توجه : برخی مطالب این سایت از سایت های دیگر جمع آوری شده است. در صورت مشاهده مطالب مغایر قوانین جمهوری اسلامی ایران یا عدم رضایت مدیر سایت مطالب کپی شده توسط شماره موجود در بخش تماس با ما به ما اطلاع داده تا مطلب و سایت شما کاملا از لیست و سایت حذف شود.
آشپزی و تغزیهآموزش انواع غذاها

دستور تهیه خورش کاری مرغ یک غذای سنتی هندی

دستور تهیه خورش کاری مرغ یک غذای سنتی هندی

دستور تهیه خورش کاری مرغ یک غذای سنتی هندی

دستور تهیه خورش کاری مرغ

مطلب زیر اختصاص دارد به دستور تهیه خورش کاری مرغ که یک غذای سنتی هندی میباشد این خورش حتما با ادویه هندی تهیه میشود و بهتر است که از تیکه های سینه مرغ استفاده کنید تا طعم بهتری به این خورش هندی دهد.

مواد لازم

سینه یا ران مرغ ۶ تکه
بادام زمینی یا بادام هندی ۱ لیوان
پودر کاری ۳ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
پیاز درشت ۱ عدد
آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری

 

دستور تهیه خورش کاری مرغ یک غذای سنتی هندی

پیاز را ریز خرد کنید و در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود. پودر کاری را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی ادویه کاری بلند شود سپس تکه های مرغ ، نمک و فلفل را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ مرغ تغییر کند.بادام زمینی یا بادام هندی را داخل میکسر بریزید یا چرخ کنید تا خوب خرد و یکدست شود ( بادام باید بافتی مانند بافت گردوی فسنجان پیدا کند ).

بادام های میکس شده را به مرغ اضافه و مخلوط کنید. سپس ۳ لیوان آب به مواد اضافه کنید و حرارت را کم کنید تا مرغ ها کاملا بپزیند و خورش بجوشد و به روغن بیافتد.پس از جا افتادن خورش زعفران و آبلیمو را اضافه کنید و ۱۰ دقیقه دیگر بگذارید خورش آرام بجوشد. سپس خورش کاری مرغ را به همراه برنج ساده سرو کنید ( بهترین انتخاب برای این خورش استفاده از برنج هل یا برنج ساده است ).

برای: ۶ نفر
حاضر است در : ۲۰۰ دقیقه
دسته بندی دستور آشپزی : خورش
مواد لازم : آبلیمو, ادویه کاری, بادام زمینی, بادام هندی, پیاز

علی اکبر

مجله سیراف از سال 96 فعالیت خود را آغاز کرده است،تمام تلاشم انتشار محتوای سالم و منحصر بفرد مورد نیاز کاربران با رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. 09900995320

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا