توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

طرز تهیه چیمی چانگا مرغ غذای خوشمزه مکزیکی

ریکی میدن یکی از سراشپزهای بین المللی درباره طرز تهیه چیمی چانگا مرغ می گوید : من دستورالعمل تهیه‌ی سریع و آسان چیمی‌چانگای مرغ را از طریق آزمون و خطا اصلاح کرده‌ام

ریکی میدن یکی از سراشپزهای بین المللی درباره طرز تهیه چیمی چانگا مرغ می گوید : من دستورالعمل تهیه‌ی سریع و آسان چیمی‌چانگای مرغ را از طریق آزمون و خطا اصلاح کرده‌ام. قبلا عادت داشتن از خامه‌ی ترش هم برای تزیین آن استفاده کنم، ولی برای سبک‌تر کردن این غذا، خامه‌ی ترش را از آن حذف کردم. تمام دوستان‌ام عاشق این غذا هستند؛ این نوع چیمی‌چانگا به مراتب از چیمی‌چانگای سرخ شده سالم‌تر است.

 

چیمی چانگا مرغ

زمان مورد نیاز و مقدار تهیه

زمان آماده‌سازی: ۲۰ دقیقه
زمان پخت: ۲۰ دقیقه
برای مصرف ۶  نفر

مواد مورد نیاز

الف. یک و نیم فنجان سینه‌ی مرغ پخته شده، برش خورده به شکل مکعب‌های کوچک
ب. یک و نیم فنجان سس پیکانته (سس سالسای تند)
پ. نصف فنجان پنیر چدار کم چرب، خرد شده
ت. دوسوم فنجان پیازچه‌ی خرد شده
ث. ۱ قاشق چای خوری زیره‌ی آسیاب شده
ج. ۱ قاشق چای خوری پونه‌ کوهی (ارگانو)
چ. ۶ عدد تورتیلای گندم (به ابعاد ۲۰ سانتی‌متر)، گرم شده
ح. ۱ قاشق غذاخوری کره، آب شده
خ. خامه ترش، اختیاری

مطلب پیشنهادی: طرز تهیه تاکو کاسه ای خوشمزه ترین غذای مکزیکی

دستورالعمل

الف. دمای فر را به ۱۹۰ درجه‌ی سانتی‌گراد برسانید. مرغ، سه‌چهارم فنجان سس سالسای تند، پنیر، یک‌چهارم فنجان پیازچه، زیره، و پونه‌ کوهی را در یک کاسه‌ی کوچک با یکدیگر ترکیب کنید. به اندازه‌ی نصف فنجان از این ترکیب را با استفاده از قاشق در مرکز هر یک از تورتیلاها بریزید. دو طرف و دو انتهای تورتیلاها را تا بزنید و آن‌ها را بپیچانید. تورتیلاها را از سمت درز رو سینی فر بچینید. پیش از آن، باید سینی فر را با استفاده از اسپری چرب کرده باشید. در نهایت، با استفاده از قلم‌مو روی تورتیلاها را کره بمالید.

ب. سینی را بدون پوشش به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه داخل فر قرار دهید. در صورت تمایل، می‌توانید آن را به مدت ۱ دقیقه داخل فر از بالا حرارت دهید تا سطح آن قهوه‌ای شود. در نهایت، می‌توانید باقی‌مانده‌ی سس سالسای تند، پیازچه، و در صورت تمایل، خامه‌ی ترش را نیز روی غذا بریزید.

ارزش غذایی

یک عدد چیمی‌چانگا حاوی ۲۶۹ کالری، ۸ گرم چربی (۳ گرم چربی اشباع شده)، ۳۹ میلی‌گرم کلسترول، ۶۱۳ میلی‌گرم سدیم، ۳۱ گرم کربوهیدرات (۳ گرم قند، ۱ گرم فیبر)، و ۱۷ گرم پروتئین است. این غذا از لحاظ رژیم غذایی دیابتی حاوی گوشت کم چرب، نشاسته، سبزیجات، و چربی است.


ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – امیر رضا مصطفایی

منبع: tasteofhome

طرز تهیه چیمی چانگا مرغ غذای خوشمزه مکزیکی


bazdeh.org

 

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا