توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
کتابخانه

دانلود کتاب ایران در عصر نادر

ایران در عصر نادر

ایران در عصر نادر

پدیدآورندگان : نویسنده: مایكل اكسورتی , مترجم: صادق زیباكلام , مترجم: سیدامیر نیاكویی
موضوع : ایران – تاریخ – افشاریان، 1218 – 1148 ق , نادرافشار، شاه ایران، 1160 – 1100 ق
ناشر : روزنه
محل نشر : تهران
فرمت فایل : PDF

نوع کتاب : ترجمه
زبان اصلی : فارسی
قیمت : 10000 تومان
قطع : وزیری
تیراژ : 2000

تعداد صفحات : 372
تاریخ نشر : 1389/10/4
رده دیویی : 095050722092
شابک : 978-964-334-298-2
, “ظهور و افول نادرشاه افشار، یکی از پرتب و تاب‌ترین دوران تاریخ ایران در قرن هجدهم پس از سقوط صفویه و فتح اصفهان به وسیله افغان‌ها است. او از هجده سالگی وارد زد و خوردهای نظامی گردید، در حالی که از هیچ مقام رسمی برخوردار نبود. در طی دو دهه بعدی و در حالی که هنوز به چهل سالگی نرسیده بود، توانست نه تنها افغان‌ها را شکست داده و از ایران بیرون براند، بلکه تمامی مناطقی را که در نتیجه سقوط صفویه، حالت خودمختاری و بعضاً تمرّد و جدا شدن از ایران را پیدا کرده بودند، مجدداً تحت انقیاد ایران در آورد. نادر به معنای واقعی کلمه دارای نبوغ نظامی فوق‌العاده‌ای بود.

او نه تنها به روس‌ها و عثمانی‌ها شکست‌های سنگینی وارد ساخت و توانست بخش‌هایی از قفقاز، ماورای قفقاز و مناطق غرب ایران را که روس‌ها و عثمانی‌ها متصرّف شده بودند را از آنان بازپس بگیرد، بلکه با تحمیل شکست سنگین بر نیروهای هند در سال 1739 وارد دهلی پایتخت آن سرزمین شد. کتاب حاضر به وقایعی که در ایران در عصر نادر رخ داد، تألیف «مایکل اکسورنی» ـ محقّق رشته تاریخ در دانشگاه کمبریج انگلستان ـ و ترجمه «سیدامیر نیاکوبی» و «صادق زیباکلام» اختصاص دارد.”

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا