندگی مفهومی رازآمیز می‌بخشند، کشف کنید.

دانلود جلد اول – ۱۲ مگابایت

دانلود جلد دوم – ۱۳ مگابایت

دانلود جلد سوم – ۲۵ مگابایت

دانلود جلد چهارم – ۲۰ مگابایت

دانلود جلد پنجم – ۲۱ مگابایت

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا