توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
ترفند های خانه داریخانه داریهنر در خانه

آموزش ساخت گلدان دیواری برای کاشت سبزی

 تا به حال شده به فکر کاشت سبزیجات در خانه بیفتید و ایده‌ای به ذهن‌تان نرسد و بیخیال شوید؟ ما در این بخش با یک ایده‌ی جالب خدمت شما رسیده‌ایم تا به شما آموزش دهیم می‌توانید با ساده‌ترین ابزار و وسایل این کار ار انجام دهید.

کاشت سبزیجات یکی از ایده‌هاست که در آشپزخانه‌های کوچک تقریبا غیر ممکن است. اگر شما هم دوست دارید سبزی بکارید اما فضای کافی در اختیار ندارید، دیوار بهترین انتخاب است. در این بخش یاد می‌گیرید چگونه با استفاده از شلف بطری برای ساخت گلدان دیواری استفاده کنید و در آن سبزی بکارید. با آموزش ساخت گلدان دیواری برای کاشت سبزی همراه ما باشید.

آموزش ساخت گلدان دیواری برای کاشت سبزی

آموزش ساخت گلدان دیواری برای کاشت سبزی

شلف بطری یکی از وسایل آشپزخانه ارزان است که در اکثر آشپزخانه‌ها به درد نمی‌خورد. اما اگر آن را به صورت افقی به دیوار بزنید و چند بطری یا لیوان شیشه‌ای را به شکل گلدان در آن قرار بدهید، یک گلدان دیواری برای کاشت سبزیجات یا گیاهان تزیینی خواهید داشت.

روش ساخت گلدان دیواری برای انواع شلف بطری یکسان خواهد بود. اما شاید لازم باشد جزییات ساخت را متناسب با نوع و ابعاد شلف تغییر دهید. ابزار و وسایل مورد نیاز برای آموزش ساخت گلدان دیواری طبق لیست زیر می‌باشد.

وسایل مورد نیاز برای ساخت گلدان دیواری

  • شلف بطری دیواری یا رومیزی
  • بذر یا گیاه آماده کاشت
  • چهار عدد لیوان شیشه‌ای
  • یک مشت سنگ کوچک
  • رنگ لاتکس
  • گچ سفید
  • پوشش تخته سیاه شفاف
  • قلم مو
  • دستمال کاغذی
  • کاغذ مومی

مراحل آموزش ساخت گلدان دیواری برای کاشت سبزی:

پس از تهیه ابزار و وسایل مورد نیاز، مراحل آموزش ساخت گلدان دیواری برای کاشت انواع سبزیجات را دنبال کنید.

گام اول:

در ابتدا ته هر کدام از لیوان‌ها را در مقداری رنگ لاتکس فرو برده و در حدود چند سانتی‌متر از قسمت پایینی لیوان را با رنگ بپوشانید. سپس هر لیوان را بر روی یک دستمال مومی قرار دهید تا به طور کامل خشک شود. هر یک ساعت یک بار لیوان‌ها را از روی کاغذ مومی جا به جا کنید تا در حین خشک شدن به کاغذ نسچبند.

آموزش ساخت گلدان دیواری برای کاشت سبزی

گام دوم در آموزش ساخت گلدان دیواری برای کاشت سبزی:

برای نوشتن پایین گلدان‌ها با استفاده از گچ این مرحله را دنبال کنید. در ابتدا با قلم مو به قسمت رنگ شده پایین گلدان‌ها، یک لایه پوشش تخته سیاه شفاف بزنید. یک ساعت صبر کنید تا این لایه خشک شود و سپس یک لایه دیگر هم روی آن بزنید.

حالا یک شب صبر کنید تا گلدان‌ها خشک شوند. دیواره گچ را روی قسمت رنگ خورده گلدان‌ها بکشید تا برای نوشتن آماده بشوند. گچ اضافی را با دستمال نم‌دار تمیز کنید. گلدان‌ها را تقریبا تا نیمه با سنگ ریزه پر کنید. این سنگ‌ها به جذب آب اضافی خاک کمک می‌کنند.

 ساخت گلدان دیواری برای کاشت سبزی

گام سوم آموزش ساخت گلدان دیواری:

در این مرحله باید سبزی‌ها را داخل گلدان‌های شیشه‌ای بکارید. بهتر است از گیاهی آماده کاشت به جای بذر استفاده کنید. در حین انتقال گیاه حواستان باشد ریشه‌ها آسیب نبینند. به قسمت اصلی ساخت گلدان دیواری رسیدیم. باید شلف بطری را روی دیوار نصب کنید. این شلف‌ها برای استفاده به صورت عمودی طراحی شده‌اند اما ما آن‌ها را به صورت افقی نصب خواهیم کرد.

شلف را روی دیوار بگذارید و جای آویزهایش را روی دیوار علامت بزنید. روی این علامت‌ها را با دریل سوراخ کنید. شلف را روی دیوار بگذارید و آن را روی سوراخ‌های دریل شده پیچ کنید. حالا فقط باید گلدان‌های شیشه‌ای را جای بطری‌ها قرار دهید.

آموزش ساخت گلدان دیواری

به همین سادگی گلدان‌های کاشته‌ شده‌ی شما آماده بهره‌برداری هستند.

ساخت گلدان دیواری

آموزش ساخت گلدان دیواری برای کاشت سبزی به اتمام رسید. می‌توانید از این ایده در مکان‌هایی مشکل فضا است برای نگهداری گل و گیاه نیز استفاده کنید. فقط دقت داشته باشید شلف جایی نصب شود که نور کافی دریافت کند و خیلی گرم نباشد.

ممنون که همراه ما بودید. منتظر نظرات شما درباره این آموزش هستیم.

لینک خبر

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا